ترفندهای دکوراسیون

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی
امتیاز شما به این مطلب

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

امروزه جامعه در حال حرکت به سمت خانه های کوچک و در عین حال کاربردی است. به همین دلیل دیزاین اصولی و طراحی خانه های کوچک دارای اهمیت می باشد. استفاده از طراحی های ساده و مینیمال می تواند به شما کمک کند تا خانه های کوچک را بهتر چیدمان کنید. برخی بر این تصوراند که محیط محدود سبب می شود تا شما را از راحتی و دسترسی به وسایل مورد نیاز در آن فضا محروم کند. اما، دیزاین و چیدمان صحیح به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید با حداقل مساحت فضای زندگی خود را به یک خانه متفاوت و شگفت انگیز تبدیل کنید.

مجموعه دکوراسیون ساوا با ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه بازسازی و نوسازی منازل شما و داشتن طراحی زیبا و کاربردی در کنار شما خواهد بود تا بتوانید از حداقل فضا نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از رنگ مناسب

استفاده از رنگ مناسب در خانه های نقلی و کوچک به شما این قابلیت را می دهد تا فضای خانه را باز تر نشان دهید. همچنین، اگر استفاده از رنگ مناسب در کنار نورپردازی صحیح قرار بگیرد، می تواند تا چندین برابر خانه شما را بزرگتر نشان دهد.  استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن می تواند گزینه مناسبی در طراحی خانه های کوچک باشد. رنگ سفید، کرم و خاکستری می توانند از بهترین گزینه ها در داشتن خانه ای کوچک و مدرن باشد. می توانید در کنار این تناژ رنگ از رنگ بژ نیز استفاده کنید تا با این ترکیب رنگ طراحی زیبا و در عین حال کاربردی داشته باشید.  استفاده از رنگ های روشن می تواند فضای خانه را نیز بزرگتر نشان دهد. استفاده از رنگ سفید می ‌تواند در شکست ‌نور عملکرد بهتری داشته باشد و از دید سایر افراد خانه ای بزرگتر را برای شما به ارمغان آورد. بهره گیری از روانشناسی رنگ نیز می تواند در ساخت خانه ای بهتر تاثیرگذار باشد. شما می توانید با استفاده از رنگ های آبی، سبز و زرد در وسایل دکوری و اکسسوری های خانه خود منزلی تاثیرگذار و زیبا داشته باشید.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

استفاده از پارتیشن در طراحی خانه های کوچک

پارتیشن می تواند جایگزینی برای داشتن اتاق هایی جداگانه در منزل باشد. پارتیشن،  در طبقه بندی محیط نیز به شما کمک بسزایی می کند. در صورت داشتن خانه کوچک می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و با استفاده از پارتیشن های زیبا برای خود خانه ای زیبا را تدارک ببینید. یکی از خصوصیات فوق العاده پارتیشن این است که شما در صورتی که در آن محیط به آن نیازی نداشته باشید، می‌توانید آن را جمع کنید و به مکان دیگری انتقال دهید. در آخر، مهمترین نکته این است که پارتیشن می ‌تواند در فضاهای کوچک بهترین گزینه برای تقسیم بندی محیط و داشتن یک محیط منظم و جذاب تر باشد.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

استفاده از تجهیزات متحرک

استفاده از تجهیزات متحرک می تواند یکی از بهترین گزینه ها در جهت داشتن خانه کاربردی و در عین حال شیک باشد. شما می توانید از لوازم مختلفی مانند تخت، میز و مبلمان به صورت متحرک استفاده کنید تا جای کمتری گرفته و کاربرد بیشتری نیز داشته باشند. به طور مثال، استفاده از میزهای متحرک که در چندین سال اخیر در میان ترندهای سال قرار گرفته اند، می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. شما با استفاده از تجهیزات متحر شما میتوانید نهایت استفاده را از فضا ببرید و در زمان هایی که به آن ها نیاز ندارید، آن ها را جمع کنید تا فضای بزرگتری را در دسترس داشته باشید.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

در طراحی خانه های کوچک از مبلمان کوچکتری استفاده کنید

استفاده از مبلمان کوچکتر در خانه های کوچک و نقلی می تواند سبب بزرگتر دیده شدن سالن شود. بهره گیری از سبک مینیمال در مبلمان نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها در جهت بهبود فضای منزل شما باشد. همچنین، شما می توانید از مبلمان تک رنگ استفاده کنید تا ظاهر بهتری را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. استفاده کردن از مبلمان دو رنگ و مبلمان تجملاتی مانند مبلمان استیل برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی نیستند. استفاده از یک رنگ در مبلمان منزل می تواند خانه شما را به خانه ای زیبا در سبک مدرن تبدیل کند.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

نصب آینه در موقعیت های خاص

آیا میدانستید که قرار دادن آینه در مکان‌های به خصوص خانه می تواند خانه کوچک شما را بسیار بزرگتر نشان دهد؟ این پدیده در مسئله شکست نور به واسطه آینه ها ریشه دارد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که پنجره‌های خانه تان را باز کنید تا نور طبیعی وارد خانه شود و انعکاس نور در سالن و اتاق خانه شما را بزرگتر جلوه ‌دهند. همچنین، می توانید در شب از نور ال ای دی و نیز ریسه استفاده کنید تا جلوه بهتری داشته باشند و آینه ها نور را منعکس کند تا بتوانید با وجود فضای محدود داشتن یک اتاق بزرگ تر را به افراد القا کنید. همچنین، قرار دادن آینه روی دیوار نیز در کنار سایر وسایل دکوری شما می‌تواند به بزرگتر دیده شدن فضا کمک بسیاری کند.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

استفاده از عناصر مینیمال

عناصر مینیمال می‌تواند بهترین گزینه برای خانه های کوچک باشند. عناصر مینیمال، عناصری هستند که طراحی فوق العاده ساده ای داشته و از ویژگی‌های سبک مدرن هستند. با استفاده از عناصر مینیمال می‌توانید خانه مدرن و شیک داشته باشید. از این رو مبلمان با طراحی ساده و در رنگبندی خنثی می تواند از بهترین گزینه ها در جهت استفاده از این سبک در منزل شما باشد. شما می توانید برای بهتر دیده شدن آشپزخانه ‌تان نیز از کابینت‌های مینیمال و ساده استفاده کنید. استفاده از کابینت های مینیمال، می‌تواند در عین سادگی فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان داده و آشپزخانه ای زیبا و پر از انرژی های مثبت به شما ارائه دهد.

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

در نهایت، شما می توانید با استفاده از ایده‌ های خلاقانه ‌ای که در بالا برای شما قرار دادیم، بهترین دیزاین را برای منزل تان انتخاب کنید. مجموعه ساوا می تواند با ارائه بهترین متریال ها در معتبرترین برند ها به شما کمک کند تا خانه رویایی تان را به سبک دلخواه خود بسازید. تیم حرفه ای ساوا دکور، می تواند در سریعترین زمان توقعات شما را از داشتن خانه ایده‌ال برطرف کنند. مجموعه ساوا، یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی در سراسر کشور است که می‌تواند بهترین گزینه در جهت بهبود محل زندگی شما باشد.

 

مطالب مرتبط :

پنج قانون طلایی در آشپزخانه لوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *