دکوراسیون داخلی

ترندهای روز دنیا در طراحی و مواد استفاده شده در مبلمان

ترندهای روز دنیا در طراحی و مواد استفاده شده در مبلمان
امتیاز شما به این مطلب

در طراحی و مواد استفاده شده در مبلمان، ترندهای جدیدی در سطح جهانی به چشم می‌خورد. طراحان و تولیدکنندگان امروزی از مواد نوآورانه و قابل بازیافت استفاده می‌کنند تا به سلیقه‌ها و نیازهای جدید جامعه پاسخ دهند. همچنین، تمرکز بر سازگاری با فضاهای کوچکتر و ارائه طرح‌های هوشمند نیز در صنعت مبلمان برجسته است. این ترندها نشان می‌دهند که آینده‌ی مبلمان با استفاده از مواد نوین و ایده‌های خلاقانه، به سمت قطعاتی نوآورانه و سازگار با محیط زیست حرکت خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا چند نمونه از ترندهای روز دنیا در طراحی و مواد استفاده شده در مبلمان را بررسی نماییم.

انسان هیچ گاه یکنواختی را نمی پسندد و همیشه از ابتکار و خلاقیت خود برای یافتن روش ها و طرح های نو، بهره می گیرد. به همین دلیل لوازم و تجهیزات زندگی همیشه در حال تغییر هستند، مدل های گذشته بهبود یافته و یا به طور کامل منسوخ می گردند. مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون داخلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ترندهای روز دنیا در طراحی آنها همیشه مورد توجه هستند. اگر می خواهید مبلمان خود را طبق آخرین مدل ها خریداری کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ابتکار در فرم، طرح و مواد اولیه

مبلمان به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود و به احتمال زیاد شما هم از آن استفاده می کنید. مهم است که مبلمان خریداری شده به اندازه کافی بادوام، زیبا و راحت باشد و بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید؛ همچنین با سایر اجزا دکوراسیون خانه شما و نیز با مدل های روز همخوانی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : استفاده از تکنولوژی در مبلمان مدرن و دکوراسیون

ترندهای روز مبلمان شامل تغییرات و طرح های جدیدی در فرم، رنگ، سبک و مواد اولیه می شود. هر کدام از این مدل ها، مخاطبان خاص خود را داشته و برای کاربرد در فضاهای مختلف، طراحی و ساخته شده اند. رویکرد کلی در این مدل ها این است که اتاق نشیمن را به یک فضای غیر رسمی، راحت و شاد تبدیل کند و مبلمان آن در عین راحتی، مجلل و چشم نواز باشد. در ادامه برخی از ترندهای روز مبلمان در سال های اخیر را بر می شماریم.

مبلمان نرم و مجسمه ای شکل

مبلمان هایی با منحنی های ظریف و مجسمه مانند، از ترندهای روز دنیا در طراحی مبلمان در سال های اخیر محسوب می شوند. این نوع مبلمان راحتی فوق العاده ای به شما هدیه کرده و در اندازه های مختلف طراحی و ساخته شده اند.

مبلمان برجسته و درخشان

رنگ در مبلمان بسیار مهم است و تمام دکوراسیون خانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برخی ترندهای روز دنیا در طراحی، بر رنگ اشیا تمرکز داشته و با ایجاد رنگ های شاد و درخشان، سعی دارند محیط زندگی را سرزنده و دلنشین سازند. این رنگ ها از طریق ایجاد کنتراست و یا هارمونی با سایر اجزا، باعث خلق یک دکوراسیون بدیع و مجلل می شوند.

برخی مدل های روز، مانند تصویر زیر، نشان می دهد طراحی در مبلمان تا چه حد می تواند خلاقانه بوده و از مدل های رسمی گذشته، کاملا فاصله بگیرد.

مبلمان دنج و راحت

راحتی در مبلمان بسیار اهمیت دارد و برای بسیاری از افراد، فاکتور اول در انتخاب است. این فاکتور مهم در بسیاری از ترندهای روز دنیا در طراحی مبلمان مورد توجه قرار گرفته است. طراحان و سازندگان با تغییر متریال در پارچه، لایه های زیرین، تغییر اندازه و نوع کوسن ها، افزایش عمق و تغییر ارتفاع قسمت های مختلف، سعی دارند مبلمان را به مکانی دنج و راحت برای تمام فعالیت های روزمره، تبدیل کنند.

ترکیبی از مواد اولیه مختلف

یکی از تغییرات مهم در ترندهای روز دنیا در طراحی مبلمان و دکوراسیون داخلی، خلاقیت در استفاده از مواد اولیه است. مبل هایی که بدنه آنها با الهام از طبیعت طراحی و ساخته شده است. در این نوع محصولات ماندگاری محصول و دوستی با محیط زیست، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کاربرد بیشتر رنگ های طبیعت

رنگ سبز آرامش بخش، آبی لطیف و رنگ های گرم، از مهم ترین رنگ های طبیعت هستند که در ترندهای روز دنیا در طراحی مبلمان دیده می شوند. این مدل ها در دو حالت براق و شاد و یا ظریف و ملایم وجود دارند. در نوع اول از رنگ هایی مثل نارنجی و زرد و در نوع دوم از رنگ های ملایم و خنثی، بیشتر استفاده می شود. سبز، یکی از رنگ هایی است که در ترندهای جدید بسیار به چشم می خورد. این رنگ با تنالیته های مختلف از برگ تازه بهاری گرفته تا سبز زیتونی و سبز تیره جنگلی، باعث ایجاد آرامش در خانه می شود.

نکته جالب توجه در رنگ ترندهای روز مبلمان این است که تا حد زیادی از خاکستری و بژ فاصله گرفته و به سمت رنگ های خنثی که ریشه در طبیعت دارند، پیش رفته است. رنگ های آبی، از آبی روشن آسمان گرفته تا آبی تیره، از دیگر رنگ های محبوب در ترندهای جدید مبلمان هستند.

در انتخاب رنگ مبلمان و هماهنگ کردن آن با دکوراسیون، کاملا خلاقانه عمل کنید. شما هم می توانید از فرم های معمول گذشته فاصله گرفته و به ترکیب های فوق العاده و جدید دست پیدا کنید.

مبلمان چندکاره و قابل تنظیم

نوعی مبلمان که سال های اخیر در دنیا رواج پیدا کرده، مبلمانی هستند که به صورت الکتریکی یا مکانیکی، قابل تنظیم به حالت های مختلف هستند. کف، تکیه گاه و قسمت زیرین بسته به نیاز کاربر و برای راحتی بیشتر، قابل تغییر است.

همچنین برای راحتی بیشتر کاربر درگاه USP، در آنها جایگذاری شده است. مبلمان با درگاه یو اس پی یکی از ترندهای روز مبلمان محسوب می شود که مخاطبان بسیاری به خود اختصاص داده است. به زودی این ویژگی جذاب و کاربردی، به سایر انواع مبلمان نیز اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *