دکوراسیون داخلی

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی
امتیاز شما به این مطلب

رنگ گرم شامل چه طیف رنگ هایی می شود؟ استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه در چه قسمت هایی مجاز است؟ همیشه برای انتخاب رنگ فضای داخلی خانه مثل انتخاب رنگ انواع کاغذ دیواری، گزینه‌های زیادی وجود دارد. همچنین طراحان یا افرادی که به دسته‌ بندی رنگ‌ها شناخت دارند، با توجه به این موضوع رنگ‌بندی فضای داخلی خانه خود را انتخاب می‌کنند. برای مثال عده‌ای طیف رنگ گرم را برای خانه خود انتخاب کرده تا در نهایت به نتیجه لذتبخش‌تری برسند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید و شناخت چندان زیادی به استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون داخلی ندارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلیبه چه رنگ‌هایی گرم گفته می‌شود؟

همانطور که می‌دانید، دنیای رنگ‌ها را سه رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد تشکیل می‌دهند. به طور کلی رنگ‌هایی که در طیف قرمز و زرد قرار دارند، در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. یعنی در هر رنگی که رد پای این دو رنگ دیده شد، بدون شک در طیف رنگ گرم خواهد بود. همچنین اگر بخواهیم که طیف رنگ های گرم را معرفی کنیم، به موارد زیر می‌رسیم:

  • رنگ‌های طیف زرد
  • نارنجی
  • قرمز
  • خانواده رنگ‌های قهوه‌ای

در هر یک از دسته‌های بالا صدها رنگ قرار می‌گیرد که همگی گرما بخش دکوراسیون داخلی شما خواهند بود. شما در هنگام طراحی بخش‌های مختلف مثل طراحی دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب رنگ کاغذ دیواری آشپزخانه می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید و به نتیجه جذابی برسید. در ادامه این بخش از مطلب نیز بیشتر با این رنگ‌ها آشنا خواهید.

طیف رنگی زرد

تمامی رنگ‌هایی مانند زرد، خردلی، لیمویی و حتی کرم در دسته رنگ‌های زرد قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها همگی گرم هستند و فضای هیجان انگیزی را در خانه به وجود می‌آورند. همچنین باید بدانید که درصد زیادی از افراد چنین رنگ‌هایی را برای طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب نمی‌کنند.
اما باید بدانید که رنگ‌هایی مانند خردلی در حالی که هیجان زیادی را به بیننده می‌دهند، بسیار هم شیک و زیبا به نظر می‌رسند. همچنین استفاده از طیف رنگی زرد با رنگ‌هایی مانند خاکستری یا دودی مناسب بوده و فضای مدرنی را در خانه ایجاد می‌کند.

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلیطیف رنگی نارنجی

در طراحی‌های جدید دکوراسیون داخلی رنگ نارنجی به خوبی وارد شده است؛ زیرا طراحان با استفاده از این رنگ فضای دلنشینی را در خانه‌ها ایجاد می‌کنند. اگر شما هم به طیف رنگ گرم برای طراحی دکوراسیون داخلی خود علاقه دارید، رنگ‌های دارای تم نارنجی را فراموش نکنید.

یکی از مزایای طیف رنگ نارنجی این است که می‌تواند با متریال طبیعی در قسمت‌های مختلف خانه استفاده شود. برای مثال کفپوش‌ های پارکت و لمینیت زیادی با طرح چوب وجود دارد که کاملا نارنجی هستند. همچنین انواع کاغذ دیواری طرح آجر گزینه خوبی برای استفاده از این رنگ محسوب می‌شوند.

طیف رنگ قرمز

قرمز از آن دسته رنگ‌هایی است که کمتر کسی از آن برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌کند. اما باید بدانید با استفاده از انواع کاغذ دیواری ساده رنگ قرمز می‌توانید فضای هیجان انگیزی را در خانه ایجاد کنید که حتی روی میزان گردش خون بدن شما نیز تاثیر می‌گذارد.

مقاله پیشنهادی : تاثیر رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی و فضایی آرامش بخش

رنگ‌های صورتی، ارغوانی، یاسی، شرابی، زرشکی و… همگی جزو طیف رنگ گرم قرمز هستند. البته باید دقت کرد که رنگ‌های کم رنگ مانند یاسی گرمایی مثل زرشکی و جیگری ندارند. همچنین باید در استفاده از رنگ قرمز در خانه محتاط باشید تا در انتها به نتیجه مناسبی برسید.

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلیرنگ‌های جذاب طیف قهوه‌ای

رنگ‌های دارای طیف قهوه‌ای مانند گندمی، خاکی، نسکافه‌ای و حتی برنز در دسته رنگای گرم قرار می‌گیرند و به شدت در دکوراسیون داخلی پرکاربرد هستند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که سبک کلاسیک را در طراحی دکوراسیون داخلی می‌پسندید، بدون شک باید طیف رنگی قهوه‌ای را انتخاب کنید. با انجام این کار دنیایی از کفپوش‌ها و کاغذ دیواری کلاسیک را در اختیار خواهید داشت که می‌توانند نهایت زیبایی این طیف رنگی را نشان دهند.

روانشناسی رنگ های گرم

رنگ های گرم به طور کلی نماد آتش یا خورشید هستند. به همین دلیل هیجان زیادی را به بیننده انتقال می‌دهند. همچنین اجسامی که رنگ گرم دارند، نسبت به فاصله واقعی خود از بیننده، بسیار نزدیک‌تر به نظر می‌رسند. با وجود چنین ویژگی خاصی نیز توصیه می‌شود که از این طیف رنگی در فضاهای بزرگ‌تر استفاده شود. این ترفند نیز به شما کمک می‌کند که از اتاق‌های بزرگ به فضای دنجی دست پیدا کنید. در نهایت هم باید بگوییم که طیف رنگ‌ های گرم نشان دهنده عشق، علاقه و احساسات هستند.

نحوه ترکیب رنگ‌های گرم در دکوراسیون داخلی

حالا که با طیف رنگ گرم به طور کامل آشنا شدید، باید شیوه اصولی ترکیب این رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بشناسید. زمانی که رنگ‌های طیف گرم را به درستی در فضای خانه استفاده کنید، نتیجه نهایی قطعا شما را راضی خواهد کرد. روش‌هایی که برای ایجاد هماهنگی در بین رنگ‌ها وجود دارد متفاوت هستند که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • ترکیب رنگ‌های مشابه از یک طیف مانند لیمویی یا خردلی
  • کمک گرفتن از زوج رنگ‌های جذاب مانند قهوه‌ای و کرم
  • استفاده از رنگ‌های متضاد مانند قرمز و آبی

هنگامی که در حال انتخاب رنگ گرم برای خانه خود هستید، می‌توانید از روش‌های بالا برای انتخاب رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که با ترکیب صحیح رنگ‌ها قطعا به نتیجه جذابی خواهید رسید. در ادامه نیز خواهیم گفت که این رنگ‌ها در چه فضاهایی می‌توان استفاده کرد.

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلیاستفاده از رنگ های گرم در قسمت‌های مختلف خانه

در طراحی دکوراسیون منزل چهار عنصر اصلی دیوارها، سقف، کف و لوازم دکوراتیو یا همان مبلمان وجود دارد. شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید رنگ‌های گرم را در این عناصر استفاده کنید و مزایای این طیف رنگی جذاب برسید. البته در هنگام استفاده از رنگای گرم ترفندهایی وجود دارد که قطعا نتیجه نهایی را بهتر خواهند کرد. در ادامه این بخش از مطلب نیز با این ترفندهای طلایی آشنا خواهید شد.

کفپوش و فرش

برای استفاده از رنگ گرم در کف منزل خود دست بازی دارید؛ زیرا دنیایی از کفپوش‌ ها و فرش‌ها با طیف رنگی گرم قابل انتخاب هستند. برای مثال با خرید پارکت چوبی طبیعی یا لمینت نارنجی یا قهوه‌ای کف منزلتان را به طور کامل بپوشاند. فرش‌های سنتی ایرانی با طرح‌های قرمز یا لاکی هم نیازی به معرفی ندارند؛ زیرا در خانه‌های زیادی به عنوان کفپوش استفاده می‌شوند.

سقف و دیوارها

پوشاندن دیوارها و سقف ها با رنگ‌های گرم چالش بزرگی برای شما نخواهد؛ زیرا راه‌های زیادی برای انجام این کار می‌توانید انتخاب کنید. اما توصیه ما این است که برای پوشاندن دیوارها و سقف خود از انواع کاغذ دیواری سقف کمک بگیرید. بدون شک کاغذهای دیواری با طرح‌های متنوع و طیف رنگی گرم را پیدا خواهید کرد که فضای دلنشینی را در منزلتان استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید یک دیوار اصلی را با رنگ اصلی گرم خود بپوشانید و در دیوارهای دیگر ترفندهای ترکیب رنگ را اجرا کنید.

کابینت آشپزخانه

در خانه‌های جدید که طراحی دکوراسیون مدرن به کار گرفته می‌شود، معمولا در آشپزخانه اقیانوسی از رنگ های گرم حضور دارند. همچنین در خانه‌ها حتی لوازم آشپزخانه مانند یخچال را با رنگ‌های گرمی مثل قرمز، زرد و نارنجی می‌خرند. به همین دلیل می‌توان گفت که آشپزخانه فضای مناسبی برای استفاده از رنگ گرم است. برای مثال می‌توان کابینت‌ها و انواع کفپوش را با چنین رنگ‌هایی ساخت یا در فضای خالی بین آن‌ها را با استفاده از کاغذ دیواری پوشاند.

نحوه استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلیمبلمان

به طور کلی می‌توان گفت که مبلمان یا سرویس غذاخوری جزو اصلی‌ترین لوازمی هستند که در فضای اصلی حضور دارند. به همین دلیل انتخاب رنگ‌ها تاثیر چشمگیری روی دکوراسیون داخلی می‌گذارد. پس بهتر است که در انتخاب مبلمان با رنگای گرم دقت بیشتری به خرج دهید تا به نتیجه بهتری برسید. همچنین بهتر است که رنگ کلیه مبلمان و لوازم دکوری پذیرایی با یک طیف رنگی انتخاب شوند.

سرویس‌ کنسول، میزها و کمدها

زمانی که صحبت از سرویس کنسول می‌شود، بیشتر سبک کلاسیک خانه‌ها در ذهن به وجود می‌آید. در چنین خانه‌هایی چوب اِلمان اصلی طراحی بوده و در قسمت‌های زیادی حضور دارد. برای انتخاب چوب با رنگ گرم نیز مشکل زیادی نخواهید داشت؛ زیرا طیف کاملی از رنگ قهوه‌ای را در اختیار دارید. البته در خانه‌های فانتزی نیز می‌توان از انواع کمد یا کنسول با رنگ‌ های گرم استفاده کرد.

لوازم تزئینی خانه

در بیشتر خانه از انواع مجسمه‌ها، ظروف، شمعدانی یا حتی گلدان‌های طبیعی برای زیبایی استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید چنین لوازمی را با رنگای گرم خریداری کنید و در نهایت به دکوراسیونی جذاب‌تر برسید. البته این زیبایی زمانی کامل حس می‌شود که رنگ لوازم تزئینی شما با سایر اجزای خانه مانند دیوارها یا مبلمان از نظر رنگ هماهنگ باشد.

پرده‌ها

انتخاب یک پرده ساده، پانچ یا زبرا با طیف رنگی گرم می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی شما را کامل‌تر کند. بهتر است که در انتخاب رنگ پرده پارچه مبلمان یا دیوارها را در نظر بگیرید. همچنین طیف رنگی مشابه برای پرده گزینه بهتری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *