ترفندهای دکوراسیون

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیون

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیون
امتیاز شما به این مطلب

در تمامی خانه های کوچک و بزرگ امکان این وجود دارد که در بعضی قسمت ها فرورفتگی ها و فضاهای بلا استفاده ای در کناره دیوارها داشته باشیم. این تورفتگی هاایده  اغلب به خاطر وجود ستون ها، عبور تاسیسات و مسائل سازه ای ساختمان به وجود می آیند. اما با این حال شما هنگام خرید یا اجاره خانه به اندازه تمام متراژ خانه هزینه پرداخت می کنید و این تورفتگی ها هم بخشی از متراژ خانه شما حساب می شوند.

علاوه بر این در صورتی که این تورفتگی ها را بلا استفاده بگذارید ظاهر فضای شما را خراب می کنند. پس هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ زیبایی بهتر است که برای تورفتگی های دیوارها طرح و ایده ای در دکوراسیون داشته باشید. در این مطلب ایده های کاربردی استفاده مفید از تورفتگی های دیوار در دکوراسیون را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

کتابخانه

یکی از بهترین کاربردهای تورفتگی دیوار در دکوراسیون این است که می توانید آنها را برای قرار دادن یا ساختن کتابخانه استفاده کنید. شما می توانید با توجه به ابعاد تورفتگی دیوار یک کتابخانه متناسب تهیه کنید و یا به صورت توکار آن را بسازید. همینطور برای بخش پایین کتابخانه می توانید از درهای کمدی استفاده کنید و وسایل بیشتری را داخل کمدها جا بدهید.

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیونشلف

یکی از راهکارهای ساده و اقتصادی برای استفاده مفید از تورفتگی های دیوار در دکوراسیون، نصب شلف و طبقات مختلف داخل آنهاست. شما می توانید روی شلف ها را با وسایل مرتبط با فضایی که در آن قرار گرفته اند پر کنید. مثلا در آشپزخانه از این شلف ها برای قرار دادن ظروف و ابزارها، در اتاق برای کتابها، در حمام و سرویس بهداشتی برای حوله ها و مواد شوینده و در نشیمن و پذیرایی برای قرار دادن دکوریجات استفاده کنید.

گوشه دنج

یک راهکار دیگر برای تورفتگی های دیوار در دکوراسیون هم ساختن یک گوشه دنج برای استراحت و مطالعه است. شما می توانید یک سکو در تورفتگی دیوار بسازید و به نوعی یک شاه نشین درست کنید. همینطور می توانید با قرار دادن صندلی و مبل و میز و تزئینات مرتبط این گوشه دنج را در خانه ایجاد کنید. تورفتگی های دیوار ناخودآگاه فضایی دنج و خصوصی برای خلوت و استراحت شما ایجاد می کنند که می توانید از آن استفاده مفید کنید.

دیوار گالری

یک ایده ساده و اقتصادی برای فرو رفتگی دیوار این است که آن را به دیوار گالری تبدیل کنید. مثلا می توانید برای دیوار پشت از رنگ یا کاغذ دیواری متفاوتی استفاده کنید و روی آن را با انواع تابلوها و قابهایی که با سبک دکوراسیون شما همخوانی دارند تزئین کنید. همینطور می توانید از نورپردازی دیواری یا توکار یا آباژور برای جلوه زیباتر این فضا استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنری

کمد دیواری

اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری در خانه احتیاج دارید از فرو رفتگی های دیوار غافل نشوید. شما می توانید تمام تورفتگی ها را به کمد دیواری تبدیل کنید و برای قرار دادن وسایلتان از آها استفاده کنید. داشتن کمد بیشتر به شما کمک می کند که فضای خانه را خلوت تر و منظم تر نگاه دارید و زمان کمتری را صرف مرتب سازی خانه کنید.

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیوندکور تلویزیون

اگر در فضای نشیمن یا پذیرایی فرو رفتگی بزرگی در دیوار دارید، می توانید آن را برای دکور تلویزیون استفاده کنید. می توانید یک تی وی وال توکار طراحی کنید و یا میز تلویزیون را در قسمت تورفتگی دیوار قرار بدهید. قط دقت کنید که فضای کافی برای قرار داد مبل ها و تماشای تلویزیون در قسمت روبروی تورفتگی داشته باشید.

استند گلدان

اگر فرو رفتگی دیوارها در قسمتی قرار دارد که نور و شرایط مناسب رشد گیاهان شما را فراهم می کند، می توانید از آن به عنوان جایگاه گلدان ها استفاده کنید. در این حالت هم می توانید از استندهای گلدان آماده استفاده کنید و هم می توانید با نصب شلف و طبقات منظم در قسمت تورفتگی دیوار یک فضای آرام و دنج برای گلدان ها فراهم کنید. خاصیت این روش این است که گلدان های شما از مسیرهای رفت و آمد دور می شوند و گیاهانتان آسیب کمتری می بینند.

کابینت

اگر تورفتگی دیوار شما در آشپزخانه قرار گرفته می توانید برای اضافه کردن کابینت از آن استفاده کنید. هیچ چیز بهتر از تامین کابینت کافی برای آشپزخانه نیست و شما می توانید از تورفتگی های دیوار در دکوراسیون با کابینت، شلف، کمد و … استفاده بهینه کنید.

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیونمیز تحریر و کار

همه ما می دانیم که برای زمان مطالعه و کار به تمرکز زیادی نیاز داریم. ما می توانیم از فضای فرو رفتگی دیوار برای ساختن یک میز تحریر، کار، خیاطی یا مطالعه استفاده کنیم. فضای تورفتگی این امکان را به ما می دهد که با آرامش و تمرکز بیشتری به امورمان بپردازیم. علاوه بر این دیگر میز مطالعه فضایی از خانه اشغال نمی کند و فضای آزاد بیشتری در اختیار خواهیم داشت. فقط به این نکته دقت کنید که نور کافی برای این فعالیت ها را از طریق چراغ دیواری و یا رومیزی تامین کنید.

میز آرایشی

می توانید قسمت انتهایی فرورفتگی دیوار را برای نصب آینه استفاده کنید و از تورفتگی برای ساختن یک میز آرایشی زیبا استفاده کنید.همینطور می توانید از انواع نورهای مخفی و یا توکار برای تزئین این محیط کمک بگیرید. تورفتگی های دیوار اغلب عمق کمی دارند و این عمق کم کمک می کند که شما فاصله کمی با آینه داشته باشید و به راحتی از آن استفاده کنید.

میز ناهار خوری یا صبحانه خوری

اگر فضای تورفتگی شما به اندازه کافی بزرگ باشد، می توانید از یک میز کنار دیواری ظریف و کوچک در آن استفاده کنید. این میزها معمولا دو نفره هستند و به عنوان میز صبحانه خوری شناخته می شوند. ولی شما می توانید از میزهای تاشو هم در این قسمت استفاده کنید. به طور کلی می توانید برای کل و یا بخشی از میز ناهارخوری خانه از فرورفتگی دیوار کمک بگیرید. همینطور می توانید از ایده های میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک هم که در مطلب دیگری بررسی کردیم برای این مورد استفاده کنید.

لاندری

اگر تورفتگی های دیوار شما عمق زیادی دارد و در آشپزخانه، حمام و یا راهرو قرار گرفته می توانید از آن به عنوان لاندری روم استفاده کنید. لباسشویی حداقل ۶۰ سانتی متر عمق نیاز دارد و می توانید اطراف و بالای آن را هم برای قرار دادن شوینده ها و سایر ابزارهای منزل به کار بگیرید. همینطور می توانید جلوی فضای تورفتگی را با درهای کشویی و یا کابینتی بپوشانید و به این ترتیب از این فضا استفاده مفید کنید.

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیونجاکفشی و جالباسی

اگر تورفتگی های دیوار شما در قسمت ورودی خانه قرار گرفته می توانید از آن برای قرار دادن و یا ساختن جاکفشی و جالباسی کمک بگیرید. جاکفشی و جالباسی هر دو از ملزومات ضروری ورودی خانه هستند و از بهم ریختگی فضای شما جلوگیری می کنند. شما می توانید متناسب فرو رفتگی دیوار یک کمد ورودی مناسب با طبقات لازم برای کفش و لباس بسازید. همینطور می توانید از تورفتگی برای ساختن یک نیمکت در قسمت کفش کن خانه استفاده کنید.

آینه و کنسول

اگر تورفتگی های دیوار شما در قسمت پذیرایی، نشیمن، ناهارخوری و یا ورودی خانه قرارگرفته و ابعاد آن به اندازه کافی جوابگو است، می توانید از آن برای گذاشتن آینه و کنسول استفاده کنید. آینه و کنسول عموما عمق زیادی دارند و فضای زیادی از نشیمن و پذیرایی اشغال می کنند. با استفاده از تو رفتگی دیوار برای آینه و کنسول فضای زیادی از محیط آزاد می کنید. علاوه بر این می توانید یک آینه کنسول با فضای کافی برای قرار دادن ظروف هم به صورت توکار در فرو رفتگی دیوار بسازید.

کافی بار

همینطور می توانید از تورفتگی دیوار برای داشتن یک کافی بار شیک و زیبا استفاده کنید. کافی بار فضایی است که شما در دکوراسیون در نظر می گیرید و وسایل و ظروف مرتبط با درست کردن چای و قهوه و دمنوش را در آن قرار می دهید. فرو رفتگی های دیوار فضاهای بسیار مناسبی برای داشتن یک کافی بار خاص هستند.

مقاله پیشنهادی : ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگی

نقطه کانونی یا دیوار شاخص

اگر تورفتگی های دیوار شما به اندازه کافی بزرگ است و در قسمتی از فضا قرار دارد که دید مناسبی از بقیه اتاق دارد، می توانید آن را به نقطه کانونی فضا تبدیل کنید. همانطور که گفتیم می توانید بخش انتهایی تورفتگی را با رنگ یا کاغذ دیوار متفاوتی بپوشانید. همینطور می توانید آن را به دکور تلویزیون تبدیل کنید و یا با تابلو و وسایل تزئینی مختلف دکور کنید. علاوه بر این می توانید از نورپردازی توکار و روکار هم برای زیبایی بیشتر آن استفاده کنید. اگر موقعیت تو رفتگی شما در اتاق مناسب باشد، می توانید آن را به دیوار شاخص و یا نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید و برای زیبایی و تناسب اتاق از آن کمک بگیرید.

ایده هایی برای استفاده از تورفتگی های دیوار در کوراسیونشما می توانید از انواع طبقه بندی، شلف، کمد و کابینت برای فضای فرو رفتگی های دیوارهایتان استفاده کنید. همینطور می توانید مرتبط با هر فضایی از تزئینات و اکسسوری های متناسب در تورفتگی ها به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *