دکوراسیون داخلی

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنری

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنری
امتیاز شما به این مطلب

دیوار گالری یک بخش تزئینی در دکوراسیون داخلی خانه است که می توانید از آن برای زیباسازی دیوارهای خالی خانه استفاده کنید. در دیوار گالری از مجموعه ای از آثار هنری، عکس ها، نقاشی ها یا سایر عناصر تزئینی در کنار یکدیگر برای دادن ظاهری جذاب و چشمگیر به دیوار استفاده می کنیم. شما می توانید در هر فضایی از خانه که یک دیوار خالی دارید مثل نشیمن، راهرو، ورودی، اتاق خواب و … از دیوار گالری استفاده کنید. در این مطلب نکات و ایده های پیاده سازی دیوار گالری در دکوراسیون داخلی خانه را بررسی می کنیم.

فرمول طراحی دیوار گالری

میزان فضایی را که می خواهید دیوار گالری شما پر کند اندازه گیری کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن بیجای دیوار، جعبه ای به اندازه کف اتاق خود را بچسبانید یا از چند نوار کاغذ هنری رولی و به هم چسبیده استفاده کنید. تمام قطعات خود را در آن قسمت بگذارید و بدون ترس از آسیب دیدن دیوار، وسایل را به اطراف منتقل کنید و اطمینان حاصل کنید که هنر شما در کنار هم خوب بنظر میرسد.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریایجاد یک پالت رنگی منسجم برای یک نگاه مشترک

برای اینکه دیوار گالری شما کمی منظم تر به نظر برسد، استفاده ازیک پالت رنگ می تواند کمک کند. به عنوان مثال دیوار بالای قاب ها رنگ های خنثی و آبی در ترکیب با طلایی و قهو ای جذابیت خاصی دارد.

با یک قطعه بزرگ برای چیدن کل مجموعه شروع کنید

در تزیین دیوار ابتدا با قرار دادن بزرگترین قطعات خود شروع کنید و اطراف آنها را بسازید. این نقطه پرش شما برای قرار دادن سایر قطعات شما خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : ویژگی ها و کاربرد اکسنت وال در دکوراسیون داخلی

دومین قطعه بزرگ را قرار دهید

دومین قطعه بزرگ را بصورت مورب از بزرگترین قطعه قرار دهید – چه در کنار و چه در طرف مقابل دیوار. اکنون فقط باید فضای خالی بین و اطراف آنها را پر کنید. برای اینکه ترکیبی خوب از قطعات عمودی و افقی داشته باشید، اگر بزرگترین قطعات شما افقی هستند، سعی کنید یک قطعه عمودی کوچکتر در کنار آن قرار دهید (تراز وسط یا پایین) و بالعکس.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریفقط از یک نوع قاب استفاده نکنید

هرچه فضا بزرگتر باشد و قطعات بیشتری داشته باشید، سبک های فریم بیشتری را در تزیین دیوار تان می توانید ترکیب کنید. اگر نگران هستید که دیوار گالری شما بیش از حد آشفته شود، با سه سبک قاب شروع کنید. مثلا قاب های سفید، سیاه و چوبی یا ابتدا با دو قاب مدرن (مثل یک سیاه یا سفید ساده و یک چوب ساده تیره یا روشن) و سپس یک سبک قاب آراسته دیگر مثلاً یک پاپ طلا.

در تزیین دیوار همه چیز نباید فریم و مربعی باشد

احساس نکنید مجبورید همه چیز را در یک قاب قرار دهید. به عنوان مثال یک قطعه گرد و بیضی شکل در میان قاب ها میتواند به چشم شما یک شکاف بصری دهد.

قطعات شخصی را به دیوار گالری اضافه کنید

تنها داشتن هنر چاپ دیجیتال برای دیوار گالری جالب نیست، حتما چند مورد شخصی را در آن قرار دهید! یک نقاشی و دست نوشته از یک دوست، یا یک عکس قدیمی.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریایده های ساختن دیوار گالری در دکور خانه

برای ساختن یک دیوار گالری، می توانید از تم ها و ایده های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال می توانید از روش های زیر ایده بگیرید:

دیوار گالری با یک تم یا موضوع واحد

شما می توانید یک تم یا موضوع مشخص برای دیوار گالری مورد نظرتان انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. . به عنوان مثال، می توانید از عکس های خانوادگی، آثار هنری با رنگ های مشابه، یا نقاشی های با موضوع طبیعت برای دیوار گالری استفاده کنید. استفاده از یک تم یا موضوع واحد برای دیوار گالری می تواند به ایجاد یک ظاهر منسجم و هماهنگ کمک کند.

مقاله پیشنهادی : استفاده از آجر تزئینی در زیباسازی دکوراسیون داخلی

استفاده از آثار هنری با اندازه ها و اشکال مختلف

می توانید با ترکیب آثار هنری و تابلوهایی به سایزهای مختلف یک دیوار گالری پویا و پرانرژی بسازید. به عنوان مثال، می توانید از یک تابلو بزرگ در کنار چند تابلو کوچکتر یا از یک قاب مستطیل شکل در کنار چند قاب دایره ای استفاده کنید. دقت کنید که نتیجه نهایی باید یک کلیت منظم و زیبا بسازد و نباید آشفته یا نامنظم به نظر برسد.

یک سبک یا تم رنگی مشخص

می توانید برای ساخت دیوار گالری ابتدا یک سبک مشخص و یا پالت رنگی خاص انتخاب کنید و بعد حول آن عمل کنید. مثلا می توانید از مجموعه از عکس های سیاه و سفید داخل قاب های یکرنگ استفاده کنید. و یا مجموعه ای از پوستر هایی که یک تم رنگی خاص دارند را برای دیوار گالری به کار بگیرید. مثلا می توانید از عکس های مناظر سرسبز طبیعت برای داشتن یک دیوار گالری با تم رنگی سبز کمک بگیرید.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریآثار هنری با رنگ های متضاد یا مکمل

استفاده از رنگ های متضاد یا مکمل می تواند به ایجاد یک ظاهر پرانرژی و جذاب کمک کند. به عنوان مثال، می توانید از یک تابلو با رنگ قرمز در کنار یک تابلو با رنگ آبی استفاده کنید. می توانید از رنگ های موجود در دکوراسیون فضا هم برای تم رنگی دیوار گالری استفاده کنید.

آثار هنری با سبک های مختلف

استفاده از آثار هنری با سبک های مختلف می تواند به ایجاد یک ظاهر منحصر به فرد و شخصی کمک کند. به عنوان مثال، می توانید از یک نقاشی کلاسیک در کنار یک اثر هنری مدرن استفاده کنید.

استفاده از آثار هنری سه بعدی

آثار هنری سه بعدی می توانند جلوه ای جذاب و چشمگیر به دیوار گالری شما اضافه کنند. بعضی از گزینه های محبوب برای آثار هنری سه بعدی عبارتند از مجسمه ها، مجسمه های کوچک، و اشیا تزئینی.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریاستفاده از آثار هنری دست ساز

آثار هنری دست ساز می توانند به دیوار گالری شما شخصیت و اصالت ببخشند. اگر خودتان هنرمند هستید، می توانید آثار هنری خود را برای دیوار گالری خود بسازید. اگر هنرمند نیستید، می توانید از آثار هنری دست ساز هنرمندان محلی یا کلکسیونی از مناطق مختلف جغرافیایی استفاده کنید.

استفاده از عناصر تزئینی

علاوه بر آثار هنری، می توانید از عناصر تزئینی دیگری نیز برای ایجاد یک دیوار گالری منحصر به فرد استفاده کنید. مثلا می توانید از آینه ها، تابلوهای نوشته و انگیزشی، ساعت، مکرومه و … استفاده کنید.

برای داشتن یک دیوار گالری خوب، باید به نکات زیر توجه کنید:

به اندازه دیوار توجه کنید

اندازه آثار هنری باید متناسب با اندازه دیوار باشد. تابلوهای بزرگ برای دیوارهای بزرگ مناسب هستند، در حالی که تابلوهای کوچک برای دیوارهای کوچک مناسب هستند. بهتر است دیوار گالـری حدود دو-سوم و یا سه-چهارم طول دیوار شما را پوشش بدهد.

به ارتفاع دیوار توجه کنید

آثار هنری باید در ارتفاع مناسب نصب شوند. تابلوهای بزرگ باید در ارتفاع چشم نصب شوند به طوری که مرکز آنها حدود ۱۶۰-۱۸۰سانتی متر از سطح زمین قرار بگیرد. در حالی که تابلوهای کوچک می توانند در ارتفاع پایین تر هم نصب بشوند.

مقاله پیشنهادی : ایجاد سایه روشن در دکوراسیون با رنگ و جنس

به سبک دکوراسیون خانه دقت کنید

دیوار گالری شما هم درست مثل بقیه المان های دکوراتیو باید با سبک دکوراسیون خانه شما تناسب داشته باشد. مثلا قاب های ساده و تابلو های خلوت برای سبک های مدرن و مینیمال مناسب هستند. در حالی که قاب های تزئین شده، آینه کاری های طرحدار و یا تابلو های شلوغ برای سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و سنتی مناسبتر هستند. قبل از ساختن دیوار گالـری حتما به سبک بقیه فضا هم دقت بفرمایید.

دیوار گالری خانه؛ دکوراسیونی با کلکسیون هنریبه چیدمان آثار هنری توجه کنید

چیدمان آثار هنری باید به گونه ای باشد که یک ظاهر منسجم و هماهنگ ایجاد کند. می توانید از یک خط راهنمای افقی یا عمودی برای چیدمان آثار هنری استفاده کنید و حتی قبل از نصب جای تابلوها را با مداد روی دیوار مشخص کنید. همینطور می توانید از چیدمان های شطرنجی، خطی و منظم و یا چیدمان های خلاقانه و نامنظم استفاده کنید. سعی کنید همه تابلوهای دیوار گالری یک فاصله مشخص با هم داشته باشند و حداقل ۳ سانتی متر بین تابلو های مختلف فاصله بیندازید.

به نورپردازی توجه کنید

نورپردازی مناسب می تواند به برجسته کردن آثار هنری کمک کند. می توانید از نورپردازی موضعی مثل نورهای دیوارکوب یا توکار برای بهتر دیده شدن تابلوها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *