آشنایی با محصولات

مبل چسترفیلد چیست و برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

مبل چسترفیلد چیست و برای چه دکوراسیونی مناسب است؟
امتیاز شما به این مطلب

مبل چستر چیست؟

مبل چستر یا در واقع مبل چسترفیلد (Chesterfeild) یک واژه ای انگلیسی می باشد که یک نام برای یکی از دسته های معروف و محبوب مبلمان از شاخه مبل های راحتی می باشد. مبلمان چستر را می توان یکی از محبوب ترین و معروف ترین مبل در سراسر دنیا معرفی کرد.

اگر بخواهیم مبل چستر را از لحاظ لغوی بررسی کنیم، در لغت نامه عبارت مبلی با دسته و پشتی پهن، ارتفاع کم و متمایل به عقب برخورد خواهیم کرد و یکی از ویژگی هایی بارز آن، لمسه کاری این نوع مبل است. لمسه کاری در واقعیت به برجستگی ها و فرو رفتگی های روی این گونه از دسته ی مبلمان راحتی گفته می شود.

تاریخچه مبل چسترفیلد چیست؟

مبل چسترفیلد را می توان به چهارمین فرماندار قلعه چسترفیلد انگلستان یعنی لرد فیلیپ استنهاپ نسبت داد. لرد فیلیپ استنهاپ در واقعیت اولین فردی است که یک مبل با روکش چرمی که در آن از دکمه ها استفاده شده بود را سفارش داده است. از ویژگی های مبل سفارشی جناب لرد می توان به نشیمنگاهی عمیق و برجسته و پایه های کوتاه صندلی اشاره نمود.

لرد فیلیپ استنهاپ یک سیاستمدار کار کشته و ماهر بود، او همچنین یک نویسنده نسبتا ماهر نیز محسوب می شد، به همین خاطر می توان او را مورد تمجید قرار داد، با توجه به این رویداد و سفارش چنین مبلی، او را یکی از پیشگامان در صنعت مبلمان چستر معروفی نمود. آن چه که معلوم است فرماندار قلعه چسترفیلد انگلستان با یک نجار و یا یک صنعتگر محلی به توافق در مورد ساخت مبلی رسیده اند که آن مبل، اولین مبل چستر تاریخ محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی : معرفی انواع صندلی‌ اپن آشپزخانه

لرد استنهاپ در این توافق قصد داشته است که مبلی بسازد که برای یک آقا، دارای حداکثر راحتی در هنگام نشستن را در پی داشته باشد و چروکی بر روی لباس و یا کتی که فرد بر روی آن می نشیند را به همراه نداشته باشد. به همین خاطر مبلی که صنعتگر محلی برای جناب لرد ساخت دارای پارچه ی مخصوص و دارای دکمه های عمیق بود و از ویژگی های دیگر این مبل؛ بازوهای بزرگ همراه با ارتفاع برابر پشتی و بازو و در آخر استفاده از یک نشیمنگاه بزرگ بود و این مبل را به عنوان اولین مبل چسترفیلد تاریخ نام برد.

زیباشناسی مبلمان چستر

این مبل دارای سابقه بسیار بالایی است پس اصولا می توان گفت این مبل برای منازلی خواهد بود که دکوراسیون آن منازل به شیوه ی کلاسیک چیده شده است. در مقابل این برداشت نباید پیش بیاید که برای منازلی با دکوراسیون مدرن قابل استفاده نخواهد بود، زیرا مبل چستر برای منازلی با دکوراسیون مدرن نیز قابل استفاده است و همچنان جذابیت ویژه ای خواهد داشت.
جذابیت ظاهری مبل چستر را نمی توان کتمان کرد و این گونه از مبلمان برای ایجاد محیطی لاکچری همراه با المان های مدرن عالی و پیشنهاد شده است. کارشناسان طراحی داخلی استفاده از مبل و صندلی چستر در اتاق هایی که دارای طراحی نسبتا ساده هستند را یک ایده ی جذاب می دانند، زیرا نوع طراحی مبلمان چستر باعث می شود خود مبلمان به عنوان عنصر اصلی آن فضا قرار بگیرید که ایده جالبی به شمار می آید.

انواع مبلمان چستر

مبل چستر دارای انواع مختلفی می باشد در زیر ما با اصلی ترین این دسته از مبلمان آشنا خواهید شد که عبارتند از:

  • مبل چستر کلاسیک
  • مبل چستر مدرن
  • مبل چستر قایقی یا مدل لیورپول
  • مبل چستر فرانسوی
  • مبل چستر L شکل
  • مبل چستر شزلون

نحوه ی چیدمان درست مبل چسترفیلد چیست؟

برای همه مشخص است که در زیبایی یک منزل علاوه بر تهیه وسایل مناسب و زیبا کفایت نمی کند، بلکه نیاز است در طراحی داخلی هر چیز در بهترین مکان و فضای مشخص شده خود قرار بگیرید. سرویس مبلمان چستر نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در فضای مناسب خود قرار بگیرد.

مرکز اتاق هر منزل را می توان به عنوان یکی از بهترین مکان های قرارگیری مبلمان چستر فیلد دانست. علت این انتخاب به خاطر ابعاد نسبتا بزرگ این مبلمان و جذابیت ذاتی این مبل می باشد.

مقاله پیشنهادی : راهنمای انتخاب پارچه مبلی برای انواع مبلمان

شاید برایتان سوال پیش بیاد چه جذابیتی می توان برای ایجاد پشتی کوتاه مبل چستر نام برد؟ پاسخ بسیار واضح است این ویژگی در مبل چستر به افراد اجازه می دهد که وسعت دیدی بسیار بالاتری نسبت به دیگر مبلمان داشته باشند و به فرد اجازه می دهد که به نقاط دیگر هم دید داشته باشد.

طراحی مبل چستر به گونه ای است که با بیشتر فضاها و دکوراسیون ها تناسب داشته باشد و یک جذابیتی به محیط اضافه نماید. این مبل دارای زیبایی فراموش نشدنی هست و جذابیت خود را تا سال ها می تواند حفظ کند به همین خاطر هتل ها از این مبلمان برای لابی خود استفاده می کنند تا یک لابی بسیار شیک و چشم نواز را ایجاد کنند.

ویژگی های مبل چسترفیلد چیست؟

تا به الان در مورد ویژگی های مبل چستر زیاد صحبت کردیم ولی هیچ گاه تمام آن ها را بر نشمردیم الان می خواهیم ویژگی های این مبلمان را برشمریم و بگویم این مبلمان چه ویژگی هایی دارد.

عدم چروک شدن لباس در هنگام استفاده

اگر از قسمت تاریخچه مبل چستر را در ذهن خود داشته باشید مبل چستر با این هدف توسط لرد قلعه چسترفیلد سفارش داده شد که فردی که از این مبل استفاده می کند لباس و کتش فاقد هر گونه چین و چروکی باشد. عدم چروک کت در مبل چستر را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگی های یک مبل چستر بسیار خوب معرفی کرد، زیرا اصولا این مبل با این هدف طراحی و تولید شده است.

طراحی بر اساس اصول ارگونومیک

امروزه در با توجه به شرایط زندگی در سراسر دنیا و پیشرفت علم پزشکی متوجه شده ایم که رعایت چه مواردی می توان کمک به یک زندگی راحت تر کند و این اصول را اصول ارگونومیکی می نامیم. فراموش نشود این مبل جزو یکی از بهترین مبلمان محسوب می شود زیرا این مبل در عین حالی که در دسته بندی مبلمان جزو زیر شاخه های مبل راحتی محسوب می شود، یک محصولی است که به نوعی یک مبل کلاسیک به سبک فاخر محسوب می شود.

با توجه به اسلوب ظاهری و طبقه بندی این نوع مبل و فاخر بودن آن باعث شده است در تهیه ی این مبلمان از اصول ارگونومیک استفاده شود تا استفاده کننده ی این مبلمان در بهترین شرایط قرار بگیرند.

جلوه ی خاص و زیبا

این مبل یکی از زیباترین و جذاب ترین مبلمان در دسته ی مبلمان راحتی محسوب می شوند با توجه این که مبلمان راحتی نیز دارای دسته بندی های بسیاری است که قبلا در مقاله مبل راحتی چیست؟ نام برده ایم ولی با این حال مبل چستر را می توان به عنوان اصلی ترین سمبل زیبایی در مبلمان راحتی نام برد.

متناسب با انواع دکوراسیون ها

اگر قصد خرید یک مبل چستر را دارید اول از همه باید به عناصر دکوراسیون خود توجه کنید که شما در طراحی دکوراسیون خود از کدام عناصر و در چه سبکی استفاده نموده اید. اگر شما دکوراسیون منزل خود را به شیوه کلاسیک طراحی نموده اید بهتر است مبل چستری که تهیه می نمائید دارای رنگ های تیره باشد؛ ولی اگر شما در طراحی دکوراسیون منزل خود از شیوه ی مدرن استفاده کردید بهتر است از رنگ های روشن تر برای پارچه ی مبل چستر خود استفاده نمائید.

یکی از ویژگی های بسیار خاص مبلمان چستر فیلد این است حتی اگر در یک منزلی استفاده شود هم که دکوراسیونی ندارد به آن منزل جلوه می دهد زیرا زیبایی این مبل فراگیر است به طوری که خود آن به تنهایی یک دکوراسیون داخلی جذاب محسوب می شود.

لمسه کاری

یکی دیگر از ویژگی های این مبل لمسه کاری شده بودن آن می باشد همان طور که گفتیم مبل چستر مبلی است که لمسه کاری شده است و از اولین نسخه ی آن که توسط لرد قلعه ی چسترفیلد انگلستان سفارش داده شده است لمسه کاری در این مبلمان دیده شده است.

لمسه کاری در مبلمان چستر باعث افزایش جذابیت در این مبلمان شده است و مهم ترین و اصلی ترین شاخصه ی ظاهری این مبل با دیگر مبلمان راحتی است.

جمع بندی

مبل چسترفیلد گزینه بسیار ایده آلی برای تزئین اتاق پذیرایی و نشیمن است. امروزه طرح های مختلفی از مبل چستر تولید شده که با هر نوع دکوراسیونی از کلاسیک گرفته تا مدرن ست می شود. فراموش نکنید که بهترین روش برای خرید مبل چستر، خرید از فروشگاه های اینترنتی مبلمان است. در این فروشگاه های اینترنتی به راحتی می توانید تصویر مبلمان چسترفیلد را در انواع و رنگ های مختلف مشاهده کرده و طبق سلیقه خود آنها با رنگ و پارچه دلخواهتان سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *