آشنایی با محصولات

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟
امتیاز شما به این مطلب

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت، یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگ‌دانه‌های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند بر روی بسیاری از سطوح عمودی و افقی اعمال شود. این پوشش ساختمانی کاملاً متفاوت و متمایز است؛ زیرا مستقیماً می‌تواند بر روی سطح موجود اعم از کاشی، گچ، تخته، کاشی کف، سنگ مرمر، سرامیک یا گچ و بسیاری دیگر از سطوح اعمال شود. در حقیقت با استفاده از میکروسمنت تنها با ضخامت ۳ میلی‌متر به راحتی و به ‌سرعت می‌توانید فضای مورد نظر خود را بازسازی کنید.

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟میکروسمنت، پوششی پیشرفته، بدون درز و مناسب برای فضاهای بیرونی و داخلی است. که می‌تواند روی کف، دیوار، پله، سقف، استخر و حتی مبلمان اجرا شود. تنوع اجرای آن منجر به حضور روزافزون آن در بازسازی و نوسازی خانه‌های شخصی و همچنین اماکن تجاری و سطوح بزرگ مانند مراکز ورزشی، ساختمان‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها شده است. به دلیل بافت و تکسچرهای مختلف (سخت و نرم) و همچنین طیف گسترده‌ رنگ‌های میکـروسمنت، می توانید فضایی منحصربه‌فرد و لوکس را با استفاده از این پوشش دکوراتیو ایجاد نمایید.

مشخصات فنی میکروسمنت

میکروسمنت دیوار پوششی نهایی و دکوراتیو است که با توجه به تنوع رنگ و طرح و همچنین مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار بالا، متریالی بسیار مناسب برای پوشش دیوارهای داخلی، نما، استخر، کف محوطه و حیاط به شمار می آید. پوشش دیوار میکـروسمنت قابلیت اجرا در محل های پر تردد و تقریبا تمامی سطوح را دارد. برای مثال برای استفاده بر روی سطوح ملات سیمانی یا مرمر، کاشی و سرامیک مناسب بوده و نمی توان آن را روی بستر چوب طبیعی یا مصالح منبسط شونده اجرا نمود. علاوه بر این میکـروسمنت هایی که دارای روکش درزگیر هستند قابلیت استفاده در محل های مرطوب را داشته و می توانند خاصیت ضد آبی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : بررسی انواع کفپوش چوبی و موارد استفاده هر کدام

میکرو سمنت ها از جمله تجهیزات ساختمانی هستند که دارای چند مدل برای تمامی فضاهای مذکور می باشند که عبارتند از میکروسمنت آستر که جهت انجام زیر سازی مورد استفاده قرار می گیرد، میکروسمنت رویه نرم که جهت ایجاد بافت نرم مورد استفاده قرار می گیرد، میکـروسمنت رویه زبر که برای ایجاد بافت زبر و شبیه به بتن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشت که این سه لایه اجرایی در صورتی که قرار باشد برای کف، استخر، نما یا دیوار داخلی استفاده شود نوع اجرای متفاوتی دارند.

کاربردهای میکروسمنت

بدون درز بودن میکـروسمنت شرایط آسانی را جهت تمیز کردن، ضدعفونی کردن و شستشوی سطوح ایجاد می نماید و در نتیجه در به‌وجود آمدن فضایی عاری از باکتری و میکروب کمک می‌کند. ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانید میکـروسمنت را در مطب، اماکن درمانی، بیمارستان‌ها، آشپزخانه، حمام و…استفاده کنید. به طور کلی میکروسمنت در موارد زیر کاربرد دارد:

  • کلیه محیط های داخلی و خارجی
  • میکروسمنت نمای ساختمان
  • دیوار ها و کف محوطه باغ و ویلا
  • کلیه سطوح گچی، سیمانی، سنگی و غیره.
  • سطوح مرطوب مثل حمام، سرویس بهداشتی، استخر و غیره.

میکـروسمنت دیوار

میکـروسمنت دیوار یک مصالح ساختمانی بسیار مناسب برای پوشش انواع دیوارها است. به دلیل ساختار و همچنین تنوع رنگی و بافت، میکـروسمنت یک گزینه عالی برای جایگزینی کاغذ دیواری و رنگ بر روی دیوار است.

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟میکـروسمنت کف

میکـروسمنت کف، با ایجاد سطح یکپارچه، بدون درز و ترک، فضایی زیبا و جذاب را در کف ساختمان، کف اتاق‌ها، کف نشیمن و…برای شما فراهم می کند. میکـروسمنت جایگزین ایده عالی برای پارکت، لمینیت، سنگ، کفپوش، موزاییک و سرامیک است.

میکـروسمنت حمام و سرویس بهداشتی

به دلیل مقاومت مناسب میکروسمنت در برابر رطوبت و همچنین قابلیت نظافت آسان، یک پوشش تزئینی عالی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی است. با اجرای میکروسمنت، مشکلات رایجی چون طبله کردن، ایجاد ترک و سایر مشکلاتی که رنگ آمیزی در سرویس بهداشتی ایجاد می کند، اتفاق نخواهد افتاد.

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟میکـروسمنت آشپزخانه

پوشش میکـروسمنت در نقاط مختلف آشپزخانه‌ قابل‌استفاده است. میکـروسمنت می‌تواند کف‌ و دیوارها، سقف‌ و میز کار آشپزخانه را در هر رنگ و بافتی که تصور می‌کنید بپوشاند. همچنین از میکـروسمنت می‌توانید به‌عنوان یک گزینه مناسب برای فضای بین کابینت استفاده کنید.

میکـروسمنت پله

سهولت اجرای میکـروسمنت و انعطاف‌پذیری آن در حدی است که حتی می‌توان از آن برای پوشش پله‌ها استفاده کرد. با میکروسمنت می‌توان پله‌هایی مستحکم و مقاوم را طراحی کرد. میکـروسمنت پله جایگزین مناسبی برای پارکت، لمینت، موزاییک، سنگ و … است.

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟میکـروسمنت استخر

پوشاندن داخل و اطراف استخر با میکروسمنت استخر گزینه بسیار جذابی است. عدم لغزش و ضدآب بودن پوشش میکـروسمنت و همچنین مقاومت عالی آن در برابر اشعه ماورا بنفش، آن را برای پوشش استخر سرپوشیده و روباز به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرده است.

میکـروسمنت نما

یک پوشش یکپارچه عالی برای سطوح خارجی ساختمان مانند کف تراس، پاسیو و به وی‍ژه نما ساختمان و دیوارها است.

مزایای استفاده از میکروسمنت

مزایای فراوان میکروسمنت نسبت به سایر پوشش های دکوراتیو، آن را برای ایجاد انواع فضاها و سبک‌ها ایده‌آل می‌کند. دلایل مهمی که باعث می شود قطعاً مجذوب این پوشش نفیس شوید عبارت است از:

رنگ و طرح‌های بسیار متنوع

مخلوطی از انواع مختلف پیگمنت های رنگی در میکروسمنت، فام های متعددی را در اختیار مجری میکروسمنت قرار می‌دهد تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. رنگ و بافت متنوع میکروسمنت، فضای هر اتاق یا مبلمان زندگی را متمایز می کند.

سازگار با تمام سطوح

یکی از مزایای بزرگ میکروسمنت، قابلیت سازگاری با تمام سطوح است. چسبندگی زیاد میکروسمنت، امکان اجرا بر روی سطوح مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان نمونه برای بازسازی خانه، نیازی به خراب کردن و حذف پوشش قبلی نیست.

ویژگی های دکوراتیو بالا

میکروسمنت هم در داخل ساختمان و هم در فضای باز قابل‌استفاده است و برای کف، دیوار، سقف، تراس، استخر و حتی مبلمان کاملاً مناسب است. به همین دلیل است که میکروسمنت ارزش تزئینی بالایی دارد، زیرا هرچه را که تصور کنید، می‌توانید با آن پوشش دهید.

مقاله پیشنهادی : کفپوش وینیل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقاومت بالا

میکـروسمنت، در برابر فشار مکانیکی، سایش یا اشعه ماوراء بنفش کاملاً مقاوم است. میزان مقاومت میکروسمنت در برابر موارد ذکر شده بسیار بیشتر از محصولات مشابه است.

اجرای سریع و تمیز

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در هنگام بازسازی خانه، نخاله هایی است که هنگام پیشرفت کار ایجاد می شوند. با اجرای میکـروسمنت شما حتی یک ذره آلودگی هم درمحیط نخواهید دید.

نظافت و نگهداری

با توجه به موارد قبل، تمیز کردن و نگهداری میکروسمنت بسیار ساده است. کافیست با آب و صابون خنثی سطح میکـروسمنت را به آرامی با دستمال نظافت کنید. در این حالت میکـروسمنت همیشه در شرایط ایده آل قرار می گیرد. برای تمیزکردن بهینه این پوشش تزئینی، می توانید از پاک‌کننده‌های فرموله شده یعنی پاک کننده میکروسمنت استفاده نمایید.

ضخامت

برخلاف سیمان معمولی، ضخامت میکروسمنت بسیار کم است، زیرا فقط یک لایه نازک بین ۲ تا ۳ میلی‌متر بر روی سطح اعمال می‌شود.

مقرون به صرفه و اقتصادی

از آنجایی که جهت نصب میکروسمنت نیازی به تخریب سطح قبلی نیست، هزینه کل ساخت و یا بازسازی بسیار کاهش می یابد.

نحوه انتخاب میکروسمنت

  • در مرحله اول توجه نمایید که کاربری فضایی که قرار است میکـروسمنت در آن کار شود چیست، پس از مشخص کردن نوع کاربری توجه به طراحی، رنگبندی محیط و هارمونی رنگ دکوراسیون محوطه از اصلی ترین نکات قابل توجه برای انتخاب رنگ و نوع میکـروسمنت است.
  • انواع میکـروسمنت مانند میکـروسمنت سفید یا میکرو سمنت سقف می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ، کاغذ دیواری و سایر دیوار پوش ها می باشد و فضای متفاوتی را برای فضا ایجاد می کند.
  • میکـروسمنت ها برای دکوراسیون های داخلی که به سبکی مدرن و صنعتی نزدیک هستند بسیار مناسب است.
  • این پوشش ها با توجه به ساختار مناسب و مقاومی که دارند، متریالی بسیار مناسب برای کف های پردد هستند و سطحی یکنواخت و یکدست را به ما می دهند.
  • علاوه بر این میکروسمنت مصالحی است که برای تمام سطوح مناسب بوده و با توجه به مقاومت آن در برابر رطوبت به راحتی می توانید آن را در محوطه های بیرونی ساختمان، کنار استخر به عنوان پوشش کف یا دیوار استفاده نمایید.

میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟نحوه نصب میکروسمنت

میکروسمنت، گزینه مناسبی برای استفاده در فضای داخلی و فضای بیرون ساختمان است. بسیاری از مجریان میکروسمنت این پوشش را در بسیاری از سالن های زیبایی، رستوران ها و کافه ها، استودیوهای کاری، شوروم ها، نمای ساختمان ها و نمایشگاه ها اجرا میکنند. همچنین در فضای مسکونی هم از میکروسمنت می توان در آشپزخانه، ناهار خوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … استفاده کرد. جهت اطمینان بیشتر بهتر است به منظور نصب میکروسمنت از نصابان ماهر و متخصص در این حوزه کمک بگیرید. ولی در حالت کلی اجرای میکـروسمنت در فضا، شامل مراحل زیر می گردد:

  • آماده سازی متریال اولیه
  • اجرای زیر سازی
  • تنظیم شیب در صورتی که اجرای مواد میکروسمنت در کف باشد.
  • پوشاندن ترک ها و درزها با استفاده از چسپ اپوکسی یا شبکه مش فایبر گلاس
  • انجام بتونه کاری برای ایجاد چسبندگی و عدم ریزش پلیمر مایع
  • اجرای پودر میکـروسمنت بر روی محل مورد نظر
  • پرداخت میکروسمنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *