دکوراسیون داخلی

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
5/5 - (1 امتیاز)

روش های محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

یکی از مواردی که هنگام خریدن کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد: متراژ هر رول کاغذ دیواری است. از آنجایی که قیمت تمام شده کاغذ دیواری در فضای مورد‌ نظر شما ارتباط مستقیمی با تعداد رول مصرفی دارد، ما در این مقاله نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد‌ نیاز برای یک فضا را به شما توضیح خواهیم داد.

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

شما برای سفارش آنلاین نیاز به مقدار مشخصی از هر کاغذ دیواری دارید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. به این صورت شما می توانید خودتان به راحتی تعداد رول کاغذ دیواری را برای منزل مورد نظرتان محاسبه کنید و یک سفارش موفق داشته باشید. در ادامه، محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز در منزل را با آوردن مثال به شما توضیح خواهیم داد.

کاغذ دیواری می تواند به افزودن رنگ، الگوها و بافت به اتاق کمک کند تا اتاق را جذاب تر و راحت تر کند. اگر قصد دارید کاغذ دیواری را در خانه خود اضافه کنید، تخمین دقیق مقدار مورد نیاز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که برای پروژه خود زیاد یا خیلی کم دریافت نمی کنید. با پیدا کردن سطح دیوارها و اندازه گیری الگوی کاغذ دیواری مورد نظر خود، می توانید به راحتی تعداد رول های مورد نیاز را محاسبه کنید.

اندازه گیری سطح دیوار:

1. طول هر دیواری را که برای کاغذ دیواری برنامه ریزی کرده اید اندازه بگیرید. انتهای یک متر را در یکی از گوشه های دیوار خود قرار دهید و آن را به سمت دیگر بکشید. هنگامی که به انتهای دیگر رسیدید، اندازه گیری را به صورت گرد به نزدیکترین عدد کامل یادداشت کنید تا زمانی که نیاز به محاسبه دارید کمی اضافی داشته باشید. به یافتن طول هر دیواری که قصد دارید کاغذ دیواری روی آن بگذارید، ادامه دهید و هر کدام را یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

  • به عنوان مثال، اگر طول یک دیوار 119 1/4 اینچ (302.9 سانتی متر) باشد، آن را تا 120 اینچ (305 سانتی متر) گرد کنید.
    اگر اتاق شما مستطیل شکل است، فقط باید طول 2 دیوار را پیدا کنید، زیرا دیوارهای طرف مقابل اتاق اندازه گیری یکسانی دارند.

 

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

2. ارتفاع دیوارهایی را که روی آن کاغذ دیواری می‌زنید، بیابید. بالاترین نقطه دیوار خود را پیدا کنید و اندازه گیری خود را در آنجا انجام دهید تا آنچه را که نیاز دارید دست کم نگیرید. انتهای متر را روی دیوار قرار دهید و آن را به سمت سقف بکشید. اندازه گیری نوار را تا زمانی که به زمین برسد ادامه دهید تا بتوانید اندازه گیری را پیدا کنید. اندازه خود را تا نزدیکترین عدد کامل گرد کنید تا بتوانید کاغذدیواری اضافی داشته باشید.

  • برای مثال، اگر دیوار شما 95 1⁄2 اینچ (242.6 سانتی متر) ارتفاع دارد، در عوض آن را تا 96 اینچ (244 سانتی متر) گرد کنید.

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

3. اندازه گیری های خود را به فوت یا متر تبدیل کنید. از آنجایی که کاغذ دیواری معمولاً با فوت مربع یا متر اندازه گیری می شود، باید اندازه گیری هایی را که انجام دادید تبدیل کنید. اگر طول و عرض را بر حسب اینچ اندازه می‌گیرید، هر یک از اندازه‌های خود را بر 12 تقسیم کنید تا کل فاصله را بر حسب فوت بیابید. اگر طول را بر حسب سانتی متر پیدا کردید، اندازه ها را بر 100 تقسیم کنید تا ابعاد دیوار را بر حسب متر محاسبه کنید.

  • به عنوان مثال، اگر دیوار شما 120 اینچ (304.8 سانتی متر) طول دارد، آن را بر 12 اینچ (30.48 سانتی متر) تقسیم کنید تا طول آن را بر حسب فوت یا متر بیابید که 10 فوت (3.0 متر) است.

4. طول کل دیوارها را در ارتفاع آنها ضرب کنید تا مساحت سطح را پیدا کنید. طول دیوارهایی را که اندازه‌گیری کرده‌اید اضافه کنید تا کل محیطی را که با کاغذ دیواری پوشانده‌اید، بیابید. کل محیط را در ارتفاع دیوار ضرب کنید تا بتوانید مساحت کل اتاق را پیدا کنید. در صورت نیاز از یک ماشین حساب استفاده کنید تا بتوانید دقیقاً متوجه شوید که چقدر منطقه را باید پوشش دهید.

  • به عنوان مثال، اگر محیط کل شما 48 فوت (15 متر) و ارتفاع 10 فوت (3.0 متر) بود، پس مساحت کل برابر است: (48) (10).
    اعداد را با هم ضرب کنید تا جواب را پیدا کنید: (48) (10) = 480 فوت مربع (45 متر مربع).

شما نیازی به کم کردن سطح درها یا پنجره های خود ندارید زیرا بهتر است به جای کاغذ کم، مقداری کاغذ اضافی داشته باشید.

5. اگر دیوارهای شیبدار دارید محاسبه کنید. اگر دیوارهای شما به نقطه ای در سقف می رسند یا به شکل مثلث در نزدیکی بالا هستند، ممکن است نیاز به اندازه گیری های متفاوتی داشته باشید. طول یکی از گوشه های پایین مثلث تا گوشه پایین دیگر را برای اندازه گیری پایه پیدا کنید. سپس، از نقطه بالای مثلث به پایین تا پایه اندازه گیری کنید تا ارتفاع را پیدا کنید. طول قاعده و ارتفاع مثلث را با هم ضرب کنید و نتیجه را بر 2 تقسیم کنید تا سطح را پیدا کنید.

  • به عنوان مثال، اگر قاعده مثلث 10 فوت (3.0 متر) و ارتفاع 5 فوت (1.5 متر) باشد، سطح آن (10)(5)/2 است.
    معادله را ساده کنید: 50/2 = 25 فوت مربع (2.3 متر مربع).

تعیین تعداد رول کاغذ دیواری :

1. فاصله بین الگوهای تکراری روی کاغذ دیواری خود را اندازه بگیرید. به لبه رول کاغذ دیواری نگاه کنید باید 2 قسمت یکسان از الگو را پیدا کنید. انتهای متر نواری خود را روی نقطه ای از الگو نگه دارید و آن را تا جایی که الگو تکرار می شود گسترش دهید. اندازه گیری خود را بنویسید تا بتوانید تخمین بزنید که چه تعداد رول برای دیوار خود نیاز دارید.

  • به عنوان مثال، اگر الگوی کاغذ دیواری شما دارای گل است، فاصله عمودی مرکز یک گل تا مرکز یک گل را اندازه بگیرید.
    اگر کاغذ دیواری دارای الگوی تصادفی یا غیر تکراری است، دیگر نیازی به اندازه گیری ندارید.
    بسیاری از اوقات، الگوی تکرار برای کاغذ دیواری شما روی بسته بندی چاپ می شود.

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

2. مقدار کاغذ دیواری قابل استفاده در هر رول را بر اساس اندازه گیری الگوی خود بیابید. حتی اگر سطح کل روی بسته بندی کاغذ دیواری ذکر شده است، مقدار قابل استفاده بسته به الگوی و مقداری که برای چینش آن نیاز دارید، متفاوت است. بعد از اینکه اندازه‌گیری تکرار الگو را پیدا کردید، از موارد زیر برای محاسبه مقدار کاغذ دیواری قابل استفاده در هر رول استفاده کنید:

  • اگر تکرار الگو 0-6 اینچ (0.000-15.24 سانتی متر) باشد، پس 25 فوت مربع (2.3 متر مربع) کاغذ دیواری قابل استفاده وجود دارد.
  • برای یک الگوی بین 7 تا 12 اینچ (17.78 تا 30.48 سانتی متر) تکرار کنید، سپس می توانید از 22 فوت مربع (2.0 متر مربع) کاغذ دیواری استفاده کنید.
  • اگر تکرار 13 تا 18 اینچ (33.02 تا 45.72 سانتی متر) است، از 20 فوت مربع (1.9 متر مربع) کاغذ دیواری استفاده کنید.
  • برای الگویی که هر 19 تا 23 اینچ (48.26 تا 58.42 سانتی متر) تکرار می شود، 15 فوت مربع (1.4 متر مربع) کاغذ دیواری قابل استفاده وجود دارد.
  • در حالی که رول های کاغذ دیواری ممکن است عرض های متفاوتی داشته باشند، سطح کل یکسانی را پوشش می دهند.

3. کل سطح را بر مقدار کاغذ دیواری قابل استفاده در هر رول تقسیم کنید. از یک ماشین حساب استفاده کنید تا بتوانید به راحتی نتیجه را پیدا کنید و آن را به نزدیکترین عدد کامل گرد کنید تا کاغذ دیواری کافی داشته باشید. در صورت تمایل، یک رول اضافی دیگر را به مقدار مورد نیاز خود اضافه کنید تا در صورت اشتباه یا نیاز به تعمیر در آینده.

  • برای مثال، اگر مساحت کل شما 480 فوت مربع (45 متر مربع) است و هر رول 25 فوت مربع (2.3 متر مربع) کاغذ دیواری قابل استفاده به شما می دهد، 480/25 = 19.2 است.
  • پاسخ را به نزدیکترین عدد گرد کنید. بنابراین، برای پوشاندن دیوار خود به 20 رول نیاز دارید.
  • کاغذ دیواری به صورت رول تک و دوتایی به فروش می رسد. به عنوان مثال، در محاسبه قبلی، می توانید 20 رول یک نفره یا 10 رول دوتایی برای پوشش همان منطقه خریداری کنید.

4. اضافه کردن 10-20٪ اضافی برای هر گونه ضایعات. بر اساس محاسبات خود به تعداد کل رول های مورد نیاز خود نگاه کنید و آن را در 0.1 یا 0.2 ضرب کنید تا 10-20٪ را پیدا کنید. تعداد رول های اضافی را به سفارش خود اضافه کنید تا در صورت مرتکب اشتباه یا نیاز به تعمیرات در آینده، اضافی داشته باشید.

  • به عنوان مثال، اگر برای تکمیل پروژه خود به 20 رول نیاز داشتید، در صورت نیاز، 2 تا 4 رول دیگر دریافت کنید.
  • برآورد خود را به یک خرده‌ فروش کاغذ دیواری بگویید و از آن‌ها بخواهید تخمین شما را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند که برای کارتان کافی است.

در نهایت، شما می توانید با آموزش فوق تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را با دقت بسیار بالا محاسبه کنید و سفارش های آنلاین موفق تری داشته باشید.

نکته: مطمئن شوید که تمام کاغذ دیواری های خود را از یک دسته سفارش داده اید زیرا سایر کاغذ دیواری ها ممکن است کمی از نظر رنگ و طرح متفاوت باشند.

مجموعه ساوا، با ارائه متریال هایی چون کفپوش، دیوارپوش، پوستر دیواری، کاغذ دیواری، پارکت، کابینت و سایر متریال مورد نیاز شما در یک خانه رویایی به شما کمک می کند که بتوانید با کیفیت ترین متریال ها را از برندهای برجسته دنیا با مناسبترین قیمت تهیه کنید.

لیست کاغذ دیواری های فروشگاه ساوا دکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *