ترفندهای دکوراسیون

کاربردهای کنسول چوبی ساده در دکوراسیون داخلی

کاربردهای کنسول چوبی ساده در دکوراسیون داخلی
امتیاز شما به این مطلب

اگر گذرتان به خانه‌های قدیمی افتاده باشد، احتمالاً برجستگی‌های شلف مانندی که روی دیوارهای پذیرایی و اتاق‌خواب وجود داشته توجهتان را جلب کرده است. این برجستگی‌های شلف مانند، معمولاً بخشی از تزیینات شومینه یا محل استقرار بخاری محسوب می‌شدند و به همین دلیل به آن‌ها «پیش‌بخاری» می‌گفتند. پیش‌بخاری‌ها محل قرار دادن قاب عکس، مجسمه و وسایل دکوری بودند و حضور فعالی در عکس‌های نوستالژیک ما ایرانی‌ها داشتند. از دهه هشتاد به بعد، پیش‌بخاری کم‌کم جای خود را به کنسول چوبی داد. کنسول چوبی ساده می‌تواند یکی از اعضای کلیدی دکوراسیون اتاق‌های مختلف باشد و حتی نقش نقطه کانونی طراحی را هم ایفا کند. در این مقاله، با این کنسول‌ها، انواع و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

پیش از هر چیز ببینیم کنسول چوبی ساده چیست؟

احتمالاً اگر پیش‌بخاری را یادتان نیاید، حداقل با «دراور» و «میز خاطره» آشنا هستید. کنسول چوبی می‌تواند نقش دراور و میز خاطره را بازی کند و کاربرد تزیینی داشته باشد، به زیبایی دکوراسیون خانه شما کمک کند و هم نقش کمد را به عهده بگیرد. از نظر ابعاد و ارتفاع هم کنسول چوبـی ساده چیزی شبیه به میز توالت است و می‌تواند مثل آن با آیینه هم همراه شود، اما معمولاً کاربرد میز توالت را ندارد.

ساخت کنسول چوبی با مدل دلخواه

علاوه بر فراهم کردن جایی برای وسایل دکوری، امکان ساخت کنسول چوبـی ساده با مدل دلخواه و سفارشی، مهم‌ترین مزیت این میز کاربردی است. کنسول‌ها ساختار ساده‌ای دارند و اگر در محلتان نجاری دارید یا یک نجار خوب می‌شناسید می‌توانید مدلی که با سلیقه و دکوراسیون خانه شما هماهنگ است را انتخاب و بعد سفارش ساخت آن را بدهید.

کاربردهای کنسول چوبی ساده در دکوراسیون داخلیکنسول چوبی چه کاربردهایی دارد؟

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر شویم، کاربردهای کنسول چوبی ساده چیزی بیشتر از کمد و محلی برای نگهداری وسایل دکوری است. در حقیقت می‌توانید انتظار داشته باشید که نقش‌های زیر را برایتان بازی کند:

کافی بار

این روزها دیگر کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که در مورد قهوه اطلاعاتی نداشته باشد و حداقل یکی از انواع آن را در خانه درست نکند. اگر صبحتان بدون قهوه شروع نمی‌شود و نمی‌توانید زندگی را بدون آن تصور کنید، پس یک کنسول چوبی ساده مخصوص کافی بار خانگی و قهوه خوردن بخرید یا سفارش بدهید.

میز تلویزیون

میزهای تلویزیون موجود در بازار معمولاً از یک جنس (ام‌دی‌اف) و با یک ارتفاع ثابت و استاندارد ساخته می‌شوند و به همین دلیل اگر بخواهید تلویزیون شما در ارتفاعی بالاتر از حد معمول باشد، می‌توانید از یک کنسول پیش‌ساخته یا سفارشی با ارتفاع بلندتر کمک بگیرید. می‌توانید کاربرد کنسول را فقط به میز تلویزیون محدود کنید یا از آن برای قرار دادن وسایل تزیینی، گلدان، کنسول بازی و … کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی : شال مبل چیست و چه نوع شال مبلی را انتخاب کنیم؟

استند گل‌وگیاه

اگر از آن دسته افرادی هستید که اعتقاد دارند هر چیزی در خانه باید جایگاه مخصوص خودش را داشته باشد، می‌توانید از کنسول چوبـی ساده به عنوان محلی برای نظم دادن به گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. یکجا نگه‌داشتن آن‌ها هم به شما کمک می‌کند تا یادتان باشد که به موقع به آن‌ها آب بدهید.

ایستگاه موسیقی

اگر موسیقی منبع الهام شما است و خلاقیتتان را زنده می‌کند یا گوشی دادن به موسیقی یکی از تفریحات شما و مهمانان همیشگی‌تان است. می‌توانید از کنسول چوبی ساده به عنوان یک ایستگاه رادیویی پخش موسیقی استفاده کنید.

کاربردهای کنسول چوبی ساده در دکوراسیون داخلیچیدمان روی کنسول چوبی باید چگونه باشد؟

مهم‌ترین اصول چیدمان روی کنسول چوبی این است که از شلوغ کردن آن و قرار دادن اجسام یک‌شکل، یک‌رنگ و دارای بافت مشابه به صورت اغراق‌آمیز خودداری کنید. برای دلپذیرتر کردن چیدمان روی کنسول چوبی ساده، می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

  • از اشیایی استفاده کنید که علاوه بر تنوع شکل و جنس، معرف سلیقه شما باشند.
  • هر چیزی دستتان آمد یا به نظرتان زیبا بود را روی کنسول چوبـی ساده خود قرار ندهید. از اشیای کاربردی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید نقاشی‌ها، آثار هنری یا عکس‌های کوچکی که در صورت نصب روی دیوار جلوه چندانی ندارند را روی کنسول قرار دهید.
  • از کنسول به عنوان مکمل رنگ‌های موجود در دکوراسیون خانه کمک بگیرید.
  • می‌توانید علاوه بر آثار هنری و اشیای خاص، خود کنسول را هم با یک طرح خاص و آوانگارد سفارش بدهید تا تبدیل به نقطه کانونی دکوراسیون شما شود.
  • سعی کنید اشیایی که روی کنسول می‌گذارید، نماینده رنگ‌های موجود در دکوراسیون خانه باشند تا هارمونی بیشتری در فضا ایجاد شود.

مقاله پیشنهادی : انواع پاف مبل و کاربرد آنها

کنسول چوبی ساده و شیک برای کدام خانه‌ها مناسب است؟

احتمالاً نام کنسول چوبی ساده و شیک، کاربرد آن در سبک‌های دکوراسیون مختلف را مشخص می‌کند. هر چقدر مدل این کنسول را ساده‌تر انتخاب کنید، احتمال انطباق‌پذیری آن با تمامی سبک‌های دکوراسیون بالاتر می‌رود. در دکوراسیون مینیمال جلوه کنسول چوبـی ساده بیشتر می‌شود.

کاربردهای کنسول چوبی ساده در دکوراسیون داخلیکنسول چوبی اسپرت برای کدام خانه‌ها مناسب است؟

کنسول چوبی اسپرت هم همان مشخصات طراحی کنسول‌های ساده و شیک را دارد و به این دلیل به آن اسپرت می‌گویند که مثل کنسول‌های کلاسیک از نقش و نگار و انحنا در طراحی آن خبری نیست. همچنین بخشی از آن معمولاً فاقد کشو و درب است و می‌توانید انواع وسایل دکوری را در این بخش قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *