دکوراسیون داخلی

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیون

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیون
امتیاز شما به این مطلب

مبلمان حصیری یکی از ترندهای محبوب این روزها است که زیبایی آن در عین سادگی، باعث شده بسیاری از ما بخواهیم آن را در خانه خود داشته باشیم. مبل حصیـری با استفاده از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود. نوع طبیعی آن ممکن است با استفاده از الیاف گیاه حصیر یا بامبو تولید شود که معمولاً قیمت مبل بامبو حصیـری گران‌تر است. این مبل‌ها هم در فضای داخلی و هم در فضای باز کاربرد دارند و به دلیل دوام و عمر بالا، در برابر عوامل جوی کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونانواع مبلمان حصیری

در این قسمت قرار است با انواع مبلمان حصیری موجود در بازار آشنا شوید. به جز مبلمان پشت حصیـری، حصیـری چوبی و حصیـری فرانسوی، سایر انواع مبل حصیـری ممکن است هم با الیاف طبیعی و هم مصنوعی ساخته شوند. البته نوع مصنوعی آن‌ها بیشتر در فضای باز کاربرد دارد.

مبل پشت حصیری

مبل پشت حصیری به عقیده بسیاری شیک‌ترین مدل مبلمان حصیـری است. همانطور که از نام آن مشخص است، حصیر فقط در قسمت پشتی آن به کار رفته است. این نوع مبل همراه با کنسول‌هایی که روی در آن‌ها حصیر کار شده و همچنین تخت خواب‌های دارای تاج حصیـری، در سبک‌های مینیمال و بوهو به کار می‌رود. نوع خاکی رنگ یا روشن آن محبوب تر است.

مقاله پیشنهادی : مبلمان اسکاندیناوی چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان حصیری چوبی

مبلمان حصیـری چوبی هم مثل نوع پشت حصیـری از ترکیب چوب و حصیر ساخته می‌شود. اما حصیر تنها در قسمت چوبی آن به کار نمی‌رود. ممکن است در زیر دسته‌ها و حتی کف آن هم حصیر کار شود.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونمبل حصیـری فرانسوی

مبل حصیری فرانسوی نسخه کلاسیک مبل‌های حصیری چوبی است. شیک و متین در یک گوشه پذیرایی می‌نشیند و تبدیل به نقطه کانونی می‌شود. این نوع مبل از نظر طراحی شباهت زیادی به مبلمان کلاسیک و استیل دارد و رنگ چوب قهوه‌ای سوخته آن محبوب‌تر است.

مبل حصیری ال

محبوبیت روزافزون مبل‌های راحتی ال باعث شده تا نوع حصیری آن‌ها هم ساخته شود. البته مبل حصیری ال در هر دو سبک کلاسیک و راحتی ساخته می‌شود. هر دو مدل آن را هم در فضای باز و هم داخل استفاده می‌کنند. مبلمان راحتی حصیری ال معمولاً فقط زیره و پایه حصیری دارد.

مبل تابی حصیـری

در اصل مبل تابی حصیری نوعی صندلی است که قسمت نشیمنگاه آن حالتی نیم‌دایره/بیضی دارد و با یک آویز یا چند قطعه حصیری به پایه اصلی آن وصل می‌شود. این نوع مبل بیشتر در کنج‌های آرام‌بخش به کار می‌رود که ممکن است در فضای داخلی یا بیرونی خانه قرار داشته باشد. مبل تابی حصیری هم به‌صورت تک‌نفره و هم چندنفره ساخته می‌شود. درصورتی‌که مبلمان حصیری دیگری در خانه ندارید، می‌توانید از آن به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

مبلمان راحتی حصیـری

به زبان ساده، زمانی که در ساخت مبلمان راحتی از حصیر استفاده شود، به آن مبلمان راحتی حصیـری می‌گویند. این نوع از مبلمان مثل هر مبل راحتی دیگری تنوع مدل زیادی دارد و می‌توان آن را با سبک‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ کرد.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونمبل حصیـری باغ

مبل حصیـری باغ به آن دسته از مبل‌های حصیـری گفته می‌شود که در فضای باز کاربرد دارند و به همین دلیل می‌توان به آن مبل حصیـری بالکن هم گفت. این نوع مبل معمولاً راحتی است و با استفاده از الیاف حصیر مصنوعی ساخته می‌شود.

هنگام خرید مبل حصیـری برای باغ، احتمالاً با تنوع طرح و رنگ زیادی مواجه می‌شوید و توصیه می‌کنیم که برای هماهنگی بیشتر، آن‌ها را به‌صورت ست مبلمان حصیـری بخرید.

مبلمان حصیـری با کدام سبک‌های دکوراسیون سازگارترند؟

در این بخش، قرار است کمی بحث چیدمان مبل حصیـری را باز کنیم و ایده‌های کاربرد ست مبلمان حصیـری در فضای داخلی و خارجی را بر اساس سبک دکوراسیون دسته‌بندی کنیم.

سبک بوهو

همان‌طور که در تعریف مبلمان حصیـری گفتیم، این نوع مبل بیشتر از همه با روح سبک بوهو سازگار است که استفاده از مصنوعات دستباف و صنایع‌دستی یکی از ملزومات آن است و اگر اثاثیه‌ای که صفر تا صد آن از متریال طبیعی ساخته شده را در یک خانه بوهو قرار دهید، کسی تعجب نمی‌کند. اگر خانه خود را به سبک بوهو تزیین کرده‌اید، دستتان در انتخاب مدل مبلمان حصیـری باز است و برای چیدمان مبل در پذیرایی نیز محدودیتی ندارید.

سبک بیوفیلیک

در سبک بیوفیلیک باید طبیعت و گیاهان را به خانه بیاورید و در حقیقت طبیعت را در آغوش بکشید. حصیرها هم زمانی گیاه بوده‌اند و وقتی مبل‌های ساخته شده از آن‌ها را کنار گل‌ها و گیاهان بگذارید، قرابت عجیبی ایجاد می‌شود.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونبرای سازگاری بیشتر، مبل‌های تمام حصیر بخرید و سعی کنید رنگ آن‌ها را روشن انتخاب کنید تا به روشنایی بیشتر خانه که یکی از اصول سبک بیوفیلیک است کمک کند. همچنین پیچیده نبودن طراحی مبل‌های حصیـری باعث می‌شود که یکی دیگر از اصول دیگر سبک بیوفیلیک یعنی فضاهای باز تأمین شود.

سبک روستیک

سبک روستیک هم یکی از سبک‌های دکوراسیون محبوب است که برای سادگی و طبیعی بودن اثاثیه احترام خاصی قائل است و آن‌هایی که تجربه زندگی در کلبه‌های چوبی و خانه‌های روستایی را دارند به‌خوبی با مشخصات این سبک آشنایی دارند. حصیر از قدیم یکی از نمادهای زندگی روستایی محسوب می‌شود و به‌خوبی با سبک روستیک سازگار است.

مقاله پیشنهادی : نحوه انتخاب مبلمان اداری مناسب هر نوع فضای کاری

البته آنچه به عنوان سبک روستیک در کشور ما مد شده، کمی زرق‌وبرق هم دارد و به همین دلیل در خانه‌های روستیک می‌توانید از انواع مبلمان حصیـری کلاسیک، فرانسوی، راحتی، پشت حصیری و … استفاده کنید و حتی استفاده از مبل حصیـری برای باغ هم مجاز است.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونسبک مینیمال

برای استفاده از مبلمان حصیـری در سبک مینیمال باید کمی احتیاط کرد. چون این سبک کمترین پیچیدگی و زرق‌وبرق را بر نمی‌تابد. از آنجایی که حصیر می‌تواند بافت و طرح‌های پیچیده داشته باشد، بهتر است از مبلمان پشت حصیـری و ساده برای خانه‌های مینیمال استفاده کنید. همچنین بهتر است رنگ مبلمان به کار رفته در این خانه‌ها تا جای ممکن روشن و خنثی باشد تا هارمونی آن‌ها خراب نشود.

سبک مدرن و نئوکلاسیک

اصولاً حضور عناصر طبیعی مثل بامبو، به معنای جابه‌جا شدن مرزهای سبک کلاسیک است. به همین دلیل حضور مبلمان حصیـری در یک خانه کلاسیک سبک دکوراسیون آن را به سمت سبک نئوکلاسیک یا کلاسیک می‌برد.

کاربرد این مبل‌ها در خانه‌های مدرن هم تا حد زیادی شبیه خانه‌های مینیمال است. یعنی این که باید دنبال طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی باشید. البته در سبک مدرن می‌توانید پارچه مبل راحتی و کلاسیک حصیری را با رنگ‌های شاد هم انتخاب کنید تا تبدیل به نقطه کانونی فضا شوند.

بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیونسبک کلاسیک

مبل‌های حصیـری معمولاً در خانه‌های کلاسیک جایگاهی ندارند و از آن‌ها بیشتر در تراس و باغ استفاده می‌شود. در انتخاب پارچه مبل حصیـری بالکن خانه‌های کلاسیک، دستتان باز است. بهتر است برای این خانه‌ها مبل‌های حصیـری فرانسوی و حصیری چوبی را انتخاب کنید.

هماهنگ کردن مبلمان حصیـری با سبک دکوراسیون، اول و آخر به سلیقه خودتان بستگی دارد. فقط حواستان باشد که هارمونی جنس، رنگ و طرح در فضا را رعایت کنید تا چشم‌نواز بودن فضای خانه مخدوش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *