آشنایی با محصولات

انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایا

انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایا
5/5 - (2 امتیاز)

اگر نگاهی به تاریخچه استفاده از مبلمان و تولید پارچه مبلی ترک در کشور ترکیه بیندازیم، اولین استفاده از مبلمان با نفوذ فرهنگ غربی و با ورود مبلمان خریداری شده از فرانسه برای کاخ های عثمانی شروع شد.
کشور ترکیه مقام هشتم ظرفیت تولید مواد مصنوعی در جهان را دارد و همین پتانسیل باعث شده تا هر ساله متراژ زیادی از پارچه‌های مبلی با ترکیبات پلی‌استر با پنبه، ویسکوز، نایلون، پشم، کتان و چند جنس دیگر در این کشور تولید شود.
در این نوشتار از ساوادکور قصد داریم تا به بررسی انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایای آن نگاهی بیندازیم. پس با ما همراه باشید.

با صنعت تولید پارچه مبلی ترک بیشتر آشنا شویم!

بازار پارچه مبلی در ترکیه، بخش مهم در صنعت نساجی این کشور هست. ترکیه به عنوان ششمین تأمین‌کننده مهم پارچه در جهان و سومین تولیدکننده بزرگ اتحادیه اروپا (EU) شناخته شده است.
ترکیه به دلیل ماشین‌آلات و زیرساخت‌های پیشرفته‌ای که دارد، توانسته در صنعت پارچه مبلی به جایگاه بالایی در جهان برسد. علاوه بر این تلفیق دانش تولیدکنندگان پارچه مبلی هم توانسته مزید بر این علت بشود و نقوش و طرح‌های سنتی و مدرن را برای خلق این متریال به وجود آورد.

انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایا

انواع پارچه مبلی ترک

ترکیه طیف گسترده‌ای از پارچه‌های مبلی را ارائه می‌دهد که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خودشان را دارند. تولید پارچه در این کشور در درجه اول بر اساس متریال پنبه، پشم و پلی‌استر دسته‌بندی می‌شود که به‌عنوان مواد اولیه اصلی برای تولید مبلمان استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از انواع پارچه مبلی ترک نگاهی می‌اندازیم:

پارچه مبلی پنبه‌ای با نخی (Cotton Fabric)

به طور کلی پارچه مبلی پنبه‌ای، پرکاربردترین متریال در بین انواع پارچه مبلی‌ها است. پارچه پنبه ای به دلیل نرمی و دوام خوب بسیار شناخته شده است. در ایران پارچه‌های پنبه‌ای ترک در بافت‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را برای مبلمان رسمی و خانگی ارائه می‌دهند.

پارچه مبلی پشمی (Wool Fabric)

پارچه پشمی، حس گرما را در کنار مجلل بودن ایجاد می‌کند. این پارچه در برابر چین‌ و چروک با دوام و مقاوم است. در بازار مبل ایران، پارچه‌های پشمی ترک در وزن‌ها و بافت‌های مختلف موجود هستند که آن‌ها را برای کاربردهای مختلف می‌سازند.

انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایا

پارچه مبلی پلی استر (Polyester Fabric)

پلی استر یک پارچه از الیاف مصنوعی است که به دلیل دوام، مقاومت در برابر لک و سهولت در نگهداری، در مبلمان خانگی کاربرد زیادی دارد. این پارچه مبلی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، پترن‌ها و بافت‌ها را ارائه می‌دهد و به همین دلیل آن را به یک انتخاب برای همه سلیقه‌ها تبدیل کرده است.

پارچه مبلی مخمل ترک (Velvet Fabric)

مدل بعدی پارچه مخمل ترک است که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد می باشد. این نوع پارچه ظاهری مجلل و در عین حال حس ظرافت و نرمی به مبلمان می‌دهد. امروزه پارچه‌های مبلی مخمل ترک در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توانند حسی از اغوا و فریبندگی را به مبلمان اضافه کنند.

پارچه مبلی مصنوعی (Synthetic Fabrics)

کشور ترکیه علاوه بر متریال پلی استر، پارچه‌های مبلی مصنوعی مختلفی از جنس نایلون، اکریلیک و میکروفایبر تولید می‌کند. این پارچه‌ها دوام زیادی دارند و نگهداری و تمیزکردن آنها نیز نسبتاً آسان است.

پارچه مبلی مازراتی ترک (Maserati fabric)

پارچه مبلی مازراتی از شناخته شده ترین پارچه های مبلی در ایران است که به دلیل تنوع رنگ بسیار زیاد، قابل استفاده در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک است. بافت پارچه مازراتی برای مبلهای راحتی، اسپورت و مبل ال بسیار مناسب است. پارچه مبلی مازراتی ترک کاملا قابل شستشو بوده و لکه ها از روی آن به راحتی پاک می شوند. نمونه ایرانی و چینی پارچه مازراتی به وفور در بازار یافت میشود ولی از نظر کیفیت قابل مقایسه با نمونه ترک آن نیست.

نکاتی برای انتخاب بهترین پارچه مبلی ترک

امروزه پارچه مبلی ترک به دلیل کیفیت بالا و مقاومت در برابر سایش و استفاده طولانی مدت، طرف‌داران زیادی دارد. از آنجایی که انتخاب پارچه مناسب برای مبل بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین، پارچه مبلی ترک می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
پارچه مبلی‌های ترکیه معمولاً با استفاده از مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته تولید می‌شود و همین باعث شده تا آنها در برابر استفاده روزانه و شستشوهای مکرر، دوام زیادی داشته باشند.
قیمت پارچه‌های مبلی ترک در بازار تهران بستگی به جنس، طرح و کیفیت آن دارد. همچنین، برخی از ویژگی‌های این پارچه‌ها از جمله: مقاومت در برابر لکه‌ها، آب، گردوغبار و ساییدگی می تواند در قیمت آن تأثیرگذار باشد.
استفاده از پارچه‌های مبلی ترک در کنار ظاهری زیبا، مزایایی مانند راحتی در نگهداری و قابلیت شستشو را به مبلمان شما هدیه می‌دهند. لازم به ذکر است که برای انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان خود، بهتر است به فضای اتاق و سبک دکوراسیون دقت کنید تا پارچه‌ای با طرح، رنگ و جنس مناسب انتخاب کنید.

انواع پارچه مبلی ترک در بازار تهران، قیمت، ویژگی و مزایا

خرید پارچه مبلی ترک

برای انتخاب بهترین مارک پارچه مبلی ترک باید فروشگاهی را انتخاب کنید که این محصولات را به بدون واسطه از کشور ترکیه وارد می‌کنند.
در همین راستا فروشگاه ساوا دکور با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع پارچه‌های مبلی ایرانی و ترک توانسته یکی از معتبرترین مراکز فروش این محصول باشد.
ما در ساوادکور با هدف رضایت مشتری، سعی کرده‌ایم تا انواع پارچه مبلی ترک جدید و مدل‌های قدیمی تر مانند پارچه مبلی مخمل ترک را در اختیار مشتریان خود در سراسر ایران قرار دهیم.
اگر ساکن شیراز نیستید، می‌توانید با خرید اینترنتی از فروشگاه ما در اسرع وقت سفارشتان را تحویل بگیرید. برای استعلام قیمت پارچه مبلی ترکیه‌ای می‌توانید از مدل‌های مندرج در سایت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *