دکوراسیون داخلی

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

امتیاز شما به این مطلب

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

استفاده از سبک مدرن یا کلاسیک در دیزاین منزل شما می تواند بر شیوه زندگی و نگرش شما تاثیر بسیاری داشته باشد. بنابراین، با دقت در این انتخاب و بالا بردن آگاهی خود می توانید تعیین کننده سبک نگرش و زندگی خود باشید. در ادامه به بررسی نحوه دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در این زمینه داشته باشید. انتخاب کابینت، پرده پارچه ای، کاغذ دیواری و تمامی عناصر از تفاوت های سبک مدرن و کلاسیک می باشد. شما باید ویژگی های هر سبک را بررسی کرده و در نهایت، بر اساس سلیقه و آگاهی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مجموعه دکوراسیون ساوا به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد بهتری را در زمینه دیزاین منزل و انتخاب سبک مناسب داشته باشید. همچنین، با بررسی ترند ها در هر دو سبک بهترین انتخاب ها را به طرفداران سبک مدرن و سبک کلاسیک معرفی می کنیم. سبک مدرن و کلاسیک دو دنیای متفاوت هستند که بررسی کردن آن ها به طور کامل بسیار مشکل است. اما، در این مقاله به صورت خلاصه و جامع به بررسی هر سبک خواهیم پرداخت و یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

در دکوراسیون سبک کلاسیک، تجمل‌ گرایی، استفاده از طرح‌ های گل دار و انتزاعی حرف اول را می ‌زند. به طور کل، در سبک کلاسیک استفاده از عناصر شلوغ تر و پر زرق و برق تر بیشتر از سبک مدرن دیده می ‌شود. در این سبک افراد به استفاده از مبلمان های تجملاتی مانند مبلمان استیل روی می آورند.

سبک کلاسیک در کشورهای سلطنتی چون انگلستان نقش بسیار مهمی دارد و برای هر سلیقه و سبکی حرفی برای گفتن دارد. این سبک برای خانه های بزرگ مناسب تر است. پس، اگر شما خانه هایی با متراژ بالا داشته و می خواهید دیزاینی شیک و تجملاتی در آن داشته باشید، بهترین گزینه برای شما سبک کلاسیک است.

دکوراسیون کلاسیک سبکی شناخته شده در کشور ایران است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند. همچنین، این سبک با قرار گرفتن در کنار فرش های دستباف و با طرح های شلوغ و رنگبندی گرم می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در سبک کلاسیک استفاده از عناصر نوستالژیک نیز می‌تواند بازده خوبی داشته باشد. شما می توانید با ترکیب عناصر نوستالژیک در کنار رنگ بندی های مورد علاقه تان بهترین دیزاین در منزل تان داشته باشید.

سبک‌ کلاسیک، ریشه در سنت های گذشته دارد، بدون این که مختص دوره زمانی خاصی باشد. دکوراسیون کلاسیک، سبکی آرامش بخش و آشنا در ذهن ها است و استفاده کردن از آن در خانه شما می‌تواند موجب پدید آمدن جوی صمیمانه و پر انرژی شود.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی های کلیدی دکوراسیون سبک کلاسیک

  •  از جمله ویژگی های کلیدی سبک کلاسیک می توان به استفاده از جزئیات تزیینی کمتر اشاره کرد.
  • در سبک کلاسیک استفاده از وسایل دکوری کوچک کمتر دیده می شود و بیشتر میل به استفاده از اکسسوری های بزرگتر وجود دارد.
  • در این سبک استفاده از کاغذهای دیواری در جنس هایی مانند پشم، مخمل، داماس و ابریشم بیشتر دیده می‌ شود.
  • در سبک کلاسیک معمولاً تناسب رنگی بیشتر از تضاد رنگی دیده می ‌شود و استفاده از یک تناژ رنگ قابل قبول تر از استفاده از تضاد در رنگ ها است. به همین سبب، برای داشتن یک سبک کلاسیک می توانید از پالت های رنگی خنثی نیز در کنار رنگ‌های گرم مورد علاقه تان استفاده کنید تا بتوانید دیزاین بهتری داشته باشید.
  • استفاده از لوازم جانبی سنتی مانند سفره، شمعدان، نقره های عتیقه و در مجموعه چینی های تجملاتی نیز می تواند در سبک کلاسیک نقش خوبی را ایفا کند.
  • استفاده از نورپردازی هایی چون لوسترهای شلوغ تر می تواند سبک کلاسیک را بیشتر به نمایش بگذارد. همچنین با استفاده از رنگ های گرم برای مبلمان و رنگ های تیره برای کفپوش لمینت، می توایند انتخاب های بهتری در این زمینه داشته باشید.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

به طور کلی، اگر طرفدار استفاده از رنگ های گرم و طرح های شلوغ هستید سبک کلاسیک می‌تواند گزینه مناسب در جهت داشتن خانه رویایی برای شما باشد. شما می توانید تمامی عناصر دکوراسیون کلاسیک را در مجموعه دکوراسیون ساوا پیدا کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

به کاربردن سبک مدرن در طراحی داخلی معاصر نقش بسزایی دارد. البته که سبک مدرن هنوز در حال شکل گیری است و هنوز به تکامل نرسیده است. سبک مدرن در حقیقت، تلفیقی از چند سبک مختلف است که شما می توانید تمامی آن ها را در کنار یکدیگر به کار ببرید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. این سبک شامل رنگ های اصلی است و در آن از الگو های کمتری به نسبت سبک کلاسیک استفاده شده و رنگ های اصلی در آن نقش اساسی ایفا می کنند.

طراحی مدرن، یک طراحی چالش برانگیز است که بر اساس ساده گرایی و دور شدن از لوازم تزئینی اضافی است. پنجره های بزرگ، سقف های مسطح و استفاده از اشکال جدید و آوانگارد در مواردی چون کاغذ دیواری از جمله ویژگی‌ های سبک مدرن هستند. استفاده از اشکال خاص چون اشکال استوانه ای نیز در سبک مدرن نقش بسزایی دارند. طرح های هنری مانند تابلوهای نقاشی در سبک مدرنیسم جای خود را دارند.

ادوارد مانه از جمله هنرمندان تاثیر گذار در سبک مدرنیسم است. به همین سبب، استفاده از هنر در این سبک نقش اساسی دارد. استفاده از رنگ های جسورانه، مجسمه ها و اشکال غیر منتظره می تواند از جمله موارد بیانگر سبک مدرن باشد. به طور کل هدف اصلی سبک مدرن استفاده از لوازم کاربردی و در عین حال شیک و زیبا هستند. استفاده از سبک مینیمالیسم نقش بسزایی را در طراحی داخلی مدرن ایفا می‌کند.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی های کلیدی دکوراسیون سبک مدرن

  • استفاده از کاغذ دیواری در رنگ های خنثی از جمله ویژگی های اساسی سبک مدرن هستند. رنگ هایی چون خاکستری، سفید و پاستیلی در طراحی مدرن می‌توانند زمینه های عالی را برای ساخت خانه‌ای مدرن فراهم کنند. همچنین، استفاده از رنگ های اصلی چون آبی قرمز و زرد نیز می ‌توانند در اکسسوری های یک خانه مدرن تاثیرگذار باشند.
  • زمانی که به سبک مدرن نگاه می کنید یک مسئله بسیار واضح است و آن این است که شلوغی برای طرفداران این سبک مسئله خوشایندی نیست و ترجیح می دهند لوازم جانبی آن ها بسیار اندک باشد.
  • سبک مینیمالیسم به تعادل در فضای خالی و فضای اشغال شده اهمیت بسیاری می دهد. به طور معمول استفاده از فضای خالی در این سبک بسیار بیشتر از سبک کلاسیک دیده می شود.
  • استفاده از آثار هنری یا قطعات برجسته در رنگ های متضاد و پر انرژی در این سبک بسیار دیده می شود. همچنین استفاده از مجسمه های پیچیده تر و تضاد رنگی در این سبک نقش بسیاری دارد.
  • همچنین، نور پردازی در اشکالی با طرح مجسمه یکی از مواردی است که سبک مدرن را به وضوح به تصویر می کشد. داشتن نور پردازی در این سبک در کنار استفاده از آباژورهای ساده و در عین حال بلند، خانه شما را غرق در نور می کند.
  • مبلمان های راحتی می ‌توانند از جمله موارد اصلی در یک طراحی مدرن باشد. به طور کل، سبک مدرن به سازگاری با محیط زیست نیز علاقه بسیاری دارد و در این طراحی استفاده از متریال های چون چوب، پنبه، پلاستیک های بازیافتی و شیشه، آلومینیوم و خاک رس همگی نقش های بسیاری دارد.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

در ادامه به بررسی مهمترین سوال هر فرد در زمینه دکوراسیون داخلی منزل خواهیم پرداخت.

خانه خود را به چه سبکی دکور کنیم؟

 استفاده از سبک مدرن یا کلاسیک در دیزاین منزل شما می تواند بر شیوه زندگی و نگرش شما تاثیر بسیاری داشته باشد. بنابراین، با دقت در این انتخاب و بالا بردن آگاهی خود می توانید تعیین کننده سبک نگرش و زندگی خود باشید.

استفاده از سبک کلاسیک برای افراد طرفدار طرح ‌هایی چون داماس، پارچه های گلدار و به طور کل طراحی های شلوغ توصیه می‌شود. اما، اگر به استفاده از تناژ های رنگی چون خاسکتری، قهوه ای و رنگ های خنثی در محیط علاقه بسیاری دارید و شلوغی در محیط باعث میشود که تمرکز شما به هم بریزد. پس، شما یکی از طرفداران سبک مدرن هستید. بنابراین، شما می توانید از دیزاین طراحی داخلی مدرن در منزل خود استفاده کنید تا همیشه شیک به روز و کارآمد باشد.

دکوراسیون کلاسیک نیز هیچگاه قدیمی نمی شود و در تمامی زمان های تاریخ علاقه‌مندان خود را دارد. مجموعه دکوراسیون ساوا برای هر دو سبک پیشنهادات منحصر به فردی را در اختیار شما می گذارد تا از میان بروزترین طرح های دنیا انتخاب های خود را انجام دهید. ساوا استودیو، با فعالیت در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان و ارائه تمامی عناصر در جهت داشتن خانه ایده آل به شما کمک می کند بتوانید انتخاب بهتری در حوزه کابینت، پرده پارچه ای، کاغذ دیواری و حتی اکسسوری هایی مانند رانر و کوسن داشته باشید و امکانات خانه‌ ای لوکس اما اقتصادی را برای شما فراهم می کند.

در نهایت، شما می توانید بر اساس توضیحات فوق با آگاهی بالاتر به انتخاب سبک مدرن و کلاسیک بپردازید. ساوا دکور با ارائه مشاوره های تخصصی رایگان به شما کمک می‌کند تا بتوانید عملکرد بهتری را در خصوص دکوراسیون منزل تان داشته باشید.


مطالب مرتبط  :

سبک نئوکلاسیک گزینه ای مناسب برای دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *