دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023
امتیاز شما به این مطلب

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده آشپزخانه در کنار کابینت دو جز مهم در دکوراسیون آشپزخانه به حساب می آیند. از آن جایی که این روزها مدل های متنوعی از پرده های دکوراتیو راهی بازار شده است، بر خود واجب دانستیم که پیرامون انواع مدل های پرده برای آشپزخانه مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

پرده زبرا انتخاب مناسبی به عنوان پرده آشپزخانه

یکی از بهترین و پر طرفدار ترین پرده هایی که برای آشپزخانه از آن استفاده می شود مدل زبرا است. از آنجایی که کاربرد آن ساده تر از پرده های دیگر است و کار نظافت آن نیز راحت تر است، با استقبال زیادی روبرو شده است. زبرا قابلیت نصب بسیار آسانی دارد و به راحتی می توان نور محیط را با آن تنظیم کرد. پرده زبرا همان طور که در تصویر مشاهده می کنید شبیه پرده های کرکره ای قدیمی است که بار دیگر پا به عرصه دکوراسیون داخلی گذاشته است.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده حریر مناسب برای انواع آشپزخانه

حریر بافت بسیار ظریفی دارد و همین امر سبب می شود حتی وقتی پرده روی پنجره قرار دارد نور در فضا منتشر شود. پرده های حریر علاوه بر دکوراسیون کلاسیک برای چیدمان های مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک پرده از قدیم تا کنون همچنان مورد استفاده قرار می گیرد با این توضیح که قدری در شکل طراحی و دیزاین آن تغییر حاصل شده است.
پرده های حریر از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند و به شما کمک می کنند آشپزخانه لوکس تری داشته باشید.
حریر معمولا نور را بهتر در فضا منتشر می کند، ولی اگر شما دوست دارید نور را بیشتر کنترل کنید بهتر است از یک آستر ساتن در زیر حریر استفاده کنید.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده سیلوئت

پرده سیلوئت یکی از نمونه های مدرن پرده زبرا است. سیلوئت نیز شبیه زبرا به صورت کرکره ای است و می توانید نور فضا را به راحتی کنترل کنید. پرده سیلوئت، زبرا سه بعدی نیز نام دارد. شاید در نگاه اول شبیه پرده های کرکره ای فلزی باشد اما برای ساخت آن از پارچه استفاده می شود. سیلوئت شبیه پرده های حریر نیست و نور زیادی را در زمان بسته بودن از خود عبور نمی دهد. زیرا از دو لایه پارچه برای طراحی آن استفاده می شود.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده آشپزخونه پانچی جدید 2023

پرده های پانجی نمونه مدرنی از پرده است که به دلیل طراحی و نصب آسان به عنوان پرده آشپزخانه پیشنهاد می شود. از آنجایی که برای نصب آن نیاز به هیچ اکسسوری اضافه ای نیست، تنها با استفاده از یک ریل لوله ای می توان آن را نصب کرد.

در جهتی دیگر جمع کردن و باز کردن آن در هر دو حالت به سادگی انجام می شود و جلوه خوبی به فضای شما می دهد. از انواع پارچه و حریر می توان برای دوخت پرده پانچی استفاده کرد. ما برای پرده آشپزخانه حریر را پیشنهاد میکنیم.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده رومن

این پرده از نظر دوخت با سایر پرده های که تاکنون معرفی شد تفاوت دارد. پرده رومن در زمان باز و بسته شدن شکل متمایزی نسبت به سایر پرده ها به خود می گیرد. برای طراحی و دوخت رومن از پارچه های کلاسیک و مدرن استفاده می شود. ضخامت این پرده استاندارد است و نیازی به استری برای جلوگیری از ورود نور ندارد.

از سوی دیگر از بیرون، نمای داخل منزل به هیچ عنوان با استفاده از پرده رومن دیده نمی شود. شما به سادگی از آشپزخانه تا اتاق خواب و حتی محل کار خود را با این نوع پرده می توانید دیزاین کنید.
پرده رومن را می توانید برای دکوراسیون های کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار دهید.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

آیا پرده های والان دار برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده های والان دار و کلا پرده های پارچه ای با جزییات زیاد معمولا مناسب آشپزخانه نیستند. دقت کنید پرده در آشپزخانه بیشتر از سایر فضاها در معرض کثیف شدن قرار دارد.
پرده های دارای والان بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک و برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. البته ذکر این مطلب مهم است که اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ است یا آشپزخانه تمیز و کثیف دارید، میتوانید برای پنجره آشپزخانه تمیز از پرده پارچه ای والان دار هم استفاده کنید.
از آنجایی که نصب کردن پرده های والان دار قدری سخت است بیشتر به منظور دکوراسیون کردن فضای سالن از آن استفاده می شود.

برای آشپزخانه مدرن چه پرده ای مناسب است؟

پارچه حریر برای آشپزخانه های ساده و مدرن بیشتر توصیه می شود. پارچه های با طرح های راه راه سبب می شود فضای آشپزخانه کشیده تر نشان داده شود. پرده های گل دار نیز به طراوت و حضور بهار در قلب خانه شما کمک بیشتری می کند. اگر از تم رنگی خاصی مثل رنگ زرد و آبی بهره می گیرید به راحتی می توانید از پرده های مدرن چاپی (پرده شید) استفاده کنید. پارچه های نیمه توری و پارچه های چهار خانه کتانی را خود به راحتی می توانید بدوزید و در آشپزخانه مدرن تان مورد استفاده قرار دهید.
پرده های که خط های عمودی دارند فضای شما را با سقفی بلندتر به نمایش می گذارد.
اگر می خواهید پرده گل دار را در آشپزخانه استفاده کنید، توصیه می کنیم از عناصر چوبی بیشتر بهره بگیرید چون حس بهار را به فضای شما القا می کند.

جدیدترین مدل پرده آشپزخونه لوکس

پرده های لوکس بیشتر به پرده هایی گفته می شود که از جنس کتان یا  ابریشم هستند. از آنجایی که قیمت تمام شده این جنس پارچه نسبت به پرده های دیگر بیشتر است، بهتر است از یک متخصص برای آماده سازی آن کمک گرفته شود. از سوی دیگر به کسانی که آشپزخانه مخفی دارند استفاده از این قبیل پرده ها توصیه می شود؛ یعنی کسانی که یک آشپزخانه به صورت ظاهری دارند اما پخت و پز خود را در مطبخ دنبال می کنند؛ زیرا باز و بسته کردن این پرده های لوکس که عموماً با والان همراه است قدری کار سخت تری نسبت به پرده های روتین و مدرن است.


مطالب دیگر :

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *