دکوراسیون داخلی

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل
امتیاز شما به این مطلب

رنگ سرمه ای یکی از رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی می باشد. این رنگ یکی از طیف های تیره رنگ آبی است که هم خاصیت آرامش بخش دارد و هم می تواند جلوه ای ظریف و شیک به فضا ببخشد. سرمه ای یکی از رنگ‌های جذاب و سرد است که به خانه ظاهری کلاسیک می‌بخشد. اما اگر از سرمه ای به صورت یکنواخت استفاده شود، خانه‌ای بی‌روح خواهید داشت که بعد از مدت کوتاهی حضور در محیط را برایتان خسته‌کننده می‌کند. با استفاده از مکمل‌های رنگ سرمه ای می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت و این رنگ را به‌راحتی در هر سبک دکوراسیونی به کار برد. این رنگ به راحتی با انواع رنگ‌های گرم و خنثی ترکیب می‌شود و برای پاسخگویی به هر سلیقه‌ای مناسب است. در این مطلب، به بررسی ایده های ترکیب رنگ سرمه ای با بقیه رنگ ها و انتخاب بهترین مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون خواهیم پرداخت.

ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های خنثی

ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های خنثی، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فضایی آرام و دلنشین می باشد. این ترکیب رنگ، فضایی شیک و مدرن ایجاد می کند که برای هر نوع دکوراسیونی مناسب است. شما می توانید از ترکیب سرمه ای و رنگ های خنثی برای فضاهای کوچک استفاده کنید چرا که کمک می کنند فضای شما بزرگتر به نظر برسد. رنگ های خنثی که با سرمه ای ست می شوند عبارتند از:

  • سفید : ترکیب رنگ سرمه ای و سفید، ترکیبی کلاسیک و شیک می باشد. این ترکیب رنگ، فضایی روشن و دلباز ایجاد می کند. می توانید از این ترکیب برای سبک های ساحلی، معاصر و مدرن استفاده کنید.
  • کرم : ترکیب رنگ سرمه ای و کرم درست مثل مورد قبلی کم می کند فضای شما بزرگ دیده شود. همینطور رنگ کرم می تواند کمی فضای شما را گرم کند و از سرمای رنگ سرمه ای بکاهد. همینطور می توانید آن را با رنگ هایی مثل خاکی، شنی و نسکافه ای هم ست کنید.
  • طوسی : ترکیب رنگ سرمه ای و طوسی، ترکیبی مدرن و مینیمال می باشد. این ترکیب رنگ، فضایی آرام و ظریف ایجاد می کند. این ترکیب رنگ در سبک معاصر بسیار پرطرفدار است.
  • بژ : ترکیب رنگ سرمه ای و بژ، ترکیبی رمانتیک و آرامش بخش می باشد. این ترکیب رنگ، فضایی گرم و دعوت کننده ایجاد می کند این پالت رنگی در سبک های آرت دکو و شبی شیک پرکاربرد است. همینطور می توانید به جای بژ از رنگ رزگلد هم استفاده کنید.
رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزلنکات تکمیلی:

ترکیب رنگ سرمه ای و رنگ های خنثی، برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب است. رنگ های خنثی بهترین مکمل های رنگ سرمه ای هستند چرا که اجازه نمی دهند رنگ سرمه ای فضا را تاریک یا دلگیر کند. برعکس کمک می کنند که محیط شما بزرگ و آرامش بخش به نظر برسد.

مقاله پیشنهادی : بهترین رنگ های مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های گرم

ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های گرم، فضایی شاد و پرانرژی می سازد. همانطور که می دانید سرمه ای یک رنگ سرد است و ممکن است در بلند مدت باعث کسالت بشود. برای جلوگیری از یکنواختی می توانیم از رنگ های گرم به عنوان مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون استفاده کنیم. رنگ های گرم که با سرمه ای ترکیب می شوند عبارتند از :

  • زرد : ترکیب رنگ سرمه ای و زرد، ترکیبی جسورانه و خیره کننده است. این ترکیب رنگ، فضایی پرانرژی و شاداب ایجاد می کند. زرد یکی از بهترین مکمل های رنگ سرمه ای در دکوراسیون است و فضایی بسیار جذاب و خاص می سازد.
  • نارنجی : ترکیب رنگ سرمه ای و نارنجی، ترکیبی گرم و جذاب است. این ترکیب رنگ، فضایی صمیمی و دعوت کننده ایجاد می کند. نارنجی مکمل رنگ آبی در چرخه رنگ است و ترکیب این دو یک پالت رنگی کامل و غنی برای دکوراسیون شما می سازد.
  • قرمز : ترکیب رنگ سرمه ای و قرمز، ترکیبی عاشقانه و جذاب است. این ترکیب رنگ، فضایی هیجان انگیز و پرشور ایجاد می کند. این ترکیب رنگ برای سنین جوانی و دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است.
  • صورتی : ترکیب سرمه ای و صورتی یکی از ترکیب های فانتزی در دکوراسیون داخلی است. رنگ صورتی هم رنگی لطیف و هم پرانرژی است و در کنار رنگ سرمه ای دکوری شیک ، آرامش بخش و خاص می سازد که بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می رسد.
نکات تکمیلی:

رنگ سرمه ای یک رنگ تیره است. بنابراین استفاده زیاد از آن ممکن است باعث بشود فضای شما کوچک به نظر برسد. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید از رنگ های روشن در کنار رنگ سرمه ای استفاده کنید.
برای ایجاد تعادل، بهتر است از رنگ سرمه ای به عنوان رنگ دوم فضا استفاده کنید و از رنگ های گرم به عنوان رنگ سوم در اکسسوری ها استفاده کنید.

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزلترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های مشابه

سرمه ای یکی از طیف های آبی است که خاصیت آرامش بخش دارد. ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های مشابه، فضایی آرام و لطیف می سازد که مناسب استراحت و ریلکس کردن است. شما می توانید با کمک این ترکیب رنگ ها محیطی دلنشین و آرام بخش و در عین حال باانرژی در خانه بسازید. رنگ های مشابه که با سرمه ای ست می شوند عبارتند از :

  • آبی: ترکیب رنگ سرمه ای و آبی، ترکیبی آرامش بخش و دلنشین است. این ترکیب رنگ، فضایی آرام و ظریف ایجاد می کند. برای طرفداران رنگ آبی و کسانی که به ترکیب رنگ های سرد در دکوراسیون علاقه مند هستند، این ترکیب مونوکروم یکی از بهترین ترکیب رنگ هاست.
  • بنفش : رنگ بنفش در چرخه رنگ درست کنار رنگ آبی قرار می گیرد و یکی از رنگ های رمانتیک و لطیف در دکوراسیون داخلی به شمار می آید. می توانید از ترکیب سرمه ای و بنفش روشن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید و یک محیط جذاب و لطیف و رویایی ایجاد کنید.

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزلدر ادامه به بررسی مناسب ترین رنگ های مکمل رنگ سرمه ای می پردازیم:

۱. با ترکیب رنگ طوسی و سرمه ای فضایی مدرن و آرام ایجاد کنید

برای ایجاد فضایی آرام و مدرن، رنگ‌های خنثی هم‌چون طوسی را برای ترکیب با سرمه ای انتخاب کنید. در واقع سرمه ای و خاکستری هر دو خنثی و شبیه هم هستند؛ با این وجود رنگ‌های تیره زمانی که تناژ یکسانی دارند به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند.

مقاله پیشنهادی : انتخاب اصولی مکمل رنگ کرم در دکوراسیون

شما می‌توانید برای اتاق پذیرایی از کاغذ دیواری‌های سرمه ای با مبلمان طوسی استفاده کنید. برای اتاق خواب نیز دیوارهای سرمه ای همراه سرویس خواب طوسی، فضا را بسیار مدرن و جذاب می‌کند. همچنین می‌توان از یک آباژور سفید نیز در دکوراسیون استفاده کرد تا فضا کمی از تاریکی خارج شود. به دلیل تنوع رنگ و قیمت کاغذ دیواری ارزان به‌راحتی می‌توان دکوراسیون اتاق خواب یا پذیرایی را به بهترین شکل با نمونه‌های سرمه ای و مکمل‌های آن چیدمان کرد.

۲. سفید؛ بهترین مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون

سفید یک شریک کلاسیک با کنتراست بالا برای ترکیب با سرمه ای به‌شمار می‌رود که به خانه حس سرزندگی و شادابی می‌بخشد. شما می‌توانید از رنگ سرمه ای برای مبلمان، اکسسوری‌ها یا لمینت کف خانه و از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کنید. همچنین می‌توان دیوارهای سرمه ای را با مبلمان سفید چیدمان کرد. سفید خانه‌ را بازتر نشان می‌دهد و برای خانه‌هایی با متراژ پایین بسیار مناسب است. همچنین ترکیب سفید و سرمه ای برای سرویس بهداشتی نیز توصیه می‌شود. دیوارهای سرمه ای با وسایل سفید رنگ و آینه‌ چراغ‌دار روی روشویی فضا را زیباتر می‌کند.

۳. برای دل‌بازتر شدن فضا از ترکیب کرم و سرمه ای استفاده کنید

رنگ کرم به‌عنوان یکی دیگر از ترکیب‌های مناسب برای همنشینی با سرمه ای در دکوراسیون شناخته می‌شود. رنگ کرم یک رنگ خنثی است که باعث ایجاد احساس آرامش در خانه می‌شود. شما می‌توانید برای دکوراسیون خانه با رنگ سرمه ای از بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی همراه با کفپوش کرم، مبلمان سرمه ای با کوسن‌ها یا پرده‌های کرم استفاده کنید. وجود اکسسوری‌ها و تابلوهای دکوراتیو کرم رنگ نیز فضا را زیباتر می‌کند.

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل۴. خاکی؛ رمانتیک‌ترین مکمل رنگ سرمه ای در چیدمان منزل

اگر برای ایجاد فضایی آرام و رمانتیک برای یافتن مکمل رنگ سرمه ای دچار تردید هستید، به طبیعت نگاه کنید. عناصر الهام گرفته از طبیعت مثل مبلمان چوبی یا زیراندازهای حصیری انتخابی جذاب هستند. رنگ خاکی یکی از رنگ‌های طبیعی و جذاب‌ترین مکمل‌های سرمه ای به‌شمار می‌رود. در واقع رنگ خاکی در دکوراسیون، خانه را به محلی برای استراحت جسم و روح تبدیل می‌کند. با خرید کاغذ دیواری ساده و کفپوش خاکی رنگ و استفاده از آن در کنار سرمه ای، فضای خانه را از یکنواختی خارج کنید. برای مبلمان نیز می‌توان از پارچه سرمه ای با کوسن‌های کرم استفاده کرد.

۵. ترکیب زرد و سرمه ای؛ انتخابی مناسب برای داشتن فضایی شاداب

با ترکیب سرمه ای با رنگ‌های روشن‌تر، فضایی شاداب و پویا در خانه ایجاد کنید. سایه‌های زرد مانند کره‌ای یا خردلی، گرما و درخشندگی مناسبی در فضا به وجود می‌آورند. ترکیب رنگ‌های گرم هم‌چون زرد با سرمه ای دکوراسیون خانه را متمایز خواهد کرد. شما می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری سفید، مبلمان سرمه ای با کوسن‌های زرد فضایی زنده و شاداب را در خانه ایجاد کنید. با انتخاب اکسسوری‌های زرد رنگ در کنار مبلمان سرمه ای روشنایی فضا بیشتر می‌شود.

۶. فضای گرم و صمیمی را با ترکیب نارنجی و سرمه ای ایجاد کنید

ترکیب رنگ نارنجی و سرمه ای فضایی گرم و صمیمی در خانه یا محل کار ایجاد می‌کند. سرمه ای به دلیل ترکیب مشکی و آبی، سرد است و نارنجی گرم؛ به‌همین‌خاطر ترکیب این دو رنگ در کنار هم تضاد مناسب و جذابی به وجود می‌آورد. نارنجی علاوه‌بر ترکیب با سرمه ای، به‌عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون نیز به‌شمار می‌رود.

شما می‌توانید از کاغذ دیواری سرمه ای، مبلمان نارنجی یا هلویی و کوسن‌های سبز برای جذاب‌تر کردن فضا استفاده کنید. برای حفظ هماهنگی در فضا بهتر است برای انتخاب فرش نیز سراغ نمونه‌هایی بروید که در آن‌ها رنگ سرمه ای وجود دارد. کنتراست رنگی نارنجی و سرمه ای با رنگ سبز نیز جذابیت فضا را دوچندان می‌کند. شما می‌توانید از گلدان‌های سفید رنگ با برگ‌های سبز استفاده کنید تا به محیط جان تازه بدهید.

رنگ های مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل۷. صورتی و سرمه ای؛ لطیف‌ترین ترکیب در دکوراسیون

اکثر افراد صورتی را به‌عنوان یک رنگ کودکانه می‌شناسند؛ اما زمانی‌که صورتی با یک رنگ کلاسیک مانند سرمه ای ترکیب شود، حالتی جذاب به خانه می‌دهد. این دو ترکیب به زیبایی کنار هم قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با انتخاب مبلمان سرمه ای همراه با کوسن‌ها و فرش صورتی به دکوراسیون منزلتان روحی تازه ببخشید. همچنین ترکیب صورتی و سرمه ای برای خانه افراد مجرد نیز انتخاب مناسبی است. از ترکیب سرمه ای و صورتی می‌توان در اتاق خواب نیز استفاده کرد. دیوارها و فرش سرمه ای با روتختی صورتی هامونی جذابی به وجود می‌آورند.

جمع بندی

در چیدمان خانه با ترکیب رنگ‌های خنثی و تند می‌توانید فضایی جذاب به وجود بیاورید. البته در نظر داشتن نکاتی هم‌چون انتخاب درست مکمل‌های سرمه ای برای کاغذ دیواری، نصب کفپوش و مبلمانی که از نظر رنگی تناسب داشته باشند، موضوع مهمی است. فراموش نکنید که یکی از اصلی‌ترین قدم‌ها برای داشتن خانه‌ای آرامش‌بخش، انتخاب درست رنگ کاغذ دیواری و کفپوش است. شما می توانید با استفاده از خلاقیت و ابتکارتان ترکیب های مختلفی از رنگ سرمه ای با رنگ های دیگر ایجاد کنید و فضایی منحصر به فرد و جذاب برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *