دکوراسیون فضای باز

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز
امتیاز شما به این مطلب

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

امروزه طراحی و دکوراسیون فضای باز در ساختمان ها، آپارتمان ها، ویلاها، برج ها و… از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و به یکی از الزامات تبدیل شده است. با توجه به پیشرفته شدن و تغییر شکل شهرها و رواج آپارتمان نشینی و فضاهای کوچک زندگی، ایجاد یک مکان طبیعی و فضای سبز برای کسب آرامش، رفع خستگی و بازیابی انرژی نیازی مبرم می باشد. طراحی و اجرای فضای سبز در مکان های مختلف علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی، از لحاظ ظاهر و زیباتر شدن نما نیز موثر خواهد بود.

نقش فضای سبز در ساختمان ها :

از آنجایی که در خانه های امروزی به ندرت میتوان فضایی باز با مساحت زیاد پیدا کرد، بنابراین طراحی و دکوراسیون فضای باز و قسمت‌های بیرونی خانه نظیر حیاط خلوت، پاسیو، بالکن و تراس که جزء فضای باز محسوب می‌شوند را نباید نادیده گرفت.

یکی از بهترین راه ها برای سالم سازی، افزایش کیفیت زندگی و همچنین تعامل دوباره انسان با طبیعت، استفاده از فضای سبز در ساختمان ها و یا محیط های اطراف آن محسوب می شود. استفاده از فضای سبز در ساختمان شاید نتواند مشکل آلودگی هوای شهرها را حل کند، اما می‌تواند فواید روانی و زیست ‌محیطی فراوانی را برای ساکنین آن به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش استرس و تنش اعضای ساختمان
  2. کاهش گرمای محیط و ساختمان
  3. کاهش آلودگی صوتی در ساختمان
  4. کاهش آلودگی هوا
  5. کاهش تأثیر اثرات گلخانه‌ای
  6. جذب دی ‌اکسید کربن محیط و تبدیل آن به اکسیژن

دکوراسیون فضای بیرونی نیز مانند دکور فضای داخلی برای هر خانه ای بسیار مهم است و مستقیما بر ظاهر کلی آن تاثیر می‌گذارد. فضاهای باز مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن شما فراهم می‌کنند. البته به شرطی که بدانید چگونه آن را بر اساس نیاز خود طراحی کنید. یکی از مزایای طراحی و اجرای فضای سبز با توجه به تزیینات و نوع دکوراسیون آن، استفاده از آن فضا برای برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی است. علاوه بر این تماشای فصل های زیبای سال در این مکان ها بسیار لذت بخش می باشد.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

عناصر و المان های اصلی در دکوراسیون فضای باز :

همانطور که در جریان هستید برای دکور فضای بیرونی، عناصر و المان‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

انتخاب محصول مناسب برای دکوراسیون فضای باز :

هنگامی که تصمیم به بازسازی یا ساخت و دکوراسیون فضای باز میگیریم. قطعا اولین و مهم‌ترین گام برای این کار، انتخاب محصولی مقاوم و مستحکم است. اما چرا این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؟ زیرا شما تصمیم به دکور محیطی دارید که به طور دائم با هوای آزاد و عوامل فیزیکی محیطی در تماس است.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

استفاده از مبلمان در فضای باز :

وجود مبلمان و صندلی برای نشستن در فضای باز، ممکن است اولین چیزی باشد که به ذهن هر فردی خطور میکند. استفاده از مبلمان چوبی و راحتی در فضای باز یکی از عناصر کاربردی و اصلی به شمار می آید و به شما این امکان را میدهد که به راحتی ساعات خوشی را در بیرون از خانه، تنها یا در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. از جمله جاهایی که میتوانید برای قرار دادن صندلی ها و یا مبلمان استفاده کنید، محوطه اطراف استخر یا آب نما است. با استفاده از کوسن و یا بالشتک مخصوص مبلمان نیز میتوانیم علاوه بر استفاده تزئینی آن، احساس راحتی و آرامش بیشتری را برای خودمان فراهم سازیم.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

کفپوش مناسب برای فضای باز :

کفپوش چوبی این روزها، بهترین انتخاب برای فضای باز و بیرونی شما است. چه بسا از چوب پلاست برای اجرای آن در فضای باز استفاده کنید. مقاومت و استحکام بالای این محصول در برابر رفت و آمدهای پیاپی، در کنار ظاهر شیک و زیبا با طرحی چوبی جذابیت آن را چندین برابر خواهد کرد. همینطور این عنصر اساسی نه تنها محیط را یکدست می‌کند که فضای باز را برای اجرای سایر عناصر به بهترین شکل ممکن آماده می‌نماید. اگر پاسیو یا حیات خلوت بزرگی دارید، برای پر کردن مناطق خالی آن می‌توانید از تایل کفپوش نیز استفاده کنید. تایل‌ها را متناسب با متراژ پاسیو سفارش داده و به راحتی در کف تراس، بالکن، پاسیو و … اجرا کنید.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

استفاده از آلاچیق و پرگولا :

اگر فضای حیات خلوت و یا پاسیو شما به اندازه کافی بزرگ است، استفاده از آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی گزینه تزئینی مناسب و منحصر به فردی است که میتوانید آن را در نظر بگیرید. این سازه ها در فضای باز بسیار کاربردی خواهند بود. به این منظور که، امکان ایجاد سایه برای شما در طول روز را نیز دارد و شما میتوانید بدون ترس از سوختگی آفتاب مخصوصا در فصل تابستان از فضای باز استفاده کنید و لذت ببرید.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

استفاده از گیاهان و گلدان های زیبا در دکوراسیون فضای باز :

یکی از گزینه‌های دکوری شیک در فضای باز، وجود گلدان هاست. اگر به باغبانی علاقه دارید و توانایی نگهداری از گیاهان را دارید، می‌توانید سراسر فضای باز را با انواع گلدان‌های زیبا پر کنید. از نرده چوبی برای ایجاد مرزبندی مناسب استفاده کرده یا فلاور باکس را برای پرورش گیاهان و گل های تزئینی استفاده کنید.

مهم ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون فضای باز

در این مقاله به صورت خلاصه در مورد نقش فضای سبز در ساختمان و چند عنصر اصلی برای ساخت و دکوراسیون فضای باز منزل صحبت شد. اگر شما هم ایده و نظری دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.
برای طراحی دکوراسیون داخلی و فضای باز، انتخاب سازه مناسب و هر آنچه که نیاز دارید میتوانید با دفتر دکوراسیوان داخلی ساوا تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه گردد.


مطالب دیگر:

بازسازی ساختمان ؛ قوانین، مراحل اجرا و هزینه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *