آشنایی با محصولات

مبل هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

مبل هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟
امتیاز شما به این مطلب

مبلمان هوشمند از آن وسایلی است که بی‌سروصدا در حال ورود به خانه‌ها است. البته منظورمان از بی‌سروصدا این است که توجه کمتری نسبت به بقیه لوازم خانه هوشمند به آن شده است. وقتی نام لوازم خانگی و وسایل هوشمند مطرح می‌شود، همه یاد یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و دیگر وسایل می‌افتند و کمتر نامی از مبلمان می‌آید. در صورتی که کارایی مبلمان هـوشمند اگر بیشتر از بقیه نباشد، کمتر هم نیست. در این مقاله در خصوص مبل هوشمند توضیح داده‌ایم با ما همراه باشید.

مبل هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟مبل هوشمند چیست؟

وسیله‌ای فراتر از یک مبل راحتی را تجسم کنید! البته در نگاه اول شبیه به یک مبل معمولی است. اما امکاناتی که در آن قرار دارد باعث شده تا علاوه بر زیبایی و کاربرد معمولی، کاربردهای خاص دیگری را هم داشته باشد. یک مبل هوشمند دارای سوکت هایی برای شارژ، قابلیت اتصال به اینترنت برای کنترل حرکت مبـل، دارای هیترهایی برای گرم شدن و چندین امکانات دیگر با قابلیت کنترل از راه دور هستند.

مقاله پیشنهادی : آشنایی با انواع کلید و پریز هوشمند و عملکرد آن‌ها

البته چیزی که این مبلمان را از بقیه جدا می‌کند، قابلیت اتصال آن به اینترنت و کنترل دستورات آن از طریق اپلیکیشن گوشی است. وگرنه هر مبـلی که سوکت هایی برای شارژ داشته باشد یا بتوان با چند دکمه روی آن حالت نشیمن و تکیه‌گاه را عوض کرد، به‌عنوان مبـل هوشمند شناخته نمی‌شود.

مبل هوشمند چه مزیت‌هایی دارد؟

مبلمان هوشمند را به‌عنوان مبلمان همه کاره می‌شناسند؛ چرا؟ جنس پارچه و چوب‌هایی که در ساخت این نوع مبلمان به کار می‌رود، نسبت به بقیه بهتر و باکیفیت‌تر است. قابلیت‌ها و امکاناتی که در این نوع مبلمان به کار رفته است، باعث شده تا بتوان از آن برای اهداف متعددی استفاده کرد؛ برای مثال، بعضی مبل‌های خاص دارای صفحه مانیتور جداگانه‌ای هستند که می‌توان آن را به لپ تاپ یا گوشی هوشمند متصل و کارکرد مبل را کنترل کرد. دما، میزان چرخش، ارتفاع و بقیه موارد بسته به امکانات مبل قابل کنترل و تنظیم هستند. همچنین می‌توان آن‌ها را برای نیازهای مختلف سفارشی کرد.

مبل هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟امکانات مبل هوشمند چیست؟

امکانات و قابلیت‌های مبـل کاناپه هوشمند یا هر نوع مبل هـوشمند دیگر شامل موارد زیر است:

  • دارای سوکت و پریزهایی برای شارژ موبایل و لپ تاپ (البته در بعضی مدل‌ها، دارای صفحه‌ای زیر پارچه هستند که در صورت قرار دادن موبایل روی آن، دستگاه شارژ خواهد شد.)
  • قابلیت اتصال به دستگاه‌ها از طریق بلوتوث یا وای فای
  • گرم شدن مبل با فشار دادن دکمه و تنظیم میزان گرما
  • تنظیم زاویه پشتی، ارتفاع و زیرپایی بر اساس وزن و قد شخص
  • فضایی برای نگهداری نوشیدنی‌های گرم و سرد با قابلیت تنظیم خودکار دمای آن‌ها
  • دارای یخچال‌های کوچک برای نگهداری نوشیدنی به‌منظور خنک نگه‌داشتن آن‌ها
  • قابلیت تمیز شدن سریع پارچه با استفاده از امکانات ویژه آن‌ها
  • دارای لامپ‌هایی در کنار مبل برای روشن نگه‌داشتن فضا (لامپ‌های این نوع مبل‌ها قابلیت تنظیم خودکار بر اساس میزان نور محیط را دارند.)

ویژگی پارچه مبل هوشمند

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده مبلمان هـوشمند در پارچه آن‌ها است. اول از همه اینکه پارچه این نوع مبل‌ها باید از بهترین مواد تهیه‌شده تا بتوانند در برابر تغییرات ساختاری یا حتی دمای محیط مقاوم باشند. برای مبل راحتی هوشمند باید از پارچه‌های مخصوصی استفاده کرد. البته بسیاری از مبل‌های هـوشمند از پارچه‌های چرمی باکیفیت هستند؛ اما شما می‌توانید پارچه‌های غیر چرمی را هم پیدا کنید. حتی دوخت این پارچه‌ها هم در بعضی نقاط متفاوت و خاص‌تر است. نکته مهم اینجاست که برای تعویض پارچه‌ها حتماً باید از کارگاه مخصوص کمک بگیرید.مبل هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

 

مبل اداری هوشمند در محیط کار

مبل‌های اداری هـوشمند تفاوت زیادی با مبل‌های راحتی از نظر امکانات ندارند؛ البته ظاهرشان متفاوت است. فقط ابعادشان باید کمی کوچک و به‌اصطلاح جمع‌وجور باشد تا فضای کمتری را اشغال کنند. شاید همه امکانات مبلمان خانگی برای مبلمان اداری هوشـمند لازم نباشد؛ اما تنظیم ارتفاع و شخصی‌سازی و قابلیت شارژ و مدیریت این اقدامات از طریق اپلیکیشن از ویژگی‌های مبـل اداری هـوشمند است. علاوه‌بر‌این بیشتر این نوع مبلمان‌ به‌صورت تک نفره یا ال مانند هستند. البته باز هم تأکید می‌کنیم که در ظاهر مبـل هوشمند اداری، اغلب شما طرح متفاوتی را مشاهده نمی‌کنید.

مقاله پیشنهادی : نورپردازی هوشمند نمای ساختمان چیست و چه مزیتی دارد؟

امروزه مبل هوشمند دیگر مبل قشر خاصی نیست که فقط عده‌ای از آن استفاده کنند. اتفاقاً در حال مشاهده رشد استفاده از این نوع مبلمان در خانه‌ها و شرکت‌های زیادی هستیم. وقتی مبـل هوشمند داشته باشید، نشستن بر آن هم برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد. در این مطلب سعی کردیم تا اصلی‌ترین ویژگی‌های مبلمان هوشمند را برای شما بنویسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *