ترفندهای دکوراسیون

چند روش صحیح شستشوی مبلمان

چند روش صحیح شستشوی مبلمان
5/5 - (1 امتیاز)

چند روش صحیح شستشوی مبلمان

این روزها که تقریبا همه در خانه‌هایشان یک‌دست مبل دارند بدیهی است اگر بگوییم یکی از مسائلی که با آن مواجه می‌شویم شستشوی مبلمان است. به خصوص برای خانم‌های ایرانی که به نظافت اثاث و منزل خود اهمیت می‌دهند. شستن مبلمان علاوه بر جنبه تمیزی و نظافت، یکی از اقداماتی است که در جهت حفظ و نگهداری بهتر از آن ها انجام می‌شود. لازم به ذکر است اگر شستشوی مبلمان بیش از حد و در مواقعی که لزومی ندارد انجام گیرد؛ باعث کاهش کیفیت و آسیب رساندن به پارچه و اسکلت مبل می‌شود.

برای انتخاب، خرید و سپس حفظ و نگهداری مبلمان دقت لازم را به عمل آورید زیرا که یکی از کلیدی‌ترین عناصر دکوراسیون منزل شما خصوصا در سالن پذیرایی است. به همین دلیل باید از پارچه های مبل مراقبت کافی انجام گیرد تا آنها همواره دارای جلوه کافی و مناسب باشند. در ادامه برای روش های مناسب شست و شو این مقاله را از دست ندهید.

چند روش صحیح شستشوی مبلمان

روشهای شستشوی پارچه مبل

روش‌های مختلفی برای شست و شوی مبلمان وجود دارد. در حالت کلی می توان شستشوی مبلمان را به دو دسته خانگی و ماشینی تقسیم‌بندی کرد. در روش ماشینی، مبلمان را با دستگاه مخصوص می‌شویند.

در روش خانگی شستن مبلمان به شکل های مختلف با انواع مواد شوینده همراه است. که با توجه به نوع پارچه مبلی و جنس بدنه مبل راهکارهای متفوتی برای شتن مبل در نظر گرفته می شود.

تقریبا برای انواع پارچه مبلی به غیر از پارچه مبلی چرم، بهتر است که هنگام تمیز کردن مبل با استفاده از اسفنج، شامپو فرش و شستشوی خشک این کار انجام شود. برای تمیز کردن پارچه مبل چرمی ابتدا گرد و خاک مبل را تمیز کرده، سپس با محلول تمیز کننده مخصوص مبل چرم و دستمال، مبل چرمی را تمیز کنید و در نهایت سطح مبل چرم را خشک کنید.

اما اگر لکه‌ای بر سطح مبلمان ایجاد شده و قصد تمیز کردن لک روی مبل را دارید، می توان از یک ابر یا پارچه همراه با یک محلول شوینده استفاده کنیم.

همانطور که گفتیم شستن پارچه مبل در حالت ماشینی، با دستگاه انجام می گیرد. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور راه اندازی شده اند و این خدمات را انجام می دهند. همواره در مورد کیفیت خدمات این مراکز نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد. ما در ادامه متن مطالبی در این حوزه ارائه می دهیم که قطعا می توانند در تصمیم گیری شما موثر باشد.

آیا مبل شویی با دستگاه به مبل ما آسیب میزند؟

تصور غلطی که برخی از مردم از خدمات مبل شویی با دستگاه های مختلف دارند، این است که پارچه مبلمان در معرض آسیب قرار خواهند گرفت و بافت و رنگشان ممکن است تخریب شود. این نگرانی از سوی مشتریان به طریق مختلف به گوش ما می‌رسد که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

شستن پارچه مبل در مراکز خشکشویی مبلمان با دستگاه های مختلف انجام می گیرد. در حالت کلی باید گفت که دستگاه هایی که برای انجام خدمات خشکشویی مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند به صورت تخصصی برای همین حوزه ساخته شده‌اند، به همین دلیل احتمال خطای آن ها بسیار کم و نادر است.

همچنین در بعضی روش ها مثل شستن مبل با بخارشو احتمال آسیب دیدن پارچه تقریبا ناممکن است و در صورتی این اتفاق رخ می دهد که اپراتور این دستگاه ها در انجام وظایف خود کوتاهی و یا اشتباه کند. به طور مثال ممکن است این خطاها را انجام داده باشند: استفاده از شوینده های قوی، شستشوی بیش از حد و یا اجرا نکردن روش صحیح شستن مبل می‌تواند بر کیفیت پارچه مبلمان تاثیرات منفی داشته باشند. اما مهمترین عاملی که می تواند بر کیفیت کار یک مرکز شستن مبل با دستگاه تاثیر داشته باشد جنس پارچه است.

شستن پارچه مبل دارای استاندارد هایی است که می بایستی حتما آنها را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب و مناسب رسید. یک پارچه مبلی اگر از جنس و کیفیت مناسب برخوردار باشد، می تواند در برابر شستشوهای مختلف مقاومت داشته باشد. برای مثال در این حالت شستن مبل با بخارشو یا همچنین شستن مبل با شلنگ آب فرقی ندارد و می توان با استفاده از روش های خانگی و کارگاهی شستن آن را انجام داد.

شستن پارچه مبل بهتر است تنها در موارد لازم و ضروری صورت گیرد. برای مثال اگر لکه ای بر روی مبل ایجاد شد، برای تمیز کردن لک روی مبل نیاز به مراجعه به خشکشویی مبلمان نیست و روش صحیح شستن مبل در این حالت، همان روش خانگی و استفاده از محلول شوینده ملایم و تکه ای ابر است. اما اگر لکه با این شیوه پاک نشد می توان به مراکز مبل شویی مراجعه کرد، و از خدمات تخصصی آنها بهره برد.

چگونه از شستن پارچه مبل آسوده خاطر بود؟

شستن پارچه مبل یک فرایند شست و شوی کامل است و زمانی می توان از انجام آن اطمینان خاطر داشت که از جنس و کیفیت پارچه مبلی خود اطمینان داشته باشیم. امروزه پارچه های مبلی در انواع و اقسام مختلف با تکنولوژی های به روز تولید می شوند و بعضی از جنس ها کیفیت مناسب، و بعضی دیگر کیفیت پایین دارد. برای مثال یک پارچه مبلی مناسب باید مقاومت شستشویی کافی داشته باشد. از بهترین انواع پارچه های مبلی که در برابر شستشو مقاومت دارند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انواع پارچه مخمل
  • انواع پارچه جیر
  • انواع پارچه های ساتن
  • انواع پارچه شانل
  • انواع پارچه ژاکارد
  • انواع پارچه کنف
  • انواع پارچه های ضدلک و آب
  • انواع پارچه های کتان

شستن پارچه مبل و یا به عبارتی دیگر شستن مبلمان اقدامی است که می توان با انتخاب یک پارچه مناسب برای همیشه از آن اطمینان خاطر داشت، و جهت انجام آن از روش های سنتی و ماشینی استفاده کرد. مجموعه ساوادکور انواع پارچه‌های مبلی باکیفیت را عرضه می کند و بهترین تولیدات ایرانی و خارجی را با شرایط عالی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و شما می‌توانید با خیال راحت از مرغوبیت پارچه خود با شیوه مناسب پارچه مبل خود را بشویید و از حس خوب تمیزی آن لذت ببرید.


مطالب دیگر :

ایده های خلاقانه برای دیزاین و طراحی خانه های کوچک آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *