دکوراسیون داخلی

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگی

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگی
1/5 - (1 امتیاز)

قهوه یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در بین مردم دنیا است. در ایران نیز خیلی از افراد نوشیدن قهوه را در لیست نوشیدنی های پر مصرف خود قرار داده اند، حتی اگر خود شما اهل خوردن قهوه نباشید قطعا اطرافیانی دارید که طعم این نوشیدنی بی نظیر را دوست داشته باشند. بنابراین طراحی کافی بار خانگی علاوه بر زیباتر کردن محیط خانه شما درمنظم تر بودن آشپزخانه به شما کمک می کند.

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگیکافی بار خانگی چیست؟

کافی بار خانگی در واقع یک ایستگاه کوچک برای درست کردن و سرو قهوه است که در بخشی از دکوراسیون داخلی خانه طراحی می شود. در قسمت کافی بار شما باید مواد و وسایل لازم برای آماده سازی و دم کردن انواع قهوه و دمنوش های مورد علاقه خودتان را تعبیه کنید. علاوه بر این کافی بار می تواند از این هم گسترده تر باشد و یک میز کوچک برای صرف قهوه هم داشته باشد. به طور کلی کافی بار خانگی بخشی از خانه است که تا حدی شما را از مراجعه به کافه برای صرف قهوه بی نیاز می کند.

اجزای مختلف کافی بار

همانطور که گفتیم کلیه لوازمی که برای ساخت و سرو قهوه و دمنوش نیاز دارید می توانید در کافی بار خانگی خودتان قرار بدهید. از جمله وسایلی که می توانید داخل کافی بار استفاده کنید موارد زیر هستند :

میز کار

مهم ترین قسمت کافی بار خانگی این است که شما به یک سطح میز برای قرار دادن وسایل و آماده سازی نوشیدنی ها نیاز دارید. این میز بهتر است هم ارتفاع با روی کابینت آشپزخانه و دارای ارتفاع ۸۵ تا ۹۰ سانتی متری از سطح زمین باشد تا موقع کار راحت تر از وسایل استفاده کنید. سطح روی میز هم باید برای قرار دادن وسایل برقی صاف و محکم باشد و همینطور نظافت آن راحت باشد. می توانید از انواع میز های چوبی، ام دی اف، سنگ، شیشه و … مطابق سبک دکوراسیون خودتان استفاده کنید.

لوازم برقی

انواع لوازم برقی برای ساخت قهوه که مهم ترین و ضروری ترین آنها اسپرسو ساز است. می توانید از دستگاه های ساخت قهوه ترک هم استفاده کنید. همینطور کتری برقی، چای ساز، سماور، آسیاب قهوه و … همه مواردی هستند که می توانید به کافی بار خانگی اضافه کنید.

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگیمواد اولیه

شامل مواد اولیه برای تهیه قهوه و دمنوش مثل دانه و پودر قهوه، شکر، شیر، انواع شیرین کننده و … می شود . همینطور می توانید برای درست کردن نوشیدنی های بر پایه قهوه مثل موکا، کاپوچینو، لاته و … مواد لازم را در دسترس بگذارید و یا برای انواع چای و دمنوش هم مواد اولیه تهیه کنید. مثل : پودر شکلات، شیر خشک، کریمر، انواع چای، انواع دمنوش ها، طعم دهنده ها، کوکی و بیسکوییت و … .

مقاله پیشنهادی : پنتری روم یا انبار خوراکی ها چه کاربردی دارد؟

ظروف مورد نیاز

شما می توانید انواع ظروف ضروری و تزئینی مرتبط با قهوه و چای و دمنوش را در قسمت کافی بار خانه قرار بدهید. از جمله این ظروف می توانیم به مدل های مختلف قهوه جوش، موکاپات، فرنچ پرس، دمنوش ساز، فلاسک و تراول ماگ ها، فنجان و استکان و ماگ، پیش دستی و نعلبکی، قاشق چای خوری، سینی و لیوان اشاره کنیم. همینطور می توانید از تخته سرو، ظروف شیرینی و قوطی و ظروف نگه داری از مواد غذایی هم در این قسمت کمک بگیرید.

کابینت و شلف

برای نگه داری از کلیه ظروف و وسایلی که نام بردیم احتمالا شما به طبقات و فضاهای مختلفی نیاز خواهید داشت. می توانید از بخش زیر میز کافی بار برای کابینت، قفسه و یا طبقه نگه داری از وسایل استفاده کنید. همینطور می توانید از شلف های دیواری هم برای این منظور کمک بگیرید.

میز و صندلی

در نهایت شما می توانید در نزدیکی کافی بارتان فضایی برای نشستن و صرف قهوه تعبیه کنید. می توانید از صندلی های بلند کانتری استفاده کنید و یا میز و صندلی ظریف با ابعاد و ارتفاع استاندارد تهیه کنید. همه این موارد به میزان فضایی که به کافی بار خانگی اختصاص داده اید مرتبط هستند. همینطور می توانید از انواع میزهای ظریف مخصوص کافه ها هم در این بخش استفاده کنید.

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگیدکوریجات

دقت کنید که کافی بار به طور کلی یک فضای فانتزی و خاص درخانه است پس حتما باید ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد. برای این منظور می توانید از دکوریجات مختلف مثل انواع گلدان، اکسسوری ها، ظروف دکوری، شمع، عود، تابلو و قاب عکس و … استفاده کنید. بهتر است کافی بار نورپردازی ملایم و کمی داشته باشد تا مثل یک کافه دنج به نظر برسد. همینطور می توانید از یک کتابخانه کوچک هم در نزدیک کافی بار خانگی استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید کافی بار با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد و در عین حال دنج و گیرا باشد.

لوازم سرو و شستشو

اگر فضای کافی بار شما به حد کافی بزرگ است و قصد ساختن یک کافی بار مجهز را دارید می توانید در این قسمت یک سینک کوچک برای شستشوی ظروف و دستها و یک گاز کوچک هم در نظر بگیرید. حتی می توانید یک یخچال کوچک هم برای نگهداری از آب و شیر و شیرینی جات تعبیه کنید. اما در نظر داشته باشید که برای داشتن چنین کافی باری شما به خروجی آب، گاز و برق هم نیاز دارید و حتما در طراحی داخلی خانه باید این موضوع را لحاظ کنید.

بهترین ایده های طراحی و قرار دادن کافی بار در منزل

شلف :

اگر می خواهید در فضای آشپزخانه یا دفترکار یک کافی شاپ خانگی داشته باشید می توانید از شلف برای قرار دادن لوازم قهوه خوری استفاده کنید و اگر نمی دانید که شلف چیست بصورت خلاصه قفسه های فلزی یا چوبی هستند که بخاطر نوع طراحی شان باعث زیبایی فضا می شود و می توان از آن ها در هر گوشه و کناری در منزل یا دفترکار استفاده نمود.

یک فضای گوشه در آشپزخانه یا دفترکار :

اگر دوست دارید که که کافی بار یک حالت دنج و خلوت گونه داشته باشد می توانید یک فضای گوشه در دفتر کار یا آشپزخانه تان را به این فضا اختصاص دهید.

گوشه های پرت :

شاید از این که خونه تون گوشه و کنارهای پرت و ناکارآمد داشته باشد اعصاب تون به هم بریزه اما با داشتن ایده هایی برای استفاده از این گوشه ها دیگه نیازی به ناراحتی نیست. یکی از ایده ها پیاده سازی کافی بار خانگی برای این جور جاها هست اگر در فضای منزل یا محل کار تون چنین فضاهای پرت و ناکارآمدی دارید می تونید برای این منظور از آن ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : لاندری روم در بالکن؛ ایده‌ای جدید برای دکوراسیون خانه

زیر پله :

با توجه به اینکه مساحت زیر پله به نسبت کم هست و شاید برای طراحی کمد زیاد مناسب نباشه میشه از اون برای طراحی کافی بار استفاده کرد. مطمئنا میشه که در فضای زیر پله یا فضای اطراف آن یک کافی بار خانگی مناسب و زیبا پیاده سازی کرد.

ایده های طراحی و اجرای کافی بار خانگیآشپزخانه :

آخرین فضای داخلی پیشنهادی داخل آشپزخانه هست . می تونید در صورتی که در آشپزخانه فضای کافی برای کافی بار دارید یک کابینت اختصاصی برای این منظور طراحی کنید و قهوه خوری مخصوص خودتون را داشته باشید.

بالکن سر پوشیده :

گاهی اوقات هم بعضی افراد دوست دارند که در فضای بیرون مثل تراس و بالکن قهوه بنوشند در صورتی که تراس تون سر پوشیده باشد می تونید با پیاده سازی یک کافی بار خانگی در این فضا لذت نوشیدن قهوه در فضای بیرون را تجربه کنید.

در طراحی کافه بار در خانه باید به چه مواردی توجه کنیم؟

برای طراحی کافه بار خانگی باید به مواردی چون نورپردازی، دسترسی به آب و برق و گاز، انتخاب فضای مناسب و انتخاب میز و قفسه‌ها توجه داشته باشید. کافی است یک سری اصول را مد نظر قرار دهید؛ قسمت عمده انتخاب‌ها وابسته به نظر و سلیقه خودتان است.

کافی بار خانگی را در چه فضاهایی از خانه می‌توانیم طراحی کنیم؟

با توجه به نوع استفاده و دکوراسیون فضا می توانید کافی بار خانگی را در قسمت های مختلفی از خانه قرار بدهید. این موضوع به اینکه شما از چه زمانی در خانه برای نوشیدن چای و قهوه استفاده می کنید هم ارتباط دارد. به طور کلی می توانید از فضاهای خالی آشپزخانه، پذیرایی و نشیمن، بالکن و تراس، اتاق کار یا ناهارخوری برای ساختن کافی بار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *