آشنایی با محصولات

شال مبل چیست و چه نوع شال مبلی را انتخاب کنیم؟

شال مبل چیست و چه نوع شال مبلی را انتخاب کنیم؟
امتیاز شما به این مطلب

شال مبل، یکی از اکسسوری‌های مدرن و فانتزی برای استفاده بر روی مبلمان است. هرچند یک آیتم کوچک و جزئی به نظر می آید، اما نقش بزرگی در دکوراسیون منزل دارد. با طرح، رنگ و نقشی که دارد، حال و هوای دیگری به منزل شما خواهد داد. حتی اگر زیباترین مبلمان را برای اتاق پذیرایی و نشیمن خود انتخاب کرده‌اید، نباید استفاده از شال مبل را نادیده بگیرید. یک شـال مبل زیبا و خوش نقش، جلوه دیگری به مبلمان و دکوراسیون شما بخشیده و محیط منزل شما را گرم و دلنشین می‌کند.

کاربرد شال مبل چیست؟

شال مبل، علاوه بر اینکه به مبلمان شما رنگ و لعاب دیگری می‌دهد، از کثیف شدن مبل و نشستن گرد و غبار بر روی آن جلوگیری خواهد کرد. ضمن آن‌که هنگام ریختن مایعات بر روی مبل، مانند یک لایه محافظ عمل کرده و مانع خیس و کثیف شدن آن خواهد شد.

این اکسسوری دکوراتیو این امکان را به شما می‌دهد تا همگام با طبیعت، حال و هوای هر فصل را به خانه خود بیاورید. وجود یک شال بر روی مبل، سبب می‌شود تا هنگام استفاده روزانه از مبل، شال را مانند یک پتو و یا روانداز سبک بر روی خود کشیده و از آن به عنوان یک پوشش گرم برای خود استفاده کنید.

شال مبل چیست و چه نوع شال مبلی را انتخاب کنیم؟انتخاب شال مبل

برای انتخاب این عنصر زیبایی بخش و در عین حال ساده و مینیمال لازم است به نوع بافت و طرح آن، توجه کنید. برای انتخاب رنگ آن نیز، بهتر است فصلی که در آن هستیم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک شال مبل تابستانی، پاییزی و یا زمستانی انتخاب کنید تا حس و حال آن فصل را در شما زنده کند.

مقاله پیشنهادی : انواع پارچه مبلی و ویژگی های آنها

مثلا ممکن است یک شـال مبل قلاب بافی با رنگ‌های شاد، برای استفاده در حال و هوای بهار و فصل تابستان یک انتخاب مناسب باشد. یا یک شال مبل بافت با رنگ‌های خنثی، گرمابخش خانه شما در فصل‌های سرد سال باشد. علاوه بر این، باید به رنگ مبل و دیگر عناصر مورد استفاده در دکوراسیون خود توجه کنید تا بتوانید تضاد و کنتراست رنگی زیبا و مورد علاقه خود را به وجود آورید.

چیدمان شال مبل

قرارگیری کامل بر روی مبل

شما می‌توانید شال مبل مورد علاقه‌تان را هر طور که می‌خواهید، بر روی مبلمان و یا سرویس تخت خواب خود، قرار دهید. ممکن است به دنبال یک شـال مبل بلند باشید که تمام مبل را پوشش داده و نقش کاور مبلمان را داشته باشد. میتوانید شـال مبل بافت برای مبلمان فضای باز خود تهیه کرده و در شب‌های سرد زمستان، آن را برای گرم کردن خود، مورد استفاده قرار دهید.

چیدمان دسته مبل

روش دیگر جیدمان شال مبل، قرار دادن آن بر روی دسته مبل است. برای این نوع چیدمان، می‌توانید یک شـال مبل کوچک‌تر تهیه کنید. اگر می‌خواهید دنباله‌ی آن تا روی زمین ادامه پیدا کرده و حالت دکوراتیو به منزل شما بدهد، می‌توانید از یک شـال مبل طولانی تر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : ویژگی های پارچه مبلی مازراتی ، مزایا و معایب آن

پهن کردن روی تکیه گاه مبل

شما همچنین می‌توانید شـال مبل خوش رنگ و دوست داشتنی خود را بر روی تکیه گاه مبلمان خود قرار دهید. این حالت ضمن جنبه‌ی تزئینی بیشتری که به مبلمان شما می‌دهد، کوسن‌هایی که بر روی آن قرار می‌گیرد را نیز، چشمگیرتر و نمایان‌تر خواهد کرد. می‌توانید از چیدمان مثلثی برای قرار دادن شـال مبل‌تان استفاده کرده و قسمتی از آن را بر روی دسته و نشیمنگاه مبلمان‌تان قرار دهید.

شال مبل چیست و چه نوع شال مبلی را انتخاب کنیم؟قرار گیری روی نشیمنگاه مبل

نشیمنگاه مبل نیز، جایگاه دیگری است که می‌توانید از آن برای قرار دادن شـال مبل‌ خود استفاده کنید تا ضمن جذابیت فوق‌العاده‌ای که ایجاد می‌کنید، به این روش، از کثیف شدن رویه‌ی مبل خود تا حد بسیار زیادی محافظت کرده باشید. اگر این چیدمان را برا ی شال مبل خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است شال‌های مخمل و یا خزدار را انتخاب کنید، تا لطافت، نرمی و گرمای بیشتری هنگام نشستن بر روی مبل‌هایتان احساس کنید.

شال روی پاف مبل

پوف و یا پاف مبل نیز، گزینه‌ی مناسب دیگری برای پهن کردن شال مبلمان است که نتیجه‌ی رضایت‌بخش و مورد پسندی خواهد داشت. در این حالت نیز، باید یک شال مبل با اندازه‌ای متناسب با پاف مبلمان خود تهیه کنید. ضمن آن‌که می‌بایست، رنگ شـال مبل خود را با رنگ پاف و یا کوسن‌های خود ست کرده و یا از یک رنگ مکمل استفاده کنید تا دکوراسیون نهایی، همان چیزی باشد که می‌خواستید و آرامش مورد دلخواه شما را در فضای زندگی‌تان به وجود بیاورد.

شـال مبل رنگارنگ و یا آبرنگی، یک انتخاب مناسب دیگر است که شادی فضا را بیشتر کرده و با رنگ‌های مختلف مبلمان و کوسن‌های شما به راحتی ست خواهد شد تا دغدغه‌ای از این بابت نیز، نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *