دکوراسیون داخلی

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه بسیاری از افراد به دنبال سبکی هستند که ترکیبی از عناصر قدیمی و مدرن باشد. یکی از این سبک های محبوب و منحصر به فرد تلفیقی، سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک عناصر قدیمی در ترکیب با سبک مدرن فضایی خاص و زیبا را برای شما ایجاد میکند. سبک صنعتی سبکی خاص می باشد و مورد استقبال خیلی از افراد قرار نمی گیرد، اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم از طرفداران این سبک داخلی خاص هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیتاریخچه سبک صنعتی (industrial)

سبک دکوراسیون صنعتی در زمان انقلاب صنعتی دوم در قرن بیستم به وجود آمد. در آن زمان با تعطیلی کارخانه های اروپایی و متروکه شدن بسیاری از ساختمان ها و همچنین افزایش جمعیت، نیاز به فضای سکونت بیشتر شد. بنابراین بسیاری از این کارخانه های متروکه به مناطق مسکونی تبدیل شدند و سبک دکوراسیون صنعتی رواج پیدا کرد. این سبک از عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن به وجود می آید و فضایی خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کند.

مقاله پیشنهادی : دکوراسیون توسکانی سبکی محبوب‌ در دنیای طراحی داخلی

در سبک صنعتـی بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون مصالح ساختمانی را بدون هیچ پوششی در فضای داخلی استفاده میکنند. همچنین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و … کاملا قابل مشاهده است. هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است. از دیگر خصوصیات این سبک این سبک سقف‎های بلند، تیرهای چوبی قدیمی و وسایل فلزی آویزان و مبلمان‌های کاربردی کم ارتفاع می باشد.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیمکان های مناسب برای سبک دکوراسیون صنعتی

شاید برای شما سوال باشد که سبک دکوراسیون صنعتی برای چه مکان های مناسب است؟ همانططور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم اغلب از این سبک در انبارها و فضاهای صنعتی که بازسازی شده مورد می شود. البته با توجه به ویژگی های دکوراسیون صنعتی، آپارتمان هایی با سقف مرتفع، فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان های مدرن، مناسب ترین گزینه برای اجرای این سبک می باشند. همچنین شما می توانید از این سبک در هر مکانی که علاقه دارید، استفاده کنید.

ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتـی

کاربردی بودن فضا در سبک صنعتـی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل حتی عناصر مورد استفاده در این سبک نیز کاربردی می باشد و جنبه تزئینی ندارد. یکی دیگر از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتـی استفاده از پلان باز است. در این سبک فضاها به صورت یکسره طراحی شد و به ندرت تفکیک می شوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. در ادامه به ویژگی ها و نکات کلیدی سبک صنعتی در طراحی داخلی میپردازیم.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیمصالح و متریال مورد استفاده در سبک صنعتـی

در سبک صنعتی از مصالح و متریال های ساده و پرکاربردی به گستردگی در دکوراسیون صنعتی استفاده می شود، مانند آجر، بتن، چوب و فلز میتوان اشاره کرد. همانطور که میدانید آجر و بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشند که از این دو مصالح بدون هیچ پوششی در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده میشود. که اغلب از بتن پولیششده برای کف خانه و همچنین از آجر برای دیوارهای خانه استفاده می کنند.

همچنین استفاده از سطوح فلزی و چوبی در سبک دکوراسیون صنعتی به خوبی قابل مشاهده است در این سبک از فلز و پنل های چوبی در سقف، راه پله و پنجره ها استفاده می شود همچنین چوب و فلز نقش اساسی در این سبک دارند و در اثاثیه منزل نیز استفاده می شوند.

رنگ در سبک دکوراسیون صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده می ‌شود و استفاده از رنگ های روشن و سرزنده هیچ کاربردی ندارد . به همین دلیل اغلب برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی، رنگ های قهوه ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و از دیگر رنگ های خنثی برای دکوریجات و وسایل کوچک تر استفاده می شود.

همچنین با استفاده از مصالحی مانند چوب، فلز و آجر، می توانید رنگ های طبیعی را وارد فضای داخلی کنید و به آن جلوه ای صنعتی ببخشید. البته ناگفته نماند که رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید، نیز یک ترکیب فوق العاده در دکوراسیون صنعتی محسوب می شود که می توانید از این ترکیب نیز استفاده کنید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیمبلمان و وسایل قدیمی در سبک دکوراسیون صنعتی

در این سبک باید از مبلمان و اکسسوری هایی استفاده کنید که حس و حال فضای صنعتی داشته باشد. با انتخاب مناسب مبلمان و دکوریجات، حس محیط صنعتی را وارد فضای داخلی کنید. البته توجه داشته باشید هنگام انتخاب وسایل باید به کارایی هر یک دقت کنید و از هرگونه افراط و تجمل دوری کنید. می توانید بخشی از مبلمان و دکوریجات در این سبک را از لوازم و دکوریجات قدیمی و وینتج انتخاب کنید. یا اگر به این موارد دسترسی ندارید، از وسایلی که شکل و ظاهرشان از اثاثیه کارخانجات و آزمایشگاه های قدیمی الهام گرفته شده است، استفاده کنید. برای از بین بردن یکنواختی محیط صنعتی از تابلو نقاشی استفاده کنید همچنین استفاده از گیاهان نیز باعث ایجاد طراوت در محیط خواهد شد.

نورپردازی در سبک صنعتـی

انتخاب منبع روشنایی در دکوراسیون داخلی صنعتی از چالش های این سبک است. در سبک صنعتـی بیشتر از آباژور با پایه ی بلند و آویز های روشنایی بلند که از سقف آویزان میشوند و از جنس فلز هستند استفاده میشود. آباژور و روشنایی های قدیمی هم مناسب برای دکوراسیون سبک صنعتی هستند.

چند نکته برای دستیابی به سبک صنعتـی

با یک پالت رنگ خنثی شروع کنید

یکی از چیزهایی که در مورد خانه های سبک صنعتـی متوجه خواهید شد این است که رنگ های پررنگ برای جزئیات کوچک استفاده می شوند در حالی که قسمت اعظم فضاها رنگ های خنثی دارند. این سبک عمدتاً بر ترکیب رنگ‌های خنثی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و مینیمالیستی متکی است. برای یک حمام به سبک صنعتی، آجرهای اکسپوز و کاشی‌های سفید ترکیبی ضروری را ایجاد می‌کنند که با ویژگی‌های شیشه‌ای با قاب فلزی مشکی تکمیل شده است.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیپلان باز را انتخاب کنید

خانه های سبک صنعتـی معمولاً جادار هستند و با طراحی پلان باز به خوبی کار می کنند. به منظور جلوگیری از بزرگ به نظر رسیدن فضا و تزیین سخت آن، مبلمان سبک صنعتی را به صورت استراتژیک در گروه بندی قرار دهید تا فضا را از هم جدا کنید.

چوب و فلز را با هم ترکیب کنید

یک کار راحت در ایجاد یک ظاهر صنعتی، ترکیب مواد قدیمی و جدید است. بهترین راه برای دستیابی به این تضاد، ترکیب انواع مختلف فلز و چوب در طراحی کلی شما است. به عنوان مثال، می توانید یک روشویی چوبی قدیمی و یک آینه با قاب فولادی در یک حمام به سبک صنعتی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی : دکوراسیون داخلی به سبک وابی سابی

اطمینان حاصل کنید که نورپردازی موضوع اصلی است

بیشتر نورپردازی های سبک صنعتی از فلز ساخته شده اند و اغلب از ترکیبی از آویزها و لامپ ها تشکیل می شوند. هنگام استفاده از آویزها، ارتفاع آنها باید کم با سایه های پهن باشند. لامپ های کف چند جهته نیز می توانند به خوبی در یک اتاق نشیمن با این سبک به خوبی ظاهر شوند – البته در نورپردازی اصلاح شده.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیکفپوش بتنی صیقلی را در نظر بگیرید

اگرچه کفپوش های چوبی جزء اصلی برای این سبک هستند، بتن صیقلی یک گزینه فوق مدرن و ارزان است.

لوله های اکسپوز را برجسته کنید

یکی از عناصر مشخصه یک اتاق نشیمن به سبک صنعتی وجود ویژگی هایی است که اکثر مردم تمایل به پنهان کردن آنها دارند، مانند کانال ها و لوله ها. این ظاهر معمولاً در آپارتمان های دارای انباری با کاربری جدید رایج است.

آشنایی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتیلوازم جانبی صنعتی را در نظر بگیرید

نکته کلیدی برای ایجاد ظاهر صنعتی این است که احساس کنید در یک محیط کارخانه پر زرق و برق هستید. استفاده از لوازم جانبی بهترین راه برای این کار است. با قطعات و ماشین آلات کارخانه نجات یافته همراه با عکس های قدیمی و یافته های چرمی تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *