ترفندهای دکوراسیون

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین گیاهان آپارتمانی در فنگ شویی

از نظر فنگ شویی محل قرار گیری گیاهان آپارتمانی از نوع گیاه هم مهم تر است. گیاهان موجوداتی دوست داشتنی هستند که محل کار یا خانه شما را سرشار از انرژی میکنند. گیاهان با تاثیر مثبتی که در محیط میگذارند میتوانند باعث بهبود جریان انرژی شوند. انواع چینش گیاهان آپارتمانی در خانه میتواند در ایجاد شانس و احساس خوب در زندگی افراد نقش ویژه‌ای داشته باشد. برای آوردن شانس به زندگی خود، شما باید با فنگ شویی گیاهان آپارتمانی اَشنا باشید.

فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

همانطور که میدانید هیچ گیاهی بد نیست و همه‌ی گیاهان برای ما مفید هستند. تنها نکته در فنگ شویی مکان قرار دادن گیاهان در خانه یا محل کار است که میتواند در اثر گذاری آنها هم تاثیر داشته باشد. از آنجا که نظریه‌ی فنگ شویی کاملا در مورد انرژی است پس مطمئنا روی انرژی واقعی گیاهان تاکید زیادی دارد. یکی از مهم ترین عوامل در تولید انرژی مثبت در گیاهان، سلامت آنهاست.

به طور مثال فرض کنید شما یکی از محبوب ترین گیاهان فنگ شویی یعنی لاکی بامبو را در خانه دارید. اما سلامت بامبوی شما خوب نیست و در تلاش برای زنده موندن است. شما باید بدانید که این عامل خیلی بدتر از این است که شما یک گیاه بد از نظر فنگ شویی را در خانه نگهداری کنید که کاملا سالم و پر انرژی است. گیاهان همیشه یکی از بهترین ابزار فنگ شویی در محل کار یا خانه هستند. زیرا انرژی مثبت لازم را در اختیار فرد قرار میدهند. تا زمانی که گیاهان در جای مناسب و در سلامت کامل باشند، میتوانید مطمئن باشید که فنگ شویی به درستی در خانه یا محل کارتان اجرا میشود.

نکات مهم چیدمان گیاهان در دکور

حضور گیاهان در هر فضایی میتواند حال و هوای تازه‌‌ای به آنجا بدهد. امروزه گل و گیاه طبیعی بخشی از دکوراسیون خانه به حساب می آید و علاوه بر سرگرمی و اثرات آرام‌ بخش گیاه در خانه و زیباتر کردن محل زندگی، فایده‌های زیادی هم دارد. گیاهان میتوانند مواد شیمیایی مضر در هوا مثل فرمالدهید را جذب کنند یا مقدار رطوبت هوای اطرافشان را بیشتر کنند. برخی گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا هستند و برخی گیاهان مقاوم به نور کم و سایه اند. جای مناسب گیاهان متناسب با شکل گیاه و نیازهای نوری هر گیاه متفاوت است.

نکات مفید و مورد نیاز در مورد روش چیدمان گیاهان در دکور خانه:

  • گلدان‌های دلخواهتان را انتخاب کنید.
  • گیاهان مختلف را برای جاهای مختلف خانه در نظر بگیرید.
  • جای مناسب برای گلدان‌ها در خانه مشخص کنید.
  • گیاهان متناسب با فضای خالی خانه را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی فنگ شویی گیاهان مختلف میپردازیم. با ما همراه باشید.

فنگ شویی گل حسن یوسف

گل حسن یوسف با نام علمی ( Coleus blumei) و نام انگلیسی (Solenostemon) از خانواده نعناعیان (Labiateae) است و از گل های همیشه سبز و دائمی می باشد که به واسطه برگ های زینتیش خیلی محبوب است. حسن یوسف تنوع زیادی دارد و برگ هایش به رنگ های مختلف ارغوانی، صورتی، قرمز، نارنجی، سبز و طلایی رنگ دیده میشود. اکثر برگ های حسن یوسف دو رنگه هستند. با توجه به اینکه این گیاه را در فضای باز هم نگهداری میکنند بهتر هست در فصول سرد سال به داخل خانه انتقال داده شود چون به سرما حساس است. حس یوسف از آن دسته گل هایی است که به راحتی با قلمه ساقه ریشه دار میشود و میتوان آن را تکثیر کرد.

مقاله پیشنهادی : اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام

شرایط پرورش و نگهداری گل حسن یوسف خیلی سادست و به افراد مبتدی که مایل به پرورش گل و گیاه هستند پیشنهاد میشود حتما این گیاه را پرورش دهند. این گل از لحاظ قیمتی هم جزو گل های اقتصادی هست و قیمت مناسبی دارد. حسن یوسف فواید بسیار زیادی دارد و انژری خیلی خوبی را به محیط انتقال میدهد و از نظر فنگ شویی گیاهی بسیار مناسب برای منزل و یا محل کار شماست. در ادامه با این فواید آن آشنا میشوید.

  • تصفیه هوا
  • ایجاد طراوت و سرزندگی
  • افزایش رطوبت خانه
  • القای حس شور و نشاط در محیط
  • ایجاد حس آرامش و بهبود سلامت روان
  • افزایش اکسیژن محیط
  • کاهش گرد و غبار

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

گیاه پتوس در فنگ شویی

به عموم افرادی که به آئین فنگ‌شویی و اثرات مثبتش اعتقاد دارند، حفظ و نگهداری پتوس ابلق توصیه میشود. چون که مطابق این ایده و تفکر، پتوس قادر است انرژی‌های منفی را از محیط پیرامون شما خارج کند و فضایی سرزنده و مثبت ایجاد کند. از آنجایی که یکی از مهم ترین خواص پتوس دفع ترکیبات آلی مضر هست، این موضوع به راحتی قابل اثبات و درک است. قرار دادن این گلدان در مجاورت مودم و یا کامیپوتر، به خوبی امواج مضر را دفع میکند. نگهداری گیاه پتوس در اتاق خواب به طرز قابل توجهی باعث افزایش کیفیت خواب میشود و استرس محیط را از بین میبرد.

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

گیاه ثروت در فنگ شویی

در فنگ شویی، گل ها و گیاهان نماد خوش شانسی هستند و تاثیر مثبتی روی سلامتی و ثروت ساکنین خانه دارند. فنگ شویی گیاهان، یعنی انتقال انرژی مثبت به خانه که حسی سرشار از زیبایی و عشق را به شما القا میکند. مهم ترین چیزی که باید در هنگام انتخاب گیاهی برای فعال کردن منطقه ثروتتون در نظر بگیرید این است که گیاهی را انتخاب کنید که بتواند در شرایط خانه شما رشد کند. آیا پنجره بزرگی در خانه تان وجود دارد که نور زیادی دریافت کند؟ آیا رطوبت بالایی برای گیاه میتوان فراهم کرد؟ مهم است که این را در نظر بگیرید چون یک گیاه ناسالم، فنگ شویی خیلی خوبی ندارد.

درختچه پاچیرا (پول)

این نوع درختچه به اسم گیاه شانس و پول شناخته میشود و ذات گرمسیری دارد و نگهداری اش خیلی راحت است. حتی میشود از این درختچه در محیط های کم نور هم نگهداری کرد. نگهداری این گیاه در شمال رونق کاری به همراه دارد و در جنوب شرقی افزایش پول و شانس در سرمایه گذاری را فعال میکند.

درخت پول یکی از گیاهان خیلی پرطرفدار و سفارش شده در فنگ شویی به حساب می آید. این گیاهان در داخل به خوبی عمل میکنند، و تماشای رشدشون در طول زمان خیلی رضایت بخش است. ساقه آنها اغلب بافته میشود که نشان دهنده پیوستگی و طول عمر است.

گیاه سانسوریا

می توان گفت سانسوریا از مهم ترین گیاهان برای فنگ شویی است زیرا دارای فواید و خواص بسیار زیادی میباشد. گیاهی زیباست و شرایط نگهداری راحتی دارد.

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

گیاه یشم

برای کسب ثروت، فنگ شویی این گیاه را پیشنهاد میدهد که به هر مقدار که بخواهید، میتوانید در خانه تان بگذارید. در فرهنگ چینی، بر این باورند که این گیاهان باعث جذب ثروت میشوند. زیرا برگ هایشان شبیه سکه هستند. گیاه یشم در فنگ شویی معمولاً به عنوان درخت پول شناخته میشود چون برگ های گردش نماد خوش شانسی هست.

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

فنگ شویی گیاه سرخس

یکی دیگر از بهترین گیاهان برای فنگ شویی همین گیاه سرخس است. این گیاه به مراقبت کمی احتیاج دارد. معمولا کنج خانه و قسمت های زاویه دار حس منفی منتقل میکنند، از این گیاه برای پنهان کردن گوشه ها و کنج های خانه استفاده کنید.

بامبو مارپیچی

بامبو مار پیچی یکی از بهترین گیاهان فنگ شویی است. پنج ساقه را در حوزه موفقیت تحصیلی و خلاقیت، هفت ساقه را در منطقه سلامت و خانواده و هشت ساقه را هم در حوزه ثروت قرار بدهید. فراموش نکنید که آبش را مرتبا عوض کنید.

کوردیلین

این گیاه در رنگ‌های مختلف، از انواع رنگ سبز تا صورتی، شرابی، بنفش و سرخابی سیر پیدا میشود و معتقدند که قدرت‌های عرفانی دارد. گفته میشود که وجود این گیاه در هر خانه‌ای برای همه ساکنانش ثروت می آورد. وجود دو ساقه از این گیاه در یک گلدان عشق و شانس و ثروت را دو برابر میکند.

اصول فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

شبدر زینتی

بنا بر افسانه‌های قدیم ایرلندی، این گیاه شانس به همراه دارد. نوع رایج این گیاه اغلب با رنگ ارغوانی تیره و با برگ‌هایی بزرگ‌ تر از شبدر چهار برگ است که به طور سنتی نماد شانس و ثروت می باشد.

مقاله پیشنهادی : پنج قانون طلایی در آشپزخانه لوکس

بنفشه آفریقایی

اگر یک گیاه بنفشه آفریقایی را برای منطقه ثروتتان انتخاب میکنید، به دنبال گیاهی با گل های بنفش باشید. بنفش با فراوانی و سلطنت همراه است و رنگ ناحیه ثروت باگوآ است. این گیاه شرایط نگهداری نسبتاً دشواری دارد. بنابراین باید مراقب باشید تا شرایط مناسبی را برای رشد آن فراهم آورید.

آگلونما در فنگ شویی

آگلونما گیاه مناسبی برای ادارات، دفاتر خدماتی، بانک ها، منازل، و کلیه نقاط تاریک و دارای شرایط سخت است. این گیاه از خانواده ی آراس می باشد و به علت انبوه برگ، در اتاق های کوچیک جلوه بیشتری دارد. ساقه های کوتاه و برگ های بیرون آمده از غلاف، نیزه ای شکل و خم شده به طرف پائین با طول 12 تا 15 سانتیمتر مقاومت خوبی در برابر سایه و خشکی دارند. این گیاه هم خواص متمایزی دارد که آن را برای فنگ شویی مناسب میدانند.

فنگ شویی گل شمعدانی

رنگ قرمز در فنگ شویی نماد عشق و ثروت است. گیاه شمعدانی جزو گیاهانی است که برگ های پهن و قلبی شکل و نرمی دارد. شمعدانی دارای گل های قرمزی است که برای جذب ثروت گیاه موثری در فنگ شویی به حساب می آید. این گیاه رطوبت و نور را دوست دارد و نگهداری ازش خیلی راحت است. فقط باید توجه داشته باشید در فصل سرد سال با آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه آن نشوید.

محل قرارگیری گیاهان آپارتمانی در منزل برای فنگ شویی

جهت ها در حرکت انرژی چی بسیار تاثیر گذار هستند. بهتر است گیاهان را جلوی پنجره های شرقی، جنوب شرقی و جنوبی قرار دهید. از قرار دادن تعداد زیادی گیاه جلو پنجره های شمالی، شمال شرقی، شمال غربی و جنوب غربی اجتناب کنید. البته استفاده از تعداد کمی گلدان بلامانع است. در واقع قرار دادن گیاهان در مناطق مختلف منزل در فنگ‌شویی براساس تعامل پنج عنصر چوب، آتش، زمین، فلز و آب است. از گیاهان خود به خوبی مراقبت کنید! بعد از مدتی متوجه خواهید شد که گیاهان در عین هماهنگی با دکور شما برایتان شادی به ارمغان می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *