آشنایی با محصولات

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آن

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آن
امتیاز شما به این مطلب

بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل اهمیت بالای محیط زیست به دنبال تولید مبلمان از متریالی به غیر از چوب می باشند. همچنین بسیاری از خریداران مبلمان برایشان مهم هست که برای تولید مبل خریداری شده چوب درختی قطع نشده باشد. پلیمر یکی از بهترین مواد مصنوعی می باشد که جایگزین مناسبی برای چوب و فلز است و در صنعت مبلمان از آن استفاده می شود. مبلمان پلیمری نیز مانند سایر مبلمان دارای مزایا و معایبی می باشند. در این مقاله با مزایا و معایب مبل پلیمری آشنا خواهید شد.

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آنپلیمر چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب مبل پلیمـری بپردازیم بهتر است با پلیمر آشنا شوید. پلیمر یکی از متریالهایی است که ظاهری شبیه به چوب دارد ولی هیچ نوع چوبی در تولید آن استفاده نشده است. همچنین در فرآیند تولید آن هیچ آسیبی به محیط زیست نرسیده است. به همین دلیل بهترین جایگزین برای چوب می باشد، پلیمر هم ظاهر چوب را دارد و هم مقاومت بالایی دارد و قابل شستشو می باشد.

مقاله پیشنهادی : بررسی انواع مبلمان حصیری و سازگاری آن با سبک های دکوراسیون

پلیمر دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی است که بهترین نوع مصنوعی آن پلاستیک است. پلیمـری که در ساخت مبلمان به کار میرود ABS نام دارد و از مقاومت بالایی در برابر حرارت و واکنش های شیمیایی برخوردار است. این ماده در برابر فشار استحکام کافی دارد و شکل پذیری خوبی نیز دارد.

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آنمزایای مبل پلیمری

مبلمان پلیمری را میتوان مشابه مبلمان چوبی دانست که دارای مزیت های بیشتری نسبت به مبلمان چوبی می باشند. هنگامی که به ظاهر مبل پلیمـری نگاه می کنید با مبلمان چوبی تفاوتی ندارند. همانطور که از نام این مبلمان پیداست در ساخت آن از مواد پلیمـری استفاده شده است. که دوستدار محیط زیست می باشد و کمک زیادی به جلوگیری از قطع درختان می کند.

شکل پذیری

یکی از ویژگی های مهم پلیمر این است که شکل پذیری بالایی دارد به همین خاطر می توان طرح و نقش های متنوعی را بر روی آن اجرا کرد.

قابلیت شست و شو

همانطور که می دانید مبلمان چوبی قابل شستشو نیستند و در صورت شست و شو از عمر آنها کاسته می شود، ولی مبلمان پلیمری را می توان به راحتی شستشو داد و با شست و شو هیچ ایرادی پیدا نمی کنند.

مقاله پیشنهادی : مبلمان اسکاندیناوی چه ویژگی هایی دارد؟

در مناطق شرجی که رطوبت بالاست استفاده از مبلمان چوبی مناسب نیست زیرا رطوبت باعث پایین آمدن طول عمر چوب می شود، در صورتی که رطوبت هیچ تاثیری روی مبل پلیمـری ندارد و این نوع مبل در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است.

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آنمقاومت در برابر ضربه

مبل پلیمـری در برابر ضربه و افتادن مقاومت بالایی دارند و این مزیت به قابلیت ارتجاعی و پرشی پلیمر برمیگردد.

جلوگیری از آسیب به محیط زیست

در تولید پلیمر هیچ درختی قطع نمی گردد و این یکی از مزیتهای مهم مبل پلیمـری می باشد، با روی آوردن به مبلمان پلیمری جنگل های کمتری نابود خواهند شد.

نصب و حمل و نقل آسان

مبلمان پلیمری بر خلاف مبل های چوبی حمل و نقل راحتی دارند شما می توانید محصول خود را در کارتون بسته بندی کنید و در منزل آن را باز کرده و با پیچ و مهره به هم متصل کنید. به همین دلیل این مبلمان برای کسانی که دائماً در حال اسباب کشی و جابجایی هستند مناسب می باشد. همچنین اگر قسمتی از مبل آسیب دیده باشد میتوانید آن را باز کنید و با یک قطعه نو عوض کنید.

قیمت مناسب

مبل پلیمـری نسبت به مبلمان چوبی قیمت پایین تری دارند. با مقایسه طول عمر مبلمان چوبی و مبل پلیمـری به این نتیجه می‌رسیم که مبل پلیمـری در مقایسه با مبل های چوبی بسیار خوش قیمت تر می باشند زیرا طول عمر محصولات پلیمـری چندین برابر طول عمر محصولات چوبی است.

بررسی مبلمان پلیمری + مزایا و معایب آنمعایب مبلمان پلیمری

مبل پلیمـری مقاومت کمتری برای تحمل وزن و بار نسبت به مبلمان چوبی دارند. در مکان هایی که مبل باید وزن زیادی را تحمل کند قطعاً مبلمان چوبی عملکرد بهتری دارند. مبل پلیمـری طرح و نقش کمتری نسبت به مبلمان چوبی دارند. این ویژگی باعث قیمت ارزان تر مبل پلیمـری نسبت به مبلمان چوبی شده است.

و در آخر باید بگوییم که انتخاب با شما است، با قرار دادن مزایا و معایب مبل پلیمـری در کنار هم میتوانید خرید مطلوبی داشته باشید. اگر شما نیز از علاقه مندان به محیط زیست هستید و میخواهید درخت کمتری قطع شود با انتخاب مبلمان پلیمری به سلامت محیط زیست کمک خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *