دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای
امتیاز شما به این مطلب

طراحی داخلی به سبک مدیترانه‌ای چیست؟

یکی از محبوب ترین سبک ها در سراسر جهان سبک طراحی داخلی مدیترانه ای است. سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی ریشه در قرن ها زندگی در امتداد ساحل زیبای مدیترانه دارد و بر زندگی در فضای باز و فضای داخلی تمرکز دارد. این سبک با ایجاد محیطی مینیمال به فضا ظاهری منحصر به فرد و شیک می بخشد و حس و حال سواحل جنوبی اروپا را در منزل شما ایجاد میکند. اگر علاقه مند به سبک های ساحلی هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با طراحی داخلی مدیترانه ای، تاریخچه آن و نکات طراحی و ایده های دکوراسیون مدیترانه ای آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

طراحی به سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای یکی از روش های دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی است. منطقه مدیترانه به آبهای فیروزه ای، ساحل عظیم، آفتاب درخشان و … معروف است و سبک دکوراسیون آن نیز نمودی از زندگی روزمره شاد و آرام سواحل جنوبی اروپا می باشد. این سبک تلفیقی از معماری مدرن و سنتی ایتالیا، اسپانیا و یونان می باشد، و در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل بوده و شرایط آب و هوایی این منطقه نقش بسزایی در ساخت سبک طراحی داخلی داشته است.

با توجه به تفاوت های فرهنگی موجود در کشورهای این منطقه عناصر مشابه این سبک را می توان در دکوراسیون داخلی هر کشوری مشاهده کرد اما با این حال هر کشوری در طول سال ها طرح های منحصر به فرد خود را ایجاد کرده است و از رنگ ها، پارچه ها، بافت ها و مواد خاصی تحت تأثیر فرهنگ خود استفاده می کنند.

عناصر کلیدی دکوراسیون مدیترانه‌ای

عناصر تعیین کننده حیاتی طراحی خانه مدیترانه‌ای عبارتند از:

نور خورشید: از آنجایی که این طرح برای شرایط آب و هوایی معتدل ساخته شده است، در آن به طور کامل از خورشید استفاده می‌شود. بنابراین، پنجره‌های بزرگ بخشی از سبک طراحی داخلی هستند. پنجره‌ها نیز با طاقچه‌های سفید تزئین شده‌اند تا ظاهری زیباتر داشته باشند.

طراحی داخلی و خارجی: طرح‌های مدیترانه‌ای، به شدت بر روی طراحی‌های داخلی و خارجی تمرکز دارند. فضاهای بیرونی مانند بالکن، حیاط جلویی نیز طراحی و مبله شده است.

سلطنتی و در عین حال مینیمال: با وجود استفاده از دیوارهای سنگی و رنگ‌های روشن، طراحی مدیترانه‌ای مینیمالیست و ساده بوده و عناصر زیادی را به طراحی اضافه می‌کند.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

انواع طراحی داخلی مدیترانه‌ای

امروزه چهار سبک اصلی طراحی داخلی مدیترانه‌ای وجود دارد:

دکوراسیون یونانی:

سبک یونانی به شدت از سایه‌های آبی و فیروزه‌ای در طراحی‌های خود استفاده می‌کند. قسمت جنوبی قبرس نیز دارای همان طراحی داخلی منحصر به فرد خود می‌باشد و اگر مایل به خرید خانه در یونان هستید و میخواهید طراحی داخلی آن را از ابتدا مطابق با سلیقه خود و به سبک و یونانی انجام دهید، می‌توانید کاشی‌های موزاییک و کفپوش را برای طراحی منزل خود استفاده کنید. این‌ها با مبلمان آهنی و فرش‌های رنگ روشن با طرح‌های پیچیده متعادل می‌شوند.

دکوراسیون اسپانیایی:

سبک اسپانیایی Revival و مراکشی، از نظر طراحی بسیار شبیه به هم هستند. مانند سبک یونانی، سبک اسپانیایی نیز از رنگ آبی استفاده می‌کند، اما در درجه اول در مبلمان آن را بکار می‌برد. در طراحی‌های اسپانیایی نیز از کاشی و گلدان‌های سفالی استفاده شده است. ظاهر ساده، کاربردی و مینیمال می‌باشد. افرادی که قصد خرید ملک در پرتغال را دارند نیز متوجه همین طرح در مناطق جنوبی این کشور خواهند شد.

دکوراسیون ایتالیایی: در نوع خود منحصر به فرد است، با طاق‌های گرد، تیرهای بالای سر، کفپوش‌های چوبی و سازه‌های سنگی پر شده‌اند.

دکوراسیون قبرسی:

این کشور همانطور که می‌دانید در جنوب ترکیه واقع شده است و از نظر فرهنگی بسیار شبیه اروپا می‌باشد. به همین علت افرادی که شیفته زندگی کردن در اروپا هستند ولی از پس خرج‌های زندگی در کشورهای اروپایی برنمی‌آیند به این کشور می‌روند و هنگام اجاره یا خرید خانه در قبرس متوجه سبک چیدمان و طراحی داخلی اروپایی مردمان این کشور در درون خانه‌هایشان می‌شوند و آنقدر شیفته این طراحی می‌شوند که سعی می‌کنند مدرن ترین آن را انتخاب نمایند.

مدیترانه مدرن:

این ترکیبی از طراحی سنتی احیای مدیترانه و معماری مدرن است. از تکنیک‌های جدید و مدرن استفاده می‌کند و در عین حال ظاهری سنتی به آن می‌بخشد.درحالیکه این سبک، محبوب‌ترین انواع طراحی‌های داخلی هستند، هر کشور در جنوب اروپا سبک متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه‌ای برای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از عناصر ضروری یک خانه مدیترانه‌ای است. آشپزخانه‌های عریض و طویل با جزیره اختصاص و میز ناهارخوری در این سبک‌ها رایج است. بنابراین، اگر فضای کافی داشته باشید، روی یک آشپزخانه بزرگ سرمایه‌گذاری کنید. با این حال، سبک مدیترانه‌ای را می‌توان در آشپزخانه‌های کوچکتر نیز گنجاند. کابینت‌های چوبی گرم، یک راه عالی برای دادن رنگ مدیترانه‌ای به آشپزخانه هستند.

با این حال، اگر نصب کابینت‌های چوبی امکان پذیر نیست، می‌توانید روی کاشی‌های بافت سنگی و میزهای مرمر سرمایه‌گذاری کنید. این‌ها به ایجاد ظاهری روستایی کمک می‌کنند. کاشی‌های رنگ‌آمیزی شده با دست در رنگ‌های آبی و دیگر طرح‌های رنگی روشن نیز در دکوراسیون داخلی یونانی استفاده می‌شود. افزودن آن‌ها به از بین بردن یکنواختی و افزودن رنگ به آشپزخانه کمک می‌کند. لامپ‌ها و چراغ‌های خاص نیز می‌توانند به شخصیت آشپزخانه شما اضافه کنند و ظاهری دنج‌تر و گرم‌تر به آن ببخشند. روی چراغ‌ها و شمع‌های زرد سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانند عناصر منحصربه‌فرد آشپزخانه شما را برجسته کنند.

سقف‌ها را نیز می‌توان برای ظاهری باکلاس تزئین کرد. طرح‌های سقف و تیرهای چوبی معمولاً در آشپزخانه‌های مدیترانه‌ای یافت می‌شوند. آن‌ها به گرما بخشیدن به فضا کمک کرده و آشپزخانه را از بقیه خانه جدا می‌کنند. هنگام طراحی آشپزخانه، نیازهای خاص خود را در نظر داشته باشید و عناصر مدرن را به آن اضافه کنید. فضایی را برای وسایل آشپزخانه مدرنی که ممکن است در آشپزخانه‌تان استفاده کنید، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک خانواده 3 نفره هستید، تمرکز روی یک اتاق ناهارخوری بزرگ فقط برای زیبایی شناسی ممکن است تصمیم عاقلانه‌ای نباشد. مبلمان را مطابق با نیازهای خود بسازید و سبک‌های طراحی را نیز مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

مقاله پیشنهادی: تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک مدیترانه‌ای برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن عنصر اصلی یک خانه مدیترانه‌ای است. از آنجایی که نور طبیعی، هسته اصلی زیبایی شناسی مدیترانه‌ای است، استفاده از تمام پنجره‌ها و منابع نور، بسیار حائز اهمیت است. اتاق‌هایی با پنجره‌های بزرگ و رو به شرق یا غرب انتخاب کنید تا مطمئن شوید که فضای زندگی شما حداکثر نور خورشید را دریافت می‌کند. اگر فضای کافی دارید، مبلمان بزرگ تهیه کنید. یک مبل بزرگ با کوسن‌های بزرگ می‌تواند عنصری مهم در فضای نشیمن باشد و تلاشی را که باید برای دکوراسیون انجام دهید به حداقل می‌رساند. با این حال، حتی اگر اتاق کوچکی دارید، می‌توانید با اضافه کردن قطعات دیگری مانند صندلی راحتی، لامپ، لوستر و غیره، ظاهری عالی ایجاد کنید. برای فضاهای کوچک، افزودن آینه‌های قدی نیز می‌تواند مفید باشد. آینه‌ها همچنین نور را منعکس کرده و فضا را بزرگتر جلوه می‌دهند.

سبک مدیترانه‌ای برای حمام

حمام اغلب عنصری است که در طراحی داخلی نادیده گرفته می‌شود. اما از آنجایی که سبک مدیترانه‌ای برای افرادی که به اوقات فراغت علاقه دارند توسعه یافته است، طراحی، توجه ویژه‌ای به حمام کرده است. طرح‌های حمام مدیترانه‌ای سلطنتی، منحصر به فرد و در عین حال ساده هستند. همچنین گزینه‌های بسیار متنوعی نیز برای انتخاب وجود دارد. طرح‌های تمام سفید، تمام چوب یا تمام قهوه‌ای، از جمله محبوب‌ترین طرح‌ها می‌باشند.

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

پرده و مبلمان به سبک مدیترانه ای

در این سبک تمام مبلمان و لوازم جانبی از مواد طبیعی و قابل اعتماد مانند چوب، آهن کارشده، شیشه، سنگ می باشد و رنگهای طبیعی و سرد وسایل باید با ترکیب آنها با پارچه هایی با رنگ های روشن که در کوسن، فرش و ملافه بکار می رود تعدیل شود. در سبک مدیترانه ای از مبلمان هایی محکم با رنگ بندی یکدست از جنس چوب یا فلز چکش کاری شده استفاده می شود. این مبلمان ها اغلب بزرگ، محکم با تم روستیک و کلاسیک، دارای قطعات روکش شده چرم یا روکش های نقش می باشند.

در انتخاب رنگ مبلمان منزل در این طرح از رنگ آبی دریا و آبی آسمانی الهام گرفته می شود. رنگ های تیره و گرم این مبلمان را نیز میتوان با بالشتک ها، فرش و رومبلی های رنگ روشن و جذاب تر نشان داد. در این سبک بهتر است از پرده هایی نازک و روشن با الیاف طبیعی استفاده کنید پرده های این سبک باید ساده و به دور از طرح های رنگی یا منگوله و سایر تزئینات باشد.

مقاله پپیشنهادی: ۵ ویژگی اصلی طراحی مینیمال منزل

کفپوش به سبک مدیترانه ای

دراین سبک می توان از سرامیک یا کاشی برای کف پوش استفاده کرد به شرطی که با یک حصیر نرم حس گرمی به آن افزود . علاوه بر آن می توان از چوب لمینت یا تخته های چوبی سفید و زبر نیز استفاده کرد. کاشی هایی با طرح های زیبا و سنتی و یا طرح های تکراری، از رایج ترین نوع کفپوش در فضا های متناسب با این سبک ازدکوراسیون داخلی می باشند. این کاشی ها دارای طرح های نقاشی شده با دست می باشند که خود مانند اثری هنری و آنتیک به جلوه گری می پردازند. رنگ های این کاشی ها الهام گرفته شده از پالت رنگی یونانی و یا رنگ های گرم و چشم نواز ایتالیایی است.

سقف و دیوارهای سبک مدیترانه ای

در خانه های مدیترانه ای ارتفاع سقف زیاد می باشد و با رنگ های ماسه ای مات، بژ و تن های مختلف شیری پوشیده شده انده همچنین سقف خانه ها با تیرهای چوبی عظیم تزئین می شوند. استفاده از کاغذ دیواری در این سبک مجاز نیست، به جای آن دیوار را گچی کرده و از رنگ های روشن روی آن استفاده می کنند.

رنگ‌های سبک مدیترانه‌ای

رنگ های بکار رفته در این سبک الهام گرفته از رنگ خورشید، تن های مختلف آبی، فیروزه ای، سایه های بنفش کمرنگ دریا، رنگ های شاداب گیاهان، شنهای گرم ساحل و خنکای آسمان ابری می باشند. در واقع کلید طراحی فضای این سبک انتخاب صحیح رنگ برای دیوارها، کفپوش ها، مبلمان و پارچه ها است. اغلب رنگ های مورد استفاده در این سبک الهام گرفته از رنگ های سرد می باشد در صورت عدم تمایل در استفاده از رنگ های سرد میتوانید از رنگ های الهام گرفته از آفتاب مثل قهوه ای مایل به قرمز، زیتونی، قرمز، صورتی و زرد پررنگ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *