دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار با 8 ایده خلاقانه

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار با 8 ایده خلاقانه
امتیاز شما به این مطلب

دکوراسیون اداری و دفترکار مانند هر فضای دیگری دارای اصول و ایده هایی برای طراحی است که می تواند نقش مهمی در احساس شما نسبت به آن فضا داشته باشد. شما با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را در دکوراسیون داخلی دفترکار خود داشته باشید.

محل کار به عنوان محیطی شناخته می ‌شود که تنها زیبایی آن، ملاک نیست. باید در عین حال که با توجه به نوع کاربرد فضا، تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کارمندان و کارکنان یک محیط باشد. دارای نظم و ترتیب و آرامش بخش نیز باشد تا راندمان کار در محیط کار بالاتر برود.

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار لاکچری بهتر است از یک شرکت معماری در خصوص مشاوره و اجرای ایده کمک بگیرید. اما پیش از سپردن کار به یک معمارداخلی با تجربه خودتان فضا را با توجه به ایده هایی که در این مقاله میخوانید بررسی کنید و نیازهای خود را به عنوان کارفرما با معمار درمیان بگذارید!

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار با 8 ایده خلاقانهما در ادامه به 8 ایده برای دکوراسیون داخلی دفترکار پرداخته ایم:

1- به حداکثر رساندن نور در اتاق کار

یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت انرژی و کاهش خستگی چشم در دفتر کار نورپردازی درست و اصولی است. تا جایی که می توانید نور طبیعی را با استفاده از پنجره های شفاف و بزرگ وارد دفتر کار خود کنید. در کنار آن از نور های مصنوعی نیز برای تامین نور استاندارد استفاده کنید. حتی اگر نور طبیعی در فضا ی شما محدود باشد، انتخاب لامپ های سفید روشن تفاوت زیادی در ذخیره انرژی روزانه شما ایجاد می کند.

2- ایجاد دکوراسیون مینیمال شسته و رفته

سبک مینیمال در فضای دفتر کار علاوه بر شیک و جذاب کردن فضای شما، از به هم ریختگی محیط کار جلوگیری میکند. اصل خلوت گرایی در این سبک باعث ایجاد آرامش می شود و انجام کارها را نیز آسان تر می کند. بنابراین، با این روش دفتر کار خود را ساده و بدون سر و صدا نگه دارید و باعث تقویت انرژی و نشاط و سرزندگی خود و افرادی که در آن محیط مشغول به کار هستند شوید.

3- انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی دفترکار

رنگها از عناصر تاثیرگذار در محیط کاری هستند که می‌توانند باعث تمرکز یا عدم تمرکز شما در محیط کاری شوند. رنگ های مایل به آبی ذهن را تحریک می کنند ، رنگ های زرد باعث ایجاد خلاقیت می شوند و رنگ سبز احساس آرامش را القا می کند ، البته این می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

مقاله پیشنهادی : مهم‌ترین اصول دکوراسیون اداری

سعی کنید از رنگ‌های شاد صرفا برای تاکید، نشان دادن محدوده کاری و جزییات استفاده کنید و تا جایی که می‌شود از رنگ‌هایی که توجه را به سمت خود نمی‌برند استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار با 8 ایده خلاقانه4- استفاده از رایحه های نشاط آور

نکته مهم در حفظ انرژی و نشاط در تمام طول روز این است که مطمئن شوید هیچ یک از حواس شما فراموش نشده است. پس حتی به رایحه هایی که در فضای شما وجود دارد توجه داشته باشید. معمولاً برای انرژی و شادابی از رایحه ای شبیه به نعنا فلفلی استفاده می شود، در حالی که رایحه های مرکبات می توانند باعث بالا رفتن استرس شوند.

5- افزودن فضای سبز به محیط کار

ما به عنوان انسان، موجوداتی طبیعی هستیم که اگر به اندازه کافی در روز با طبیعت ارتباط نداشته باشیم ، می توانیم جدی رنج ببریم. خوشبختانه، مبارزه با آن یک مشکل آسان است.
افزودن فضای سبز به محیط کاری در عین تصفیه هوا، باعث ایجاد احساسات خوبی می شود و فرصت های بیشتری برای تقویت فضای داخلی شما با گلدان ها و گل های تزئینی فراهم می کند.

6- پیام های انگیزشی

وقتی احساس خستگی می کنید، سخت است که بهترین ورژن از کار خود را ارائه بدهید. همچنین ممکن است برای شروع فراموش شود که چرا اینقدر سخت کار می کنید. به همین دلیل شما روزانه نیاز دارید تا انرژی خود را بروزرسانی کنید. افزودن چند قطعه برای نمایش پیام های انگیزشی مورد علاقتان می تواند تأثیر جدی بر بازدهی روزانه شما بگذارد. و این روزها سبک ها، چاپها و عکس های تایپوگرافی متنوعی برای انتخاب وجود دارد.

مقاله پیشنهادی : هوم آفیس یا دفتر خانگی چیست؟

7- ایجاد فضای ذخیره سازی در طراحی دفتر کار

یکی از بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی دفترکار که باعث کاهش بهره وری می شود، داشتن یک میز کار پر از بی نظمی، و نداشتن فضای مناسب برای نظم دهی به وسایل است. قرار دادن جعبه های ذخیره سازی مرتب برای گذاشتن وسایلی مانند ابزارنوشتن ، کاغذها قبل از پردازش آنها و وسایل مختلف اداری، فوراً فضای شما را منظم تر نشان می دهد و نگه داشتن آن کاملاً آسان تر می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار با 8 ایده خلاقانه8- نظم دادن به دفتر کار با پارتیشن بندی

یکی از عناصری که در دکوراسیون داخلی دفترکار باعث نظم دهی به محیط میشود، پارتیشن بندی دفتر کار است. پارتیشن‌ها با استفاده از کمترین فضا باعث فضاسازی در محیط های اداری می‌شوند و زیبایی خاصی را به فضا انتقال می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *