ترفندهای دکوراسیون

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی
امتیاز شما به این مطلب

چیدمان درست خانه و ایجاد زیبایی بصری یکی از اهداف اصلی طراحان در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. استفاده و ترکیب آیتم‌های مختلف در چیدمان منزل و رعایت سبک درست می‌توانند به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک کنند. در این بین استفاده از برخی عناصر در کنار آیتم‌های اصلی مانند مبلمان و … تاثیر زیادی در کامل‌تر کردن چیدمان فضای داخلی خواهند داشت. به عنوان مثال نقش تابلو در دکوراسیون داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل امروزه با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و سایر عوامل موثر، انتخاب تابلو و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی نقش تابلو در دکوراسیون داخلی، با تاثیر این آیتم در چیدمان داخلی بیشتر آشنا شده و به نکات مهم پیرامون انتخاب این عنصر در منزل بپردازیم.

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلیچرا باید از تابلو استفاده کنیم؟

امروزه، سبک‌های مختلفی از نحوه‌ی چیدمان دکوراسیون داخلی در منازل ایجاد شده‌اند که استفاده از هر کدام، با توجه به عوامل مهم و تاثیر گذاری مثل متراژ منزل، انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند که از کدام یک از سبک‌های چیدمانی در منزل استفاده کنید. از سبک مدرن تا کلاسیک، استفاده درست و اصولی از عناصر اصلی، تاثیر بسیار زیادی در چیدمان بخش اصلی دکوراسیون خواهند گذاشت.

مقاله پیشنهادی : انواع چراغ دیواری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

اما نکته‌ای که باید بعد از این مورد به آن توجه کرد، انتخاب و استفاده درست از عناصر مکمل می‌باشد. به همین دلیل به کار بردن این عناصر مانند تابلو در دکوراسیون داخلی، می‌تواند به عنوان یک مکمل در چیدمان منزل، خودنمایی کنند. فارغ از سبک چیدمان دکوراسیون داخلی، می‌توان با انتخاب درست طرح و نقش تابلو، زیبایی بیشتری در منزل ایجاد کرد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلیتوجه به سبک چیدمان منزل

قبل از بررسی طرح و نقش تابلو، بهتر است بدانیم که عوامل مختلف زیادی هستند که می‌بایست در هنگام خریدو انتخاب تابلو به آنها توجه کرد. به عنوان مثال یکی از اولین مواردی که هر فردی به آن اهمیت خواهد داد، سبک دکوراسیون داخلی مورد استفاده در منزل می‌باشد. اگر طرفدار چیدمان به سبک کلاسیک باشید، انتخاب‌های بی شماری پیش روی شما قرار خواهند داشت. استفاده از تابلو فرش‌هایی با طراحی‌های سنتی، کلاسیک و شلوغ از جمله مناسب‌ترین انتخاب‌ها خواهند بود. استفاده از منبت کاری برای چارچوب و قاب تابلو نیز از دیگر ویژگی‌های این سبک از تابلو خواهد بود که علاوه بر حفظ سبک و قالب اصلی دکوراسیون، به زیبایی بیشتر منزل نیز کمک خواهد کرد.

در مقابل در اکثر خانه‌های امروزی، شاهد استفاده از سبک چیدمان به سبک مدرن هستیم. دلیل این انتخاب نیز تا حد زیادی قابل حدس است. متراژ پایین و افزایش خانه‌های آپارتمانی از دلایل اصلی انتخاب این سبک برای چیدمان می‌باشد. به همین دلیل نیز تابلوهایی با طراحی مدرن و مینیمال، وارد بازار دکوراسیون شدند. از ویژگی‌های اصلی این نوع تابلوها، طراحی‌های ساده، قاب و چهارچوب با کمترین جزئیات و البته ابعاد و اندازه‌های متفاوت می‌باشد. انتخاب درست تابلو در دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی در روحیه افراد منزل نیز خواهد داشت.

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلیتابلو در دکوراسیون داخلی و محل نصب آن

بعد از انتخاب سبک درست تابلو، حال نوبت به محل نصب مناسب آن خواهد رسید. در بیشتر مواقع، ایجاد کردن یک نقطه‌ی کانونی می‌تواند علاوه بر ایجاد و مشخص کردن فضای نشیمن، محل اصلی اصلی و قلب دکوراسیون داخلی را به نمایش بگذارد. اما امروزه با ایجاد شدن روش‌های مختلف نصب تابلو، استفاده از طرح‌های جدید نیز بسیار رواج پیدا کرده است. به عنوان مثال استفاده از تابلوهای چندتایی و نصب آنها در قسمت‌های مختلف منزل می‌تواند حس و حال جدیدی به فضای داخلی منزل شما هدیه کند. انتخاب محل نصب یکی از موارد مهم انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که با رعایت کردن آن، بخش بزرگی از چیدمان مناسب منزل را ایجاد خواهد کرد.

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلیابعاد تابلو

تناسب و توازن در انتخاب هر عنصری در دکوراسیون داخلی اهمیت فراوانی دارد. فرقی نمی‌کند که این اصل برای انتخاب مبلمان باشد و یا سایر عناصر و اکسسوری‌های مورد استفاده در منزل! به همین دلیل یکی از موارد مهمی که حین انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد، ابعاد و اندازه مناسب آن خواهد بود. اگر سالن پذیرایی و اتاق نشیمن شما بزرگ و جادار بود، می‌توانید از تابلوهایی با ابعاد بزرگ استفاده کرده و با ایجاد کردن نقطه‌ی کانونی در خانه، یک قدم به تکمیل کردن دکوراسیون داخلی خود نزدیک تر شوید. در مقابل ممکن است که برعکس این اتفاق نیز صدق کند. پس اگر فضای نشیمن کوچک‌تری در دسترس داشتید، پیشنهاد ما استفاده از تابلوهایی با ابعاد و اندازه‌ی کوچک و البته تعداد کمتر خواهد بود.

نکات مهم برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلیتابلو در دکوراسیون داخلی، هارمونی رنگ‌ها

به عنوان آخرین نکته این مقاله برای انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی، بهتر است که به هارمونی رنگ و البته طرح اصلی تابلو توجه کرد. اگر در منزل از سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌کنید، باید بدانید که انتخاب طرح کلاسیک و سنتی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهد بود. استفاده از رنگ‌های قوی و پررنگ مانند قرمز، طیف‌های مختلف قهوه‌ای، بژ و سایر رنگ‌های گرم می‌تواند نتیجه‌ی بسیار ایده‌آلی به همراه داشته باشد. با این حال اگر سبک دکوراسیون مورد علاقه‌ی شما به چیدمان مدرن نزدیک‌تر بود، می‌توانید از تابلوهایی با طراحی‌های ساده و مینیمال استفاده کنید. انتخاب این نوع طراحی‌ها با رنگ‌های روشن و خنثی از جمله مواردی هستند که در انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی ایفا خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی : ایده‌های خلاقانه برای دکور ستون وسط پذیرایی خانه

جمع بندی

در دنیای دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل، راه‌های مختلف زیادی هستند که پیش روی ما قرار خواهند گرفت. انتخاب سبک مناسب دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل بر این اساس، می‌تواند مارا به هدف اصلی چیدمانی نزدیک‌تر کند. اما بهتر است بدانید که استفاده از بعضی عناصر برای تکمیل کردن دکوراسیون داخلی ضروری خواهند بود. به عنوان مثال انتخاب درست تابلو در دکوراسیون داخلی و توجه به ملاک‌های مهم و تاثیر گذار، می‌تواند تا حد زیادی به زیباتر شدن منزل ما کمک کند. توجه به سبک اصلی دکوراسیون داخلی، ابعاد و متراژ منزل، هارمونی رنگ‌ها و البته نصب در مکان مناسب، همگی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب و استفاده از این آیتم در خانه خواهند بود. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی نکات پیرامون انتخاب تابلو در دکوراسیون داخلی، با مهم‌ترین نکات آن آشنا شده و بتوانیم از آن به بهترین شکل ممکن در منزل استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *