آشنایی با محصولات

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
امتیاز شما به این مطلب

آشنایی با انواع پرده

پرده باعث جلوگیری از ورود نور خورشید به درون محیط شده، از ورود سرما گرما و سر صدا نیز جلوگیری می‌نماید. در عین حال پرده نقش مهمی در زیبایی و هارمونی و هماهنگی طراحی داخلی دارد. پرده یکی از لوازم ضروری هر مکان مسقف به حساب می‌آید. بسیاری از افراد دغدغه خرید پرده اداری با کیفیت با ارزانترین قیمت ممکن را دارند. در ادامه به صورت دقیق انواع پرده مناسب فضای اداری را بررسی می‌کنیم.

پرده کرکره عمودی یا لوردراپه (vertical blind)

همانطور که از اسم آن پیداست، پرده کرکره عمودی، از نوارهای عمودی تشکیل شده است که این نوارها به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. کنترل باز و بسته کردن پرده عمودی یا لوردراپه به وسیله تراک صورت می‌پذیرد. با باز و بسته کردن پرده توسط این مکانیزم، امکان کنترل میزان ورود و خروج نور به محیط فراهم است. محل نصب پرده لوردراپه بیشتر در اتاق‌های اداری و مجموعه‌ها، اتاق‌های خانگی و … است. برای تمیز کردن و نظافت پرده لوردراپه، می‌توانید از دستمال معمولی و یا جاروبرقی استفاده کنید. در صورتی هم که قصد دارید که این نوع پرده را به صورت کامل‌تری شستشو نمایید، امکان شستشوی پرده لوردراپه یا عمودی با لباسشویی نیز فراهم است.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده لوردراپه

در ادامه برخی از ویژگی‌های پرده کرکره‌ای عمودی لوردراپه را برای شما بر می‌شماریم.

  • طول عمر بالا : با خرید پرده لوردراپه، یک پرده عمودی با طول عمر بالا و با کیفیت را در اختیار خواهید داشت و تا سالیان سال از شما در برابر نور خورشید محافظت خواهد کرد.
  • نصب راحت : نصب پرده لوردراپه راحت بوده و شما می توانید از طریق هماهنگی با فروشگاهی که پرده را خریداری کرده اید برای نصب آن اقدام کنید.
  • نظافت راحت : در صورتی که پرده لوردراپه کثیف شود، به راحتی امکان شستشو و نظافت راحت آن فراهم است. در صورتی که محیط شما یک محیط‌ شلوغ مانند مجموعه‌ها، ادارات و … باشد، بهترین گزینه ممکن خریداری کردن پرده کرکره ای عمودی است.
  • تنوع بالا : تنوع و رنگ بندی مختلف این نوع پرده باعث شده است که کلیه سلایق را پوشش دهد، بدین صورت با هر سلیقه ای که باشید، امکان انتخاب رنگ‌های متنوعی از پرده لوردراپه را خواهید داشت.

ابعاد پرده لوردراپه: پرده لوردراپه در دو ابعاد 9 و 13 سانتی به بازار ارائه شده است که متناسب با نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید پرده لوردراپه 9 و 13 سانتی متری نمایید.

معایب پرده لوردراپه
  • پیچیدگی مکانیزم پرده عمودی، باعث می‌شود که قطعات زیادی درگیر شوند، بدین دلیل هنگام از کار افتادن یک قطعه، کل پرده از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد.

مقاله پیشنهادی : مهم‌ترین اصول دکوراسیون اداری

پرده کرکره ای زبرا (Zebra Shade Rolle)

پرده کرکره ای زبرا نیز نوع دیگری از انواع پرده اداری است. دلیل نامگذاری پرده زبرا، برگرفته از نام گورخر و راه راه بودن آن است. در واقع پرده کرکره ای زبرا از دو متریال تور و پارچه تشکیل شده است که برعکس پرده لوردراپه، افقی است. یعنی پرده به صورت راه راه افقی از تور و پارچه تشکیل شده است. با استفاده از بیلبیرک و غلتک می‌توان نوارها را به صورتی تنظیم کرد که نور محیط را کنترل نمود.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده زبرا
  • قیمت مناسب: پرده زبرا از قیمت مناسبی برخوردار بوده اگر قصد خرید یک پرده افقی اداری با قیمت مناسب را دارید، بدون شک خرید پرده زبرا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
  • استفاده راحت: استفاده کردن از پرده زبرا بسیار راحت بوده و به سادگی می‌توانید نور آن را کم و زیاد کرد و پیچیدگی خاصی ندارد.
  • طول عمر بالا: طول عمر و دوام پرده زبرا بالاست، به راحتی می‌توانید با خرید پرده زبرا، تا چند سال از آن استفاده کنید و دغدغه خراب شدن آن را نداشته باشید.
  • قابلیت سایه روشن شدن: این پرده قابلیت سایه روشن شدن را دارد و می‌توانید از آن استفاده نمایید.
معایب پرده زبرا
  • مشکل گیربکس: مشکل عمده و اصلی که پرده کرکره ای زبرا دارد اینست که گیربکس این پرده ممکن است دچار مشکل شود. در صورت بوجود آمدن مشکل، تعمیر کردن گیربکس پرده زبرا کار دشواری خواهد بود.

پرده شید یا روز و شب

در واقع پرده ای که از یک تکه پارچه تشکیل شده است و به کمک گیربکس به بالا و پایین هدایت می‌شود، را پرده شید می گویند. زیبایی پرده شید زبانزد بوده و کیفیت آن بسیار بالاست و یکی از انتخاب های اصلی هر خریدار پرده ای به شمار می‌رود. پرده دابل شید یا روز شب از دو پرده شید رول طور به صورت موازی تشکیل شده است که یکی از رول ها تور بوده و رول دیگر یک پارچه ضخیم است.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده شید
  • مینیمال بودن: پرده های شید به صورت کاملا مینیمال و بدون زرق و برق و پیچیدگی زیاد به بازار عرضه شده اند. مینمال بودن باعث شده است که بتوان از پرده شب و روز در انواع مکان‌های مسقف استفاده نمود.
  • جلوگیری از ورود نور: یکی از ویژگی‌های اصلی پرده شید یا پرده روز و شب جلوگیری از ورود نور به درون فضای داخلی است. نام گذاری پرده شید به نام روز و شب هم به دلیل اینست که می‌توان از تمام نور ورودی به درون فضای داخلی جلوگیری نمود.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: پرده روز و شب می‌تواند به عنوان یک عایق خیلی عالی عمل کرده و از ورود گرما، سرما و حتی سر و صدا به درون اتاق جلوگیری نماید.
  • سهولت شستشو: به راحتی امکان شستشوی پرده shade یا روز شب برای استفاده کننده فراهم است.

انواع پرده شید

پرده شيد ساده

در پرده شید ساده، از پارچه با تراکم بیشتر استفاده شده است. این نوع پرده مقدار زیادی از نور خورشید را به درون اتاق کنترل می‌نماید. لازم به ذکر است که در صورتی که اقدام به خرید این پرده نمایید. امکان مشاهده درون اتاق برای افراد بیرون از آن امکان پذیر نیست اما مقداری از نور وارد می‌شود.

پرده کرکره ای شید رول (shade Rolle)

یک نوع دیگر از پرده شید، نوع رول دار آن است. در پرده شید رول، پرده از یک پارچه با کیفیت ایجاد شده است. فرق پرده شید رول با پرده ساده این است که پرده شید رول به کمک یک گیربکس به بالا جمع می‌شود و در عین حال می‌توان در مواقع نیاز آن را باز نمود.

پرده شيد سان اسكرين

این نوع پرده از متریال پلی استر به وجود می‌آید. با خرید پرده شید سان اسکرین هم می‌توانید از ورود نور به درون اتاق جلوگیری نمایید و هم اینکه امکان بیرون را مشاهده نمایید.

پرده شيد بلاك اوت (Blackout Shade Roll)

همانطور که از اسم این نوع پرده پیداست، پرده شید بلاک اوت به شما کمک می‌کند که تا 95 % از ورود نور به درون اتاق جلوگیری نمایید. به دلیل ضد نور بودن پرده شید بلاک اوت از بافت پارچه ای ضخیم ساخته می‌شود. پرده شید بلاک اوت مناسب مکان هایی همانند حمام، پرده سرویس بهداشتی است. همچنین مکان هایی که نیاز است نور به صفحه مانیتور بازتاب نکند.

مقاله پیشنهادی : جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2023

پرده کرکره ای ونیزی (venetian blind)

یکی از پرده های محبوب برای استفاده در ادارات و مکان‌های رسمی پرده کرکره ای ونیزی است. این نوع پرده از اسلات های فلزی یا پلاستیکی افقی تشکیل شده و هیچ نوع نوری از خود عبور نمی‌دهند. در بعضی از مکان ها از پرده کرکره پرفراژ استفاده می‌شود تا هم از شدت نور تابیده شده به درون اتاق جلوگیری شود هم محیط داخل اتاق به طور کامل تاریک نشود. پرده کرکره ای ونیزی به صورت افقی بوده و نصب راحتی دارد.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده کرکره ای ونیزی
  • سهولت نصب: نصب پرده کرکره ای ونیزی کار راحتی است و نیازی به نصاب حرفه ای نیست.
  • قیمت متوسط: به نسبت سایر پرده‌ها، قیمت پرده ونیزی متوسط بوده و خرید پرده کرکره ای ونیزی مقرون به صرفه است.
  • قابلیت سایه روشن: این نوع پرده امکان استفاده به شیوه سایه روشن را داراست.
  • تنوع سایز: تنوع ابعاد و اندازه پرده ونیزی بالاست. این پرده در ابعاد، 16 میلی متری، 25 میلی متری، 35 میلی متری و 50 میلی متری به بازار ارائه شده است.
  • طول عمر بالا: طول عمر این پرده بالا بوده و با خریدن آن تا سالیان متمادی می‌توانید از آن استفاده نمایید.
معایب پرده کرکره ای ونیزی
  • شستشوی سخت: شستشوی این کرکره به دلیل ظریف بودن تیغه ها کار سختی است و یکی از معایب پرده ونیزی نیز همین مسئله می‌باشد. اما شما به راحتی به کمک پارچه مطلوب می‌توانید که گردگیری این نوع پرده را انجام دهید.

پرده کرکره ای چوبی (wooden blind)

پرده کرکره ای چوبی به دلیل زیبایی آن و همچنین حساس بودن متریال چوب به نسبت فلز، از قیمت بالاتری به نسبت سایر پرده ها برخوردار است. در صورتی که قصد خرید پرده کرکره ای چوبی را دارید باید بدانید که مکانیزم عملکردی پرده کرکره ای چوبی همانند نوع فلزی بوده اما به دلیل سنگینی چوب، باید از اتصالات مستحکم تری برای آن استفاده شود.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده چوبی
  • زیبایی بی نظیر: زیبایی و لوکس بودن پرده کرکره ای چوبی در مقابل سایر پرده ها واقعا به چشم آمده و در صورتی که محدودیت بودجه ای ندارید، خرید پرده چوبی به زیبایی دکوراسیون داخلی شما می‌انجامد.
  • قابلیت سایه روشن: پرده چوبی قابلیت سایه روشن داشته و کیفیت بی نظیری را به شما ارائه می‌دهد.
  • تنوع ابعاد: پرده چوبی در ابعاد 25 میلی متر، 35 میلی متر و 50 میلی متر به بازار عرضه شده است.
معایب پرده چوبی
  • غیر قابل شستشو: با توجه به چوبی بودن این نوع پرده، امکان شستشوی پرده چوبی برای شما فراهم نیست.
  • قیمت بالا: چوب ماده گرانقیمتی بوده و پرده چوبی نیز جزو گرانترین پرده های موجود در بازار به شما می‌رود و برای خرید آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.
  • نصب سخت: فرایند نصب پرده چوبی سخت و دشوار بوده و چنانچه که نیاز به نصب پرده چوبی دارید، حتما باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود.
  • وزن بالا: وزن پرده های چوبی بالا بوده و به همین دلیل باز و بسته کردن آن برای افراد مسن و کودکان کمی دشوار است.

پرده کرکره ای پلیسه (pleated blind)

پرده پلیسه در واقع یک پرده پارچه ای بوده که به صورت پلیسه ای در آمده است. این نوع پرده برای انواع اتاق مناسب بوده و مکانیزم بالا و پایین شدن آن بر اساس کشیدن نخ است که با کشیدن جمع شده و با رها کردن پرده باز می‌گردد.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده پلیسه
  • نصب راحت: نصب پرده پلیسه بشدت راحت بوده و به راحتی می‌توانید آن را نصب نمایید.
  • مناسب انواع اتاق ها: از پرده پلیسه می‌توان در انواع اتاق ها استفاده نمود.
معایب پرده پلیسه
  • شستشوی دشوار: شستشوی پرده پلیسه کار دشواری است و به دلیل پلیسه بودن آن، این کار پیشنهاد نمی‌گردد.
  • قابلیت سایه روشن ندارد: این نوع پرده قابلیت سایه روشن ندارد.

پرده سیلوئیت (Silhouette blinds)

پرده سیلوئیت نوعی پرده زبرا است که از دو لایه توری یا حریر مانند، به صورت موازی در کنار هم و یک لایه پارچه ای بصورت افقی در بین این دو لایه توری ساخته شده است. که جلوه ای مانند پرده کرکره فلزی به پرده می دهد. در واقع عملکرد پرده سیلوئت الهام گرفته از پرده کرکره فلزی است که بصورت پارچه ای و زبرا ارائه شده است و زیبایی خاص خود را دارد. این نوع پرده ها نیز قابلیت تنظیم نور به اندازه دلخواه و سایه روشن را مهیا می کنند. پرده های سیلوئت سبک و ساده است.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده سیلوئیت
  • نصب راحت: نصب پرده سیلوئیت ساده است و توسط نصاب پرده با دقت بالایی صورت می‌پذیرد.
  • کاربری ساده: کاربری و استفاده از این نوع پرده ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.
معایب پرده سیلوئیت
  • طول عمر کوتاه: طول عمر این پرده کوتاه است و ظرافت آن بالاست.
  • شستشوی سخت: شستشوی پرده سیلوئیت کار دشواری است. این نوع پرده، به دلیل تور و ظرافتی که دارد، شستشوی سختی دارد.

پرده کرکره ای رومن (roman blinds)

پرده های رومن از پارچه تاشده ای تشكيل شده که هر چه به سمت بالا کشیده شوند بر تعداد تای پارچه ها بروی هم اضافه میشود. از این پرده ها معمولا برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی، ناهار خوری یا هر فضایی که بخواهید ظاهر لوکس تری داشته باشد، استفاده می شود.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده رومن
  • نصب راحت: نصب پرده رومن کار راحتی بوده و نیاز به پیچیدگی بالایی ندارد.
معایب پرده رومن
  • سایه روشن ندارد: این نوع پرده سایه روشن ندارد.
  • پارگی نخ ها: در صورتی که به این نوع پرده فشار وارد شود دچار پارگی نخ خواهد شد.

پرده پنل تراک (Track Panel)

پرده های پنل تراک با الهام از صفحه نمایش ژاپنی Shoji طراحی شده است. این نوع پرده جایگزین جدیدی برای پرده های عمودی، درهای پاسیو، پنجره ها و فضاهای بزرگ است كه بشكل كشويی حركت ميكند. پنل تراک یک گزینه زیبا برای پنجره های بزرگ، درهای فرانسوی و کشویی است.

آشنایی با انواع پرده مناسب فضای اداری
مزایای پرده پنل تراک
  • صاف و ابریشمی بودن: پرده پنل تراک یک پرده صاف و ابریشمی گونه است و از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار است.
  • نصب آسان: نصب پرده پنل ترک آسان است و به راحتی می‌توان آن را نصب و راه اندازی نمود.
  • قابل شستشو بودن: پرده پنل ترک، قابل شستشو بوده و می‌توان به سادگی از آن استفاده کرد.
معایب پرده پنل تراک
  • سیستم کنترل دستی: این نوع پرده از سیستم کنترل دستی بهره می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *