آشنایی با محصولات

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟
امتیاز شما به این مطلب

بررسی کاربرد، مزایا و معایب پارتیشن فایبرگلاس

پارتیشن ها یکی از پر کاربردترین وسایل هایی هستند که هم در محیط های اداری، هم در محیط های تجاری و یا حتی مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها تاثیر بسیار مثبتی بر روی دکوراسیون های داخلی و معماری های خانه ها دارند. به همین دلیل است که امروزه در بازارهای موجود پارتیشن های دکوراتیو بسیار تنوع بالایی دارند. یکی از پرطرفدارترین آن ها پارتیشن های فایبرگلاس است.

پارتیشن فایبرگلاس چیست؟

پارتیشن فایبرگلاس یک سازه مصنوعی است که برای جدا کردن فضاهای مختلف در داخل ساختمان ها و فضاهای تجاری استفاده می شود. این پارتیشن ها از مواد فایبرگلاس ساخته شده اند که شامل الیاف شیشه ای می باشند. این الیاف شیشه ای با استفاده از رزین های مقاوم به آتش به یکدیگر متصل می شوند و به این ترتیب یک سازه محکم و دارای خواص مقاومت در برابر آتش و حرارت تشکیل می دهند.

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

ویژگی های پارتیشن فایبرگلاس

  • پارتیشن فایبر گلاس سمی نیستند و با توجه به ساختاری که دارند سازگار با محیط زیست نیز می باشند و چیزی که سبب مطرح شدن پارتیشن فایبرگلاس شده، این است که ضد اشتعال نیز می باشند که از این پارتیشن فایبرگلاس جدید می توانید در مکان های اشتعال زا نیز استفاده کنید. در کل جدا کننده های فضا باید برای آن فضا و مکان مناسب باشند و در زمان خرید پارتیشن فایبرگلاس توجه داشته باشید که از کلاس A باشند چرا که این دسته پارتیشن ها عایق خوبی در برابر آتش می باشند.
  • پارتیشن فایبر گلاس دارای انواع مختلفی می باشد که آن ها را به دیوار نیز نصب می کنند اما توجه داشته باشید که استفاده از پارتیشن فایبرگلاس و یا دیوار پوش پلیمری هیچگونه محدودیتی ندارد و در هر مکان و سطحی می توان از آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال از این پارتیشن های فایبرگلاس می توانید درر مهم کودک، بیمارستان استفاده کنید تا خطر بروز حوادث را به حداقل برسانید.
  • چیزی که سبب شده است تا پارتیشن فایبرگلاس و یا دیوار پوش فایبرگلاس بسیار مطرح شود، در این است که نصب آن ها بسیار سریع و اسان می باشد و دارای استحکام و مقاومتی بی نظیر می باشند. پارتیشن فایبرگلاس در برابر اسید و شرایط قلیایی مقاوم می باشد و شما می توانید هر زمان که خواستید آن ها را بشویید بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به بافتشان وارد شود. به دلیل شستشوی آسان و سریعی که پارتیشن های فایبرگلاس دارند، روی زیبایی دکوراسیون تاثیر بی نظیری می گذارند.
  • یکی از ویژگی های پارتیشن فایبرگلاس در این است که این نمونه از پارتیشن ها چون با الیاف شیشه با نام فایبر گلاس ساخته شده اند، دارای کیفیت و مقاومتی بسایر بالا نیز هستند که از ویژگی های این الیاف فایبر گلاس می توان به مقاومت خیلی خوبشان در برابر آب، حرارت، مواد شیمیایی اشاره نمود و آن ها را می توان روی هر سطحی نصب نمود.
  • در اصل اگر بخواهیم به صورت تخصصی بگوئیم که جنس پارتیشن فایبر گلاس چگونه است، باید گفت که نام دیگر ان پلیمر نیز می باشد که که به صورت توری های رول شکل می باشند و از پلی پروپیلن ساخته می شوند. به همین دلیل این پارتیشن های فایبرگلاس در برابر خوردگی، نور خورشید، رطوبت بسیار مقاوم می باشند و طول عمر بالایی نیز دارند که از لحاظ قیمت نیز، قیمت دیوار پارتیشن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد و اجناس پلیمری رنگ پذیری خیلی خوبی دارند.

انواع پارتیشن های فایبر گلاس

پارتیشن های فایبر گلاس دارای دو نوع هستند که در این بخش می خواهیم به شما معرفی کنیم:

  • پارتیشن های فایبر گلاس ثابت: همان گونه که از نام او مشخص است، این پارتیشن ها بعد از نصب حرکت نمی کنند و به پیچ و مهره ثابت می مانند.
  • پارتیشن های فایبر گلاس متحرک: شما می توانید پارتیشن های فایبر گلاس محرک را نصب نموده و آن را هر زمانی که می خواهید حرکت دهید. مانند پارتیشن هایی که در حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

مزایای پارتیشن های فایبرگلاس:

مقاومت بالا در برابر ضربه، خراش و رطوبت

پارتیشن های فایبرگلاس به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، به عنوان جایگزینی ایده آل برای پارتیشن های سنتی چوبی یا فلزی محسوب می شوند. این پارتیشن ها دارای وزن سبکی هستند و بنابراین نصب و حمل و نقل آنها آسان است. همچنین، این پارتیشن ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، خراش و ضربه دارند و در مقابل آب و رطوبت نیز مقاومت کاملی دارند.

تنوع طرخ و رنگ

پارتیشن های فایبرگلاس در طراحی و شکل ظاهری متنوعی عرضه می شوند و به راحتی قابل تنظیم و تغییر شکل هستند. همچنین، این پارتیشن ها قابلیت جذب صدا را دارند و بنابراین می توانند در کاهش نویز و سر و صدای محیطی مؤثر باشند. در کل، پارتیشن فایبرگلاس یک راه حل مناسب و کارآمد برای ایجاد فضاهای جداگانه و تقسیم بندی در ساختمان ها و فضاهای تجاری است که علاوه بر عملکرد عالی، دارای ظاهری زیبا و جذاب نیز می باشد.

مقاله پیشنهادی : آشنایی با انواع دیوارپوش کامپوزیت و مزایا و معایب آن

مقاومت بالا در برابر آتش و اشتعال

دیوار پوش فایبرگلاس از دسته دیوار پوش های شیک و خاصی است که به راحتی و هر زمان می توانید اقدام به شستشوی آن ها کنید و از طرفی هم این دیوار پوش فایبرگلاس علاوه بر داشتن زیبایی بی نظیر، مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش داشته و از آن نیز جلوگیری می کند. اگر به دنبال یک دیوار جداکننده هستید تا فضای خانه خود را از هم تفکیک کنید، از این جدا کننده های فضا استفاده نمائید.

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

شستشوی آسان پارتیشن فایبرگلاس

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است پارتیشن های فایبر گلاس پرطرفدار باشند این است که نصب آن ها بسیار آسان و راحت می باشد. همچنین دارای مقاومت و استحکام بی نظیری هستند. پارتیشن های فایبر گلاس در برابر اسیدها هم نیز مقاوم هستند. این باعث می شود تا شما بتوانید هر زمان که احساس کثیفی آن ها را دارید، بدون کوچک ترین تردیدی بشویید. پارتیشن های فایبر گلاس به دلیل این که شستشوی آسان و سریع هم دارند باعث شده است تا محبوب تر از بقیه پارتیشن ها باشد.

با پارتیشن فایبرگلاس نگران کپک و رطوبت نباشید

خیلی از افراد در مناطق شمالی که رطوبت بسیار زیادی وجود دارد، می ‌توانند به راحتی از پارتیشن های فایبر گلاس استفاده کنند. با استفاده از پارتیشن های فایبر گلاس، خطر ایجاد قارچ و کپک در این پارتیشن ها می توانید در امان باشید. بهتر است در منازل و ویلاهایی که در شهرهای شمال دارید از پارتیشن های فایبر گلاس به جای پارتیشن های چوبی و ام دی اف استفاده کنید. پارتیشن های فایبر گلاس بعد از گذشت چند سال با برخورد رطوبت دچار آسیب نمی شوند. شما می توانید به راحتی از آن ها در محیط های رطوبتی به مدت طولانی استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی : کاغذ دیواری پی وی سی ؛ مزایا و معایب کاغذ دیواری PVC چیست؟

آیا استفاده از پارتیشن فایبرگلاس محدودیت دارد؟

لازم به ذکر است که باید بدانید استفاده از پارتیشن های فایبر گلاس هیچ گونه محدودیتی ندارد. شما می توانید آن را در هر مکان و در هر سطحی که می خواهید مورد استفاده قرار دهید. به طور مثال شما می توانید از پارتیشن های فایبرگلاس در مهد کودک ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید از خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

پارتیشن فایبرگلاس چیست و چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

معایب پارتیشن های فایبر گلاس

همان طور که می ‌دانید هر نوع محصولی که تولید می شود دارای معایبی نیز هستند. پارتیشن های فایبر گلاس نیز معایبی دارد که در ادامه آنرا بررسی می کنیم:

  • پارتیشن های فایبر گلاس همیشه عایق صوتی مناسبی نیستند
  • پارتیشن های فایبر گلاس در مقابل بادها هم نیز مقاوم نیستند.
  • ترد و شکننده بودن آن ها هم نیز یکی از معایب این پارتیشن ها است.
نتیجه گیری:

همانطور که بیان کردیم پارتیشن فایبرگلاس از نمونه پر فروش ترین انواع پارتیشن های خاص و شیک می باشند که هیچگاه از مد نمی افتند و قیمت آن بسیار ارزان تر از انواع دیگر پارتیشن های جدا کننده فضا می باشد. پارتیشن های فایبر گلاس دارای مزایای بیشتری هستند و نسبت به معایب خود ارجعیت بیشتری دارند. پس می‌ توانید از آن‌ ها با خیال راحت استفاده نمایید.
پارتیشن های فایبر گلاس را شما می توانید هم در محل کار خود و هم در محل زندگی خود نصب نمایید و از زیبایی که می بخشد، لذت ببرید. پارتیشن های فایبر گلاس را می توانید یک بار خریداری نمایید و با خیال آسوده مدت زمان زیادی را از آن استفاده کنید. عمر طولانی که این محصول دارد باعث می شود تا در مناطق شمالی از آن ها بیشتر استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *