بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!
امتیاز شما به این مطلب

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!

بازسازی یا دکوراسیون داخلی؟ این اولین سوالی است، که هنگام تصمیم گیری برای، انجام یکسری تغییرات در منزل یا ویلای خود، ذهن شما را درگیر میکند. در مقاله قبل به قوانین، مراحل اجرا، و هزینه در بازسازی ساختمان پرداختیم. حال در این مقاله میخواهیم، تفاوت میان بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی را برای شما بررسی کنیم.

تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

اعمال تغییرات در خانه یکی از مسائل بسیار مهمی است که، تاثیر مستقیم بر روحیه ما دارد. با دانستن تفاوت بین باز سازی و دکوراسیون داخلی، میتوانیم تصمیم گیری بهتری نسبت به تغییراتی که میخواهیم در خانه خود اعمال کنیم داشته باشیم.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!

تعریف دقیق از بازسازی خانه!؟

هنگامی که هدف ما و یا کار فرما، تعویض و نوسازی تمامی سازه های فرسوده و قدیمی در ساختمان باشد، هرگونه اعمال تغییرات با این منظور را بازسازی مینامیم. در عملیات بازسازی یک ساختمان، به تعمیر قسمت های آسیب دیده و یا تغییرات کلی آن ساختمان نیز میپردازیم.
برای مشاوره در زمینه انواع بازسازی، نوسازی، و دکوراسیون داخلی میتوانید با دفتر معماری و دکوراسیون داخلی ساوا تماس حاصل فرمایید.

تعریف دکوراسیون داخلی!

گاهی خانه یا فضایی که در آن هستیم نیازی به اعمال تغییرات زیاد و کلی ندارد. حتی ممکن است که خانه یا ساختمان کاملا نوساز باشد. در این صورت ما به تنظیم و ایجاد تناسب بین متریال های انتخابی و اجزای دکوراسیون داخلی نیاز داریم. در اینجا نیاز ما، یک طراح و یا یک دکوراتور حرفه ای، برای دکوراسیون داخلی منزل است. که برای این موضوع شما میتوانید با دفتر دکوراسیون داخلی ساوا تماس حاصل نمایید.

دکوراسیون داخلی توسط شخص دکوراتور انجام میشود. وظایفی که دکوراتور به عهده دارد شامل: چیدمان و تزئینات داخلی، انتخاب رنگ متریال، پارچه ها، پرده ها، تابلو ها، پارچه مبلی و… است. باید بدانید که این وظایف، همه از قواعد مهندسی و طراحی معماری کاملا به دور هستند. دکوراسیون داخلی به هنر و دانش ساخت فضای داخلی دلپذیرتر و کاربردی تر برای ساکنان اشاره دارد. دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی یکی از شاخه های طراحی معماری است و یک طراح داخلی دید کاملی در پروسه طراحی معماری دارد. وظیفه طراح داخلی در آوردن فضاها و فرم های داخلی ساختمان با تمرکز بر اصول طراحی معماری است. طراح داخلی در صورت سر رشته داشتن در کارهای هنری و درک بالا از هنر، می تواند در چیدمان تزئینات داخلی ورود کند. نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها بخشی از طراحی داخلی است که به دانش و فعالیت های عملی نیاز دارد.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!

طراح داخلی یا معمار؟!

مشخصا ابهامات زیادی ممکن است برای شما پیش بیاید که تفاوت بین طراح داخلی و یک شخص دکوراتور در چیست؟ بعضی افراد هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و اقدام به طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی میکنند که موجب ارائه طراح های غیر استاندارد و هدررفت سرمایه می شود. علت این آشفتگی میتواند نبود شفافیت قانونی لازم در این زمینه دانست. در یک پروژه استاندارد و کامل، از ابتدای پروژه طراح داخلی با معمار باید در ارتباط باشند و پروژه را تا پایان کار باهم فکری هم به اتمام برسند. بعد از اتمام این مراحل، کار دکوراتور شروع میشود، و دکوراتور باید شروع به چیدمان و تزیین فضاهای داخلی طراحی شده توسط طراح داخلی می کند و طراح دکوراسیون صرفا در خصوص ظاهر و شکل و فرم متریال تصمیم میگیرد.

برای درک بهتر تفاوت های طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی، این نکته را باید بدانید که در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی نیازی به عملیات ساخت و ساز و مهندسی نداریم و در هر مکانی می توان با تعویض وسایل، تزیینات، پرده، مبلمان و کاغذ دیواری و … تغییر دکوراسیون ایجاد کرد اما برای اجرای یک پروژه طراحی داخلی در ساختمانی که از قبل ساخته شده حداقل نیاز به بازسازی خانه و محل کار خود خواهید داشت.

کدام بهتر است؛ بازسازی یا نو سازی؟

برای اینکه تصمیم درست و مطمئن تری بتوانیم بگیریم، که کدام یک از روش های، بازسازی و یا نوسازی مناسب تر است، در نظر گرفتن نکات و موارد زیر قبل از هر اقدام نیاز و از واجبات است.

1. در نظر گرفتن بودجه:

اینکه چه مقدار بودجه در نظر گرفتید بسیار مسئله مهمی است. یک بازسازی کامل ممکن است بین هفت تا ده درصد ارزش یک ساختمان هزینه داشته باشد. اگر بودجه زیادی ندارید یک ترمیم ساده یا نوسازی انجام دهید.

2. انتظارات شما از ایجاد تغییر در ساختمان:

اگر قصد دارید کاربری ساختمان را با یک اتاق تغییر دهید نیاز به بازسازی است اما اگر فقظ انتظار دارید که ساختمان نو و مدرن به نظر برسد بهترین کار نوسازی است.

3. مشورت با کارشناسان:

بازسازی یا نوسازی کار هرکسی نیست و باید از کمک نیروهای متخصص و مشاوره با کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کرد؛ مانند شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی.

4. مراحل بازسازی و نوسازی خانه:

بازسازی یا نوسازی هر بنایی یکسری مراحل دارد که باید به درستی صورت بگیرد. یک شرکت معماری یا شرکت طراحی دکوراسیون داخلی تمامی مراحل زیر را به درستی طی می کند.

5. طراحی و برنامه ریزی:

قبل از هر اقدامی برای نوسازی خانه باید نقشه قدیمی خانه و نقشه جدیدی که مد نظر است ترسیم و طراحی شود.

6. برآورد هزینه ها:

بعد از ترسیم نقشه اولیه و ثانویه به سمت برآورد هزینه های کلی می رویم که باید بعد از نوسازی خانه پرداخت کنیم.

7. مقاومت خانه:

در نوسازی خانه باید دقت کنیم که فرایند تعمیرات و بازسازی ساختمان در هیچکدام از مراحل بازسازی به سازه های اصلی ساختمان آسیب نرساند.

8. تخریب:

بعد از تصمیم گیری کارشناس و مشتری و ترسیم نقشه حالا به سراغ بخشی می رویم که می خواهیم در آن تغییر ایجاد کنیم. سپس شروع به تخریب قسمت های فرسوده می کنند.

9. سیم های برق و لوله کشی:

زمان تخریب دیوارها و انجام تعمیرات و بازسازی ساختمان باید عناصر خطرساز و حساس را جمع آوری کرد یا آنها را پوشش داد که سیم های برق و لوله های آب از این دسته هستند.

10. نصب پنجره ها:

یکی از مراحل بازسازی که مورد توجه کارشناسان است تغییر پنجره های قدیمی با نوع جدید و دو یا چند جداره است که از هدر رفتن و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

11. نقاشی بنا و تزئینات:

ایجاد تغییرات در ظاهر خانه به خصوص رنگ آمیزی جدید یا کاغذ دیواری حس بسیار خوبی در خانه ایجاد می کند.

12. انتخاب نوع کف پوش:

در مرحله آخر می توانید بر حسب سلیقه و نوع اجزا در دکوراسیون منزل خود کفپوش سنگی، سرامیک یا چوبی انتخاب کنید.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی چه تفاوتی باهم دارند؟!

چه قسمت هایی نیاز به بازسازی دارند؟

در نوسازی خانه علاوه بر تغییراتی که می توان در بخش داخلی و حریم خانه انجام داد برخی از تغییرات هم در مشاعات یک ساختمان انجام می شود و همچنین تعمیر آسانسور، رنگ آمیزی پله ها و پارکینگ و… که در ادامه به چند مورد مهم اشاره می کنیم:

  • بهسازی تجهیزات گرمایش و سرمایش
  • بازسازی درها و پنجره های ساختمان
  • تعمیرات کف
  • بهسازی سرویس بهداشتی
  • تعمیرات تاسیسات ضروری ساختمان
  • نوسازی کابینت ها

این از مواردی بود که در مورد بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ما برای شما در این مقاله بررسی کردیم. باید بدانید که نوسازی یا باز سازی ساختمان و حتی دکوراسیون داخلی منزل فرایندی است که حتما باید با افراد و یا دفاتر حرفه ای که سابقه ای بالا داشته باشند، مشاوره بگیریم. این امر موجب صرفه جویی در هزینه و انتخاب و تصمیم گیری بهتر در باز سازی یا نوسازی در منزل خود بشود.
شما میتوایند برای، انجام هر گونه عملیات، از جمله ، نوسازی، باز سازی و حتی دکوراسیون داخلی خانه با دفتر دکوراسیون و معماری ساوا دکور تماس حاصل نمایید و از تیم ما مشاوره لازمه را دریافت نمایید.

حتما نظرات خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *