دکوراسیون داخلی

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانه

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانه
امتیاز شما به این مطلب

سنگ کورین کابینت نه صد در صد طبیعی است و نه مصنوعی؛ یعنی از مشتقات نوعی سنگ معدن به نام بوکسیت به دست می‌آید. در واقع، ۳۳ درصد از کورین شامل رزین و ۶۶ درصد آن را مواد معدنی طبیعی تشکیل می‌دهند. سنگ کورین از یک قابلیت منحصر به فرد به نام ترموفرمینگ برخوردار است؛ ترموفرمینگ مواد یعنی شکل‌پذیری آن‌ها تحت خلا و فشار. به همین دلیل سنگ بسیار مناسبی برای ساخت انواع میزهای کار، حوضچه‌ها، سینک‌ها و سایه‌بان‌ها به شمار می‌رود. سنگ کورین در ورق‌های ۶، ۱۲ و ۱۹ میلی‌متری تولید می‌شود و به دلیل ویژگی‌های خاص آن در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه ویژگی های انواع سنگ کورین کابینت را با هم می‌خوانیم.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهویژگی های انواع سنگ کورین

سه مدل سنگ کورین کابینت در بازار وجود دارد؛ مات، نیمه براق و براق. هر سه مدل از ویژگی‌های مشترکی برخوردار هستند:

برخورداری از دوام و استحکام ایدئال:

کورین به استحکام استثنایی و مقاومت در برابر خراش، لکه و ضربه معروف شده است.

غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب و رطوبت:

استفاده از کورین برای وسایلی که مستعد استفاده زیاد از آب‌اند، ایدئال خواهد بود. زیرا سنگی یک پارچه بوده و روکش جداگانه‌ای که با قرارگیری در معرض رطوبت دچار شکستگی یا برآمدگی شود ندارد.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهمقاومت در برابر مواد شیمیایی:

همه شوینده‌هایی که برای شست‌و‌شوی سطوح به کار می‌روند دارای مواد شیمیایی و مضر برای بدن هستند. این که بتوانیم با خیال راحت سطح روی کابینت، کانتر آشپزخانه و سینک را تمیز کنیم، بدون این که نگران جذب مواد مضر در تار و پود آن باشیم امتیاز بزرگی به حساب می‌آید.

مقاله پیشنهادی : پانل سیمانی چیست و چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

مقاومت در برابر لکه:

هر گونه لکه ناشی از چربی، قهوه یا رنگ سبزیجات به راحتی و با آب و صابون از روی سنگ کورین پاک می‌شود.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانه
شکل‌پذیری:

کورین عنصری شکل‌پذیر است، یعنی برای ساخت هر قطعه خمیده و صافی نیاز به ایجاد درز اضافه ندارد.

قابل تعمیر بودن:

خط و خش‌های روی سطح کورین به راحتی و با کمک یک سنباده نرم ترمیم می‌شوند.

زیبایی و براقیت:

سنگ کورین مورد نظر خود را در هر نقطه‌ای از آشپزخانه که به کار ببرید جلوه‌ای چشم‌نواز و شیک به آن می‌بخشد.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهنصب آسان:

برای نصب یک سرویس کورین نیازی به تخریب اساسی نواحی اطراف آن نیست. بنابراین، افرادی که قصد بازسازی آشپزخانه را دارند، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین میزان خسارت می‌توانند دکوراسیونی نو و جذاب اجرا کنند.

بهداشتی بودن:

سنگ کورین معمولا در مکان‌هایی به کار گرفته می‌شود که فاکتور بهداشت در آن جا از اهمیت بالایی برخوردار باشد. میز کار آشپزخانه‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌های دندان‌پزشکی از کورین ساخته می‌شود. زیرا باکتری‌ها به راحتی از روی سطح آن پاک شده و کپک‌پذیر نیست.

تولید نکردن گاز سمی با قرار گرفتن در معرض حرارت:

مهم است که بخش‌هایی از سطح کابینت که در مجاورت اجاق گاز قرار می‌گیرند با دیدن حرارت، گازهای سمی در آشپزخانه ساطع نکنند. سنگ کورین کابینت تحت حرارت هیچ گونه آسیبی برای سلامت ما ایجاد نخواهد کرد.

مقاله پیشنهادی : کفپوش ماربل شیت چیست؟

همچنین، نه تنها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است، بلکه تکنیک‌های حکاکی، صیقل زنی و ایجاد بافت به خوبی روی آن اجرا می‌شود. با سنگ کورین می‌توانید ظاهری سفارشی و منحصر به فرد برای کانتر آشپزخانه، سینک یا لگن ایجاد کنید. مقاومت و شکل ظاهری کالاهای ساخته شده از این سنگ، تا سال‌های زیادی ثابت باقی می‌ماند. با این وجود هر گونه خط و خشی هم که روی آن ایجاد شود به راحتی با یک سنباده نرم قابل ترمیم خواهد بود.

انواع سنگ کورین روی کابینت

نصب و اجرای انواع سنگ کورین روی کابینت به شکل دایره‌ای، منحنی، L شکل و U شکل ممکن است. بدون این که درزهای اضافه مابین ضلع‌ها ایجاد شود. به دلیل تنوع زیاد سنگ کورین می‌توانید به سلیقه خود آن را هم‌رنگ با کابینت نئوکلاسیک یا دیگر سبک‌ها انتخاب کنید.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهانواع سنگ کورین سینک ظرفشویی

سنگ های کورین سینک ظرفشویی به صورت یک‌پارچه با همان شکل و رنگ میز کابینت قابل ساخت است. حتی می‌توانید یک سینک دست‌شویی جداگانه هم برای ورودی آشپزخانه یا کنار ویترین کابینت سفارش دهید که از همان ترکیب رنگ سنگ کورین روی کابینت برخوردار باشد.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهشباهت و تفاوت سنگ کورین با کوارتز

سنگ‌های کوارتز و کورین هر دو بادوام و جذاب‌اند و به راحتی تمیز می شوند. با این وجود، تفاوت‌هایی از نظر مقاومت در برابر حرارت و خراش، هزینه و نگهداری دارند. ما تمایزات اصلی بین این دو متریال رومیزی محبوب را بررسی خواهیم کرد و مزایا و معایب این دو را بیان می‌کنیم، تا به شما در تصمیم‌گیری بهترین گزینه برای خانه‌تان کمک کنیم.

  • کورین و کوارتز هر دو ترکیبی از مواد معدنی طبیعی و رزین‌ها هستند و با گرانیت و سنگ مرمر که از ۱۰۰ درصد سنگ طبیعی ساخته شده، متفاوت‌اند.
  • نسبت رزین به سنگ طبیعی در کورین ۳۳ به ۶۶ درصد و در کوارتز نسبت رزین اپوکسی به سنگ طبیعی ۱۰ به ۹۰ درصد است.
  • کوارتز سخت‌تر از کورین است و کمتر مستعد خراش و فرورفتگی است.
  • کوارتز و کورین هر دو مواد بادوام هستند، اما از نظر مقاومت در برابر حرارت و خراش، کوارتز مقامت بیشتری نشان می‌دهد.
  • از بین بردن خراش روی کورین نسبت به کوارتز راحت‌تر است. خط و خش‌های کورین با یک سنباده ساده رفع می‌شود. در حالی که، برای ترمیم کوارتز باید از شخص متخصصی بخواهید که مقداری رزین به ناحیه آسیب دیده تزریق کرده و با دستگاه پولیش آن را صاف کند. با این حساب هزینه تعمیر کورین صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

کاربردهای سنگ کورین در دکوراسیون آشپزخانهمقایسه سنگ کورین و کوارتز

  • از نظر انعطاف‌پذیری کورین برتری دارد. زیرا رزین‌ها را می‌توان به راحتی به شکل‌های منحنی و گرد تبدیل کرد. این بدان معنی است که میزهای کورین را می‌توان به شکل‌های منحصر به فرد ساخت و طوری طراحی کرد که با سینک‌ها و سایر بخش‌های آشپزخانه ست شود.
  • کوارتز حاوی کریستال‌هایی است که درخشندگی متمایزی به سطح آشپزخانه می‌بخشد. در حالی که، کورین دارای خطوط لکه مانندی شبیه به انواع مختلف گرانیت یا مرمر است.
  • کورین نسبت به کوارتز در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم‌تر است. بنابراین، هنگام استفاده در فضای باز یا زیر نور مستقیم خورشید، رنگ‌های آن محو یا دچار تغییر نمی‌شوند.
  • قیمت کوارتز گران‌تر از کورین است، به خصوص رنگ‌های تیره‌تر و نوین‌تر آن.
  • کورین همه کاره‌تر است و در طیف وسیعی از رنگ‌ها و الگوها موجود است. بنابراین، اگر طرح‌های رنگی خاصی را برای آشپزخانه خود در نظر دارید، انتخاب کورین منطقی به نظر می‌رسد ضمن اینکه با استفاده از مقاله انواع کاشی آشپزخانه طرح جدید می‌توانید رنگ کورین و کاشی‌ها را هماهنگ انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *